Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Man får vel ikke så mye igjen for "styling" man setter på bilen, det viktigste er at den er i bra stand. Om jeg setter på M-tech front på min bil og hellakkerer bilen vil jeg ikke få igjen disse kostnadene når jeg skal selge bilen. Kan ikke få igjen for arbeidstimene heller, mener da jeg. :-)

Så du vil ikke si det er betydelig forskjell på en m-tech frontfanger og ett så komplekst bygg ig karosseriforandring som dette er? :shock::roll:

det vil jeg ikke si, spes sånne e36 sedaner med bredding :lol:

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet

LOOOOL :D

Nå tenkte jeg ikke på min men ga ett eksempel på hvorfor eiern mener den er verdt så mye..

Klart at noen eiere må jo bare se realiteten i øynene, men når det kommer til spesielle biler, noe helt klart denne er, så er den strengt tatt bare interessant for folk som ikke vil gjøre jobben sjøl å kjøpe den.. Hvis eiern MÅ selge den foreløper det seg litt anderledes da, for da må han bare ned i pris og innfinne seg i å prøve å treffe noen på det vanlige markedet.. Da er det en kar/jente som får seg tak i en bil til ett kupp. Det er nå hvertfall sikkert..

Om jeg skulle ned på det vanlige marked hadde jeg vel fått 100 000 kanskje.. Og det er så latterlig lite at det er ikke aktuelt engang.. Men OM jeg hadde solgt den hadde det vært en "Lucky bastard" som hadde fått en jævli bra bil til en veldig billig penge.. Er ikke redd for å kalle det en jævli bra bil, for den er i bedre stand en mange 10 år nyere biler på markedet i dag..

Du begynner bare ikke ett sånt prosjekt for å tape penger på det. Du må ha ett visst ønske om å beholde bilen.. Jeg vil nok ikke tro du får det igjen, men som jeg snakka med han ene på utstillingsområdet om, så er det bare å vente lenge nok det, så kommer det en som innser verdien i areidet du har gjort..

Skrevet

Og det her begynte med en opel, jeg er fasinert over hvordan ting kan endre fokus her inne :)

Men nå bør vi være greie mot hverandre og heller gjøre litt narr av skropelen :)

Skrevet

hehe.. joa, men vil nå si nesten 300k er litt mye for en slik bil... du skjønner hva jeg mener ;-) man får jo en ganske ny bil for de pengene, kanskje ikke like sprangene og tøff, og stor motor, men den er ny, og ikke tuklet med... nå kjenner jeg ikke historien til denne, som det vi gjør med din kev, så litt vanskelig å si sånn på hugget...

Skrevet
Man får vel ikke så mye igjen for "styling" man setter på bilen, det viktigste er at den er i bra stand. Om jeg setter på M-tech front på min bil og hellakkerer bilen vil jeg ikke få igjen disse kostnadene når jeg skal selge bilen. Kan ikke få igjen for arbeidstimene heller, mener da jeg. :-)

Så du vil ikke si det er betydelig forskjell på en m-tech frontfanger og ett så komplekst bygg ig karosseriforandring som dette er? :shock::roll:

Klart det er forskjell, men om jeg bredder min da f.eks. og setter på full m-tech og lakkerer den i en sykt rå farge, så vil ikke jeg ha kommet til å krevd mer for bilen når jeg skal selge den.

Eksempel: din bil er nydelig og kan få mye for den, men jeg vil ikke påstå at den kan overprises pga. styling, noe som en del biler på markedet er.

(Det var ikke ment personlig, din bil er nydelig og er stor tilhenger av den, var bare et eksempel. :D )

Men alt er vel forskjellige syn på hva som er viktig :wink:

Skrevet

der har du litt av forskjellene på å bygge selv og kjøpe seg bygd bil... forholdsvis kevin og anders

EKSEMPLER

kevin: kjøper bil for 50k, styling felger etc for 100k og sikkert for 100k i "automotebetalte arbeidstimer"

anders: gir 150k for bilen, og får en komplett pakke for ombygging og stylig og alt for 150k av automote

kevin jobber selv, og bruker fritid på bilen, anders jobber ræva av seg på jobb, og får da råd til litt ekstra snacks til bilen...

sånn sett blir det likt, men prisen når bilene blir solgt:

kevin kan gi kvitteringer for alt han har kjøpt etc, og anders for det samme, men anders kan "kreve" mer penger pga "velkjente og godkjente" arbeidstimer av et velrenomert bilbyggeri...

samme som denne opelen... det står ikke om det er gjort selv, eller om det er "opel bilombyggeri" som har utført jobben...

timer man har brukt selv, er noe man får, svært lite, om nesten ingenting, igjen for...

min også... brukt mange timer og mye fritid på å "dille" men jeg får ikke en dritt igjen for det...

hadde kjærligheten bak en bil og strevet kunne kjøpes, hadde mange biler her i landet vært BETRAKTELIG dyrere...

Skrevet

Herlig tråd dette!

At annonsen ligger på autodb topper jo bare seriøsiteten i annonsen. Ikke noe stygt sagt om autodb, men det er typisk at slike biler blir kastet ut på autodb i et håp om å få en "idiot" på kroken.

Har hatt en del opel selv, blant annet vectra og calibra og kan ikke si at dette er verd pengene.

Bilen er heller ikke fullført, interiøret er jo bånn kjedlig sammenlignet med resten av bilen. (Sier ikke at jeg liker bilen, men den er ikke proposjonal med seg selv).

God jul, kanskje selger får 100k for den? Motorrommet var iallefall pent:)

Skrevet

Eheheh.. Er så enig i alt dere skriver..

Opeln er vel ikke verdt det. det skjønner jo alle. Og at jeg aldri fåt igjen så mye er vel jeg smertelig klar over. Ikke det at jeg har tenkt å selge den men..

///Mysild: Du tar ikke med i beregningene dine det automote tar for jobben... Om jeg skulle bedt automote gjøre NØYAKTIG samme jobben som jeg har gjort hadde det kosta betraktelig MYE mer enn 160 000 kroner, selv med de rabattene og inkjøpsprisene samt fratrekk av momsen de har.

Kan ikke tenke meg de gutta jobber for under 150 kroner timen, og med skatt arbeidsgiveravgift og feriepenger så koster de gutta 300 kr timen for firmaet.. Enkelt å skjønne da at de rabattene og tilbakbetalingen av momsen går opp i spinninga?

Skrevet
Og det her begynte med en opel, jeg er fasinert over hvordan ting kan endre fokus her inne :)

Men nå bør vi være greie mot hverandre og heller gjøre litt narr av skropelen :)

Tror nok stemninga mellom mobbinga til meg, mysild, vetu03 og anders87 høres mer alvorlig ut enn det er.. vi kjenner hverandre og tåler å tulle ;)

Skrevet

Klart det er forskjell, men om jeg bredder min da f.eks. og setter på full m-tech og lakkerer den i en sykt rå farge, så vil ikke jeg ha kommet til å krevd mer for bilen når jeg skal selge den.

Herlighet, jeg tar meg da ikke nær av det.. som jeg sier så VET jeg jo at den ikke er verdt det.. En bil er ikke verdt mer enn den største idioten på kjøpers marked betaler.. :D

Skrevet

Faen da... Gidd å heng ut ny bilen min på denne måten!! Nå er jeg så jævla lei dette forumet, alltid skal biler som skiller seg litt ut fra massen henges ut her..

Jeg var griseheldig og fikk den for 280000kr, var visst MANGE som hadde vært interessert. Jeg sa at jeg tok den for 280k hvis han sotet baklyktene litt, så det skal gjøres før salg. Proffsotes altså, ikke noe sånn garasjemekk..

Tror dere ikke den blir litt mer clean med mørke baklykter da?

Skrevet
Faen da... Gidd å heng ut ny bilen min på denne måten!! Nå er jeg så jævla lei dette forumet, alltid skal biler som skiller seg litt ut fra massen henges ut her..

Jeg var griseheldig og fikk den for 280000kr, var visst MANGE som hadde vært interessert. Jeg sa at jeg tok den for 280k hvis han sotet baklyktene litt, så det skal gjøres før salg. Proffsotes altså, ikke noe sånn garasjemekk..

Tror dere ikke den blir litt mer clean med mørke baklykter da?

Ler så jeg hyler her nå :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...