S.Hafsmo Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Inspirert av E36cab1's "Another day in the office" fant jeg ut at kanskje jeg og skulle legge ut en par bilder fra mine turer på M/V Tampa. man kommer jo borti en del ting som kanskje kunne være interessant for enkelte her på forumet. beklager kvaliteten på bildene, da disse er tatt med "arbeidstelefonen" Her er skuta da, 267m - 44 000tonn. tar ca 4700 biler. selv om vi som regel har bare en par tusen biler, så er resten fyllt med alt fra militærhelikopter, privatjetfly, tog, linie aquavit osv.. et "bilkai" i Korea, med en par biler vi skal ha med til statene/brasil. Hovedmotorens øverste, av 5 etasjer. B&W 36 600hp/ 2 783 221nm/92Rpm 8 syl/90cm syl. diameter, 2.2m slaglengde --> 11 000l motovolum. har nogenlunde tregt nett her ombord, så jeg kan ikke ta så mange bilder i slengen, brukte hele dagen idag, og dette var det jeg fikk opp. men det kommer mere etterhvert.
S. Gunstad Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Hovedmotorens øverste, av 5 etasjer. B&W 36 600hp/ 2 783 221nm/92Rpm 8 syl/90cm syl. diameter, 2.2m slaglengde --> 11 000l motovolum. Er den chippa eller? Arti tråd!
Lars89 Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Voksen motor Lov å spørre om hva du driver med om bord?
iNthe Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 skikkelig artig tråd, GLEDER meg til flere bilder:) mange fine gravemaskiner i korea hvordan fikk du en slik knalljobb?
Fredrik Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Ja... disse "Another day at the office" trådene er ganske artige... iallefall så lenge de på en eller annen måte er relatert til biler/fremkomstmidler. Kanskje vi burde dedikere en egen fast tråd a la tulletråden til ulike reportasjer fra arbeidsplassen ? Det er jo mange muligheter... transport, verksteder, bilforhandlere etc.
Azeton Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Det hadde vært morro å fått gjort det. syns det er morro å se hva som foregår litt rundt. Trenger ikke ta bilde av kontoret sitt i postgirobygget der du trykker på pcen altså
///FredriK.S Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Kul tråd slik som "Another day at the office".
S.Hafsmo Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 Jeg jobber for tiden som 2.maskinist. og har i hovedsak ansvaret for 5x3200hp hjelpemotorer, kjelesystemet, og diverste andre oljebehandlingssystemer. er ikke noe problem å få en slik jobb. stor mangel på sjøfolk for tiden. skal se om jeg får lagt ut en par bilder av stedene vi har gått innom. så skal jeg etterhvert se om jeg får tak i noen bilder fra lasten. dog kan det bli litt "banning i kirka" pga mye AMG mercer vi hadde med forrige tur. Miami ALT er stort i USA. litt av maskingjengen på land i Korea Operahuset i Sidney Savannah. syntes bare det var et fint bilde. pent vær over stillehavet
Sandersen Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 hva trengs av utdannelse for en slik jobb da? lett-matros?
S.Hafsmo Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 vel, skal du på dekk (styrmann/kaptein) må du ha gk mek/el - VK1 sjøfart - 2 års lærling - 2 år Maritim teknisk fagskole avd. sjøfart - 6 mnd kadett. stort sett samme for maskin, bare skipsteknisk drift istede for sjøfart. alle "ikke offiser" stillinger som motormann, repratør, matros osv. er tatt av fillipinere.
S.Hafsmo Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 bare for å gi en liten pekepinn på størrelsen på denne balja, kan dere jo prøve i finne han fyren som står til høyre på dette bildet med malingsbøtta. dette er M/V Tamesis, og er en mindre båt enn Tampa. (men dog 20 år nyere)
Gunnar Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Morsomt tråd! Hvor lenge er du ute om gangen? Godt betalt?
imalldevil Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Dette er en bra tråd, kom med flere bilder, liker sånt.
RoaldJ Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Hvor er maleren? hehe.. svær "balje" det der ja! eller så er maleren veldig liten artig tråd by the way!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå