Gå til innhold

Another day at the "office" ;)

E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

En liten oppdatering etter gammalt. Eg har ikkje kjørt på 4mnd pga ryggen,men har 2 vogntog som går uten meg heldigvis :wink:

Så her kommer litt av det som skjedde før jul.

Litt fersk sjåfør og dårlig føre på smale og uoversiktlige veier er ikke alltid en bra kombinasjon...

Møtte en buss:

5ok51bz135ftco8br81n.jpg

c75esqksd7kdiq8y3fgd.jpg

Ikke regulert akseltrykket godt nok,kjettinger var på:

fi5iosi5qisxcr8tvo9o.jpg

9auwuzycf2lydgnfk1kh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel ikke den samme fyren som har kjørt ut begge gangene? :lol:

Hmm jo var nok det....med en knapp mnd tid imellom...

Men hadde griseflaks! På den øverste ulykka vart det en liten bulk på pyntelista på tanken,og det nederste stoppa treet bilen fra å velte og fikk kun en liten bulk på gangbrua

Men var rimelig nervøs på utfallet,er ikke kjekt å få sånne tlf !! :shock::drink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde griseflaks! På den øverste ulykka vart det en liten bulk på pyntelista på tanken,og det nederste stoppa treet bilen fra å velte og fikk kun en liten bulk på gangbrua

Men var rimelig nervøs på utfallet,er ikke kjekt å få sånne tlf !! :shock::drink:

Og du vet stakkaren bak rattet kaldsvetta godt før hun ringte :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flaks ja... Er store krefter i sving... :shock:

Jep,ikkje lett å stanse desse doningene alltid når det først kommer i bevegelse.

Bilen var heldigvis kun rundt 19 tonn på det aktuelle tidspunktet,rundt 40% lasta alså. På det første bildet fikk eg lasta over i anna bil,men krevde fortsatt 2 tungbergere for å få den på veien i begge tilfella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du vet stakkaren bak rattet kaldsvetta godt før han ringte :?

Ja hun var rimelig oppskaka ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

http://www.gd.no/nyheter/article4155400.ece <--- Dette kunne gått meget galt.. Er vel igrunn litt glad for en del motorsport erfaring og 5 år bak rattet på disse bilene.. Visst ikke hadde jeg vel vært uten jobb og førerkort idag.. FAEN!

Så her kommer oppfordring til alle har du en kompis eller vennine som er sløv på speilbruk ry dem opp som faen for det er utroli små marginer ute å går!

Kent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Close call! :shock:

Kjenner eg blir en smule forbanna,kjenner godt til følelsen av å måtte kaste bilen unna situasjoner som oppstår pga enkelte bilisters manglende evne til å oppføre seg i trafikken :evil:

Hell i uhell for din del iallefall :)

Håper bilisten stoppa og sjekka korleis det gikk,samt at du fikk gitt personen en SKARP reprimande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilen fra frivillighets sentralen stoppet den.. de skulle jo levere noen brosjyrer i postkassa.. gammlingen unnskyldte seg og innrømte at han ikke hadde sett i speilen.. Hjalp jo meg fint lite der jeg sto.. Å har fått en drittkjeft for hele ulykka fra hovudkontoret våres.. Så nå er e lei og leter etter ny jobb..

Kent

Dårlig innstilling spør du meg,å kjefte på sjåførene når en ulykke oppstår på slikt grunnlag!!

Har hatt svært lite uhell og skader på bilene mine,men ting skjer jo seff fra tid til annen.

Pleier da heller å ta en saklig diskusjon med sjåføren for å få klarlagt det som har skjedd og samtidigt at sjåføren forstår at et uhell er et uhell,vigtigeste er jo at ingen blir skadet.

Skjer det uhell pga dumdristighet o.l så tar jo seff samtalen en annen vri!

Eg hadde heller ikkje giddet å jobbet for noen der en blir utskjelt for noe som et hendeligt uhell,og prøver å behandle sjåførene etter det prinsippet.

Ikkje lett å få tak i gode sjåfører alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var imponerende klartenkt å klare å få få svingt opp den lille veien!

Er en sjåfør noe å samle på så har vel normalt han/hun allerede tatt lærdom av hendelsen og er lite stolt hvis skylden er på en selv, før samtalen med sjefen kommer, og da burde det ikke være nødvendig med en reprimande! Har det ihvertfall slik selv hvis jeg gjør tabber på jobb.

Slik var ikke han han som kjørte på oss med en svær tankbil og først prøvde å dytte skylden over på meg og bilen bak (som begge stod stille helt i støpekanten), og som hadde vært skyld i en ny ulykke bare en mnd. senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant.. Men er en gammel bil dette som jeg har. passer 580 000 på telleren så egentli en bil som skulle vært borte.. Men finans krisa kom jo..

Fikk igrunn ikke så mye kjeft.. Men fikk høre den her: det e farta.. og vi he sagt det til alle før det e farta..

Klart det e farta for hadde vi stått stille hadde det aldri skjedd.. Men synes jeg er skyld fri når jeg ligger oppe på bakenden på varebilen i 65-70 og han bare svinger over uten og se meg på et helt rett strekke.. hadde det vært sving og idiot kjøring hadde jeg lagt me langflat..

Ellers så gikk jo det denne gangen bra.. Men hadde en styggere en tidligere i vinter der jeg møtte en bil etter torvundåsen i en sving.. Han klarte ikke svingen og jeg å en anna bil kasta oss mot grøfta.. Jeg kom meg ikke innpå veien igjen og stuket kufangeren min til pokker.. Ellers overlevde alt.. Men på den ulykka la jeg meg flat og mente selv om at visst jeg og tom hadde kjørt kanskje 60 så hadde vi kunnet stoppet og ikke lagt oss utfor veiskuldren.. Skjønt ken vet.. Muli vi hadde fått stoppet men hadde bilen som kom i mot klart det? Vil ikke spekulere i for mye men synes nå at det er nok.. Har lagt utroli mange private timer og penger i denne bilen.. Alt av lys er mitt.. bøyler og fanger.. og fangern får jeg ikke ny.. Så skal på jobb intervju på mandag og får jeg avtalen jeg vil ha så parkerer jeg hele bil opplegget for godt.. Trives godt i yrket men er for mye tull me sy kjærringer til kollegaer og diverse.. Enn så lenge er det bare pengene som holder meg i jobben da gleden og iveren over å kjøre for dette firmaet og scania er boooorte vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...