Skands1 Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2008 De bilene du presenterer her som innovative Fredrik... jeg kunne ikke vært mer uenig.Disse bilene representerer noen strebere, og ingen av dem lykkes i særlig stor grad, hverken mht utseendet eller andre rent estetiske ting. Et vellykket design i mine øyne er noe som varer, og som ikke ser gammelt ut imorgen. Nye passat f.eks ser jo mange mange år gammel ut, selv om den kun er et par år. Auda er en streber, skal være jævlig high tech med sine LED lys, ser helt latterlig ut med de LED lysene i fronten spør du meg. Og da blir teknologien brukt for teknologiens skyld. Ikke for at det er hensiktsmessig av noen art. Mht lys setting i de bilene du her viser til... la oss se på dem, f.eks setene i Volvoen, ser jo latterlig ut. Minner meg om Golf colour edition på midten av 90 tallet. Jaguaren ser heller ikke ut i måneskinn. Ei heller syns jeg Benz kommer særlig heldig ut av det, altfor mye knapper. Syns heller ikke løsninger på den nye I-driven til BMW gjør seg, en ren copycat av Auda sin MMI. Hvor blir det av Apple sin UI i BMW biler? Lys setting er vel og bra, men i slike merker og av slike leverandører forventer jeg ikke at disse setter en standard for resten av bransjen, tvert imot! Btw, rå bil, prøvd en slik selv, nå var disse riktignok standard (535Dat og 335Da) men det hold for meg. Kan føye meg inn i rekken mht momenten på disse i oppgradert versjon, det er såvidt meg bekjent 730Nm og 330hk. Du har faktisk helt rett i at dreiemomentet er på 730Nm. Greit å heller ta feil "den veien" enn å gå ut med for mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 Vakkert! Kunne tenkt meg en sånn i xdAT-utgave... Når det gjelder trediskusjonen som foregår, så er min kommentar at mykt folietre i klistremerkeutgave som løsner i solsteken og får bøyde kanter er überjalla, mens litt mer ordentlig er helt OK, og i visse tilfeller veldig passende. Kommer nok til å beholde trelistene i 7eren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ87 Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 Har hatt gleden av å kjøre en 335D e91 noen hundre mil å må si at motoren er virkelig imponerende. 250 km/t på no time og et forbruk på 0,7-0,8 er ganske fiffig. Og i forhold til "vanlige" dieseler så er kraften i denne motoren med helt til rødmerkingen. Selvfølgelig pga liten og stor turbo teknologien. Synes forøvrig at bilen din er meget pen. Synes treinteriøret funker sammen med det sorte skinnet. Med alu lister synes jeg interiøret fort kan bli litt kjipt. Er min "litt" bortskjemte svenske kjæreste som eier 335´en. Den skal desverre byttes ut snart. I en BMW M5 E60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eliot Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 fin bil dette , mista lappen med en sånn bil så dem går bra disse . hadde 90 i 60 sone he he. holder følge med det meste i trafiken med en sånn , ikke sånn veldig diesel preg på motor eller , jevnt å sterkt drag over hele fjøla . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 Jeg har da ikke skrevet noe om at jeg mener at Volvo og/eller Jaguar har spesielt elegante interiører. Mitt poeng var å vise til detaljer i interøret der tre blir kombinert med andre materialer (inkl. andre varianter)... og i den sammenhengen er Volvo og Jaguar langt fremme iht. bl.a det velrenomerte britiske bilmagasinet CAR. Forøvrig har både Volvo og Jaguar XF (mrk. at denne modellen representerer en ny standard for Jaguar) en finish på interiørene som er bedre enn det aller meste på markedet. Volvo´s tynne midtkonsoll har fått mye hederlig omtale i designkretser for å representere en innovativ utvikling innen bildesign og for at den er overflatemateriale uavhengig. Tilsvarende har Jaguar XF fått mye skryt for luftdyseløsningen som roterer rundt når de ikke er i bruk samt midtkonsollen der gearvelgeren kun er et dreiehjul. Begge detaljene kan enkelt implementeres med forskjellige materialer der helheten gir et nytt og mer elegant designuttrykk. Volvo eksperimenterer bl.a med midtkonsoller av klart glass. http://www.erhvervsbladet.dk/article/20 ... /81124156/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E46 M3 CSL Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Den maritime følelsen i en BMW? HÆ!? Hallo, det er da ikke en båt! Trelister hører ikke hjemme i en bil, ikke alu lister heller for den saks skyld og ihvertfall ikke i en BMW. Sort høyglans går bra, men helst ville jeg vel hatt sort matt eller skinn. Alu er jo nesten værre enn tre. Er jo som ett sterkt lys lyser mot deg konstant når du kjører! Nei takk! Jeg jeg må bare gratulere Volvo med det mest upraktiske interiøret jeg har sett noen gang - helhvitt! Og med glasskonsoll.. Jada..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 jeg er 23 og synes treverk er mye finere enn den kjedelig alu looken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå