RoaldJ Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 trodde det var noe utstyr jeg .. kjedlig jobb for maleren da.. håper ikke han var alene om å male den
marararius Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Så skummelt ut å stå sånn, og male den båten.. Men satse på båten er godt sikret.. Hvor ofte blir det lagt på bunnstoff på sånne båter foresten?
S.Hafsmo Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 er som regel ute 8 uker, og hjemme 8. så skal turnus roteres en gang pr år med en 12 ukers tur. dette er vel det mest negative med å reise utenriks. det er ikke noe problem å være ute 8, 12 eller 16 uker, men problemet oppstår når det er ei frøken hjemme som sitter og venter. da blir det fort komplisert. ang. hyre er vel ikke utenriks stedet å være om man vil tjene godt. og det kommer vel rett og slett av "opplevelsen" med å reise utenriks. folk har lyst til å jobbe her for å f.eks få sett litt rundt om kring i verden, samt at man slipper å gå sjøvakter. så dette blir jo en vurderingssak, men utenriks er jo et fint sted å starte.
S.Nilsen Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Kul tråd steffen pøs på med bilder i løpet av turen.
Grasatfahrer Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Artige bilder.. Har sett Tampa flere ganger i Sydney , men noen år siden sist . Selv så driver jeg litt frilans på fritiden og kjører litt større tankbåter/kjemikalie på prøveturer og slikt. Det er artigt å trumfe 16000Kw fra full ahead (90% ) til full astern
Espen^^ Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 den er nok godt sikret i dokken ja kom med fleire bilder Det verste med og reise utenlands er at dama måtte sitte heime og vente. det er det som sliter.
S.Hafsmo Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 oi, der hadde det skjedd mye mens jeg skreiv det innlegget. joda, tror ikke båten tipper over for å si det slik. og jeg tror ikke fyren er alene om å sprøyte på bunnstoff. dog er dette rimelig tidkrevende arbeid, da skroget skal renspyles før påføring av stoff. det varierer litt hvor ofte det blir gjort, men 2-5 år mellom hver gang må man regne med. dyrt å ha disse i tørrdokk. et par bilder til: en av maskinistene har rota seg oppi en av grabbene til gravemaskinene vi bruker å ha med. på vei igjennom panamakanalen slusene i panama enda et bilkai. sikkert mye fint å finne der. variert last
S.Hafsmo Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 Grasatfahrer: er det i Odfjell du driver og tester da eller? jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg til å være i maskinen når du tar den manøveren.
Fredrik Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Jøss... det er jo en M4 Sherman 75 mm (første type)...
Espen^^ Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Grasatfahrer:er det i Odfjell du driver og tester da eller? jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg til å være i maskinen når du tar den manøveren. Hehe overload Buker dere kvitdress i maksin? blir fort skitten då ja Btw eg lagde ein tråd her nettop der folk kan legge inn info om båter som de er på/har vore på.
Grasatfahrer Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Grasatfahrer:er det i Odfjell du driver og tester da eller? jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg til å være i maskinen når du tar den manøveren. Oddfjell sine juice tankere hadde god fart ( 26knop ) , men siste av de ble levert for noen år siden. Nå er det Stolt Nilsen som bygger båter . De skal bygge en rekke med kjemikalietankere , og nr 2 Stolt sneland blir levert ut i uka. Vi var på prøvetur med den fra Tirsdag til Fredag og lå mye ned i Sognesjøen og tok testene . Det rister litt når vi kjører crash-stopp testene og slikt .. Er ikke helt uvanlig at der ramler ned litt lamper og takplater m.m . Men slik vi kjører maskineriet med nesten full belasting kommer nok aldri til å skje igjen når det kommer inn i drift. Stolt båtene har kun rundt 11000 -12000Kw og gjorde fartsmila på knappe 16knop .. Vi hadde den opp i 17.8 på max .
awt Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Genial tråd! Bare pøs på med bilder og historier. Blir litt missunelig når en ser slik, selv om alt sikkert ikke er like hyggelig.
S.Hafsmo Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 noen bruker det, kjekt når man er i tropiske områder. varmt som helsike om man skal ut i sola med blå kjeldress.
S.Hafsmo Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 er nok ikke alt som er like hyggelig nei. blir lite bilder av når man står innimellom sylindrene på hovedmaskinen, som forøvrig er over 90 grader, og prøver å tette en eksoslekkasje. eller generelt sett, det å skru når det er mellom 40 og 60 grader i hjelpemaskinrommet er ikke noe man gleder seg veldig til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå