vegard89 Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 HB 48645 modell E36, sedan, 316iM40.altså reim ok takk for hjelpen:) men har ikke tegning eller noe på ossen jeg kan gå fram for å finne hvor den sitter? eneste jeg skal sjekke om det er på tide å skifte vet ikke når den ble skiftet sist:S
Oil drop man Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Vanskelig å se på reimen om den er slitt,vet du ikke når den sist er byttet,eller er i tvil....Bytt den....
vegard89 Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Vanskelig å se på reimen om den er slitt,vet du ikke når den sist er byttet,eller er i tvil....Bytt den.... okei den er grei=) men vil se om den er slitt eller ikke med å finne registerreimen regner jeg med?
Fliid Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Vet du ikke når den sist ble byttet, så bytt den. Den sitter i fremkant av motor som nevnt tidiligere, desverre har jeg ikke TIS eller Autodata på pc'n, så jeg kan ikke gi deg noe bildet osv. Flere her inne har dette, så kanskje det kommer om en stund. : ) Register-remmen på en M40 motor er litt vrien, for og få korrekt spenn på reima så skal man egentlig benytte ett spesial verktøy som måler strekk på reim. Man kan se om den er slitt, men for ett "utrent" øye så kan det være vanskelig. For og poengtere, det er ingen tvil overhodet om hva du bør gjøre, bytt den snarest mulig! Etter det så kan du holde deg til reg-reim intervallet på (tror det er 40 000 km på M40'n, usannsynlig lite, men det er sannheten)
MBiMMer Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... irefox-a&/her er jaffal neon sprengskisser som du kan se hvordan det ser ut'> her er jaffal neon sprengskisser som du kan se hvordan det ser ut
Dirty Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 vis du ikke klarer å finne dne så ikke BYTT den selv. du må låse registeret stille inn kammen osv. og dette er noe du garantert ikke klarer,( nå vet jeg ikke kunnskapene dine. men vis du har problemer med å finne dne ville jeg skaffet hjelp ) vis du ikke har med deg noen eller bruker en haynes bok som alt er forklart ned til den minste skrue.
Superbeetle Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 vis du ikke klarer å finne dne så ikke BYTT den selv. du må låse registeret stille inn kammen osv. og dette er noe du garantert ikke klarer,( nå vet jeg ikke kunnskapene dine. men vis du har problemer med å finne dne ville jeg skaffet hjelp ) vis du ikke har med deg noen eller bruker en haynes bok som alt er forklart ned til den minste skrue. hehe...godt poeng Haynes suger forresten, eller viser iallefall at det er litt forskjell mellom teori og praksis. Jeg har sett i den noen ganger før jeg har begynt å skru for å prøve å danne meg et overblikk over hva som skal gjøres. Ender som oftest opp med å bli forvirret. Makan til mye styr det går an å lage ut av å bytte en bakfjær eller et hjullager..
vegard89 Skrevet September 27, 2008 Forfatter Skrevet September 27, 2008 ok takk for hjelpen:) da vet jeg litt mer:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå