Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av E36cab1's "Another day in the office" fant jeg ut at kanskje jeg og skulle legge ut en par bilder fra mine turer på M/V Tampa.

man kommer jo borti en del ting som kanskje kunne være interessant for enkelte her på forumet.

beklager kvaliteten på bildene, da disse er tatt med "arbeidstelefonen"

Her er skuta da, 267m - 44 000tonn. tar ca 4700 biler.

selv om vi som regel har bare en par tusen biler, så er resten fyllt med alt fra militærhelikopter, privatjetfly, tog, linie aquavit osv..

elg5nh77voeqfllv0kwf.jpg

et "bilkai" i Korea, med en par biler vi skal ha med til statene/brasil.

7t22r86d1o1jyg7b1plg.jpg

Hovedmotorens øverste, av 5 etasjer.

B&W

36 600hp/ 2 783 221nm/92Rpm

8 syl/90cm syl. diameter, 2.2m slaglengde --> 11 000l motovolum.

hjvbd6fzzuy8zs3uc3yk.jpg

har nogenlunde tregt nett her ombord, så jeg kan ikke ta så mange bilder i slengen, brukte hele dagen idag, og dette var det jeg fikk opp.

men det kommer mere etterhvert. ;)

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja... disse "Another day at the office" trådene er ganske artige... iallefall så lenge de på en eller annen måte er relatert til biler/fremkomstmidler. Kanskje vi burde dedikere en egen fast tråd a la tulletråden til ulike reportasjer fra arbeidsplassen ? Det er jo mange muligheter... transport, verksteder, bilforhandlere etc.

Skrevet

Det hadde vært morro å fått gjort det. syns det er morro å se hva som foregår litt rundt.

Trenger ikke ta bilde av kontoret sitt i postgirobygget der du trykker på pcen altså :wink:

Skrevet

Jeg jobber for tiden som 2.maskinist. og har i hovedsak ansvaret for 5x3200hp hjelpemotorer, kjelesystemet, og diverste andre oljebehandlingssystemer.

er ikke noe problem å få en slik jobb. stor mangel på sjøfolk for tiden. ;)

skal se om jeg får lagt ut en par bilder av stedene vi har gått innom. så skal jeg etterhvert se om jeg får tak i noen bilder fra lasten. dog kan det bli litt "banning i kirka" pga mye AMG mercer vi hadde med forrige tur. :P

Miami

mgilt9wz8s732lvodk8o.jpg

v0a507e3nfphp6byh8e2.jpg

ALT er stort i USA. ;)

s65w9tbxem6jr1em5ty4.jpg

litt av maskingjengen på land i Korea

8u4xw6optbv6rguaeqgv.jpg

Operahuset i Sidney

7ueoop2pixmtu4zb6m6f.jpg

Savannah. syntes bare det var et fint bilde. ;)

n61hkwobhnkrwvkxyury.jpg

pent vær over stillehavet

5v2r7ualmda6kn8ggoob.jpg

ip7pp1tarr1op15wmhix.jpg

av7rdkkczozt7ji5egw6.jpg

Skrevet

vel, skal du på dekk (styrmann/kaptein) må du ha gk mek/el - VK1 sjøfart - 2 års lærling - 2 år Maritim teknisk fagskole avd. sjøfart - 6 mnd kadett.

stort sett samme for maskin, bare skipsteknisk drift istede for sjøfart.

alle "ikke offiser" stillinger som motormann, repratør, matros osv. er tatt av fillipinere.

Skrevet

bare for å gi en liten pekepinn på størrelsen på denne balja, kan dere jo prøve i finne han fyren som står til høyre på dette bildet med malingsbøtta. ;)

dette er M/V Tamesis, og er en mindre båt enn Tampa. (men dog 20 år nyere)

b6tj0drpiwgmoj6hmphn.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...