Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

er som regel ute 8 uker, og hjemme 8. så skal turnus roteres en gang pr år med en 12 ukers tur. dette er vel det mest negative med å reise utenriks. det er ikke noe problem å være ute 8, 12 eller 16 uker, men problemet oppstår når det er ei frøken hjemme som sitter og venter. da blir det fort komplisert. ;)

ang. hyre er vel ikke utenriks stedet å være om man vil tjene godt. og det kommer vel rett og slett av "opplevelsen" med å reise utenriks. folk har lyst til å jobbe her for å f.eks få sett litt rundt om kring i verden, samt at man slipper å gå sjøvakter.

så dette blir jo en vurderingssak, men utenriks er jo et fint sted å starte. ;)

Skrevet

Artige bilder.. Har sett Tampa flere ganger i Sydney , men noen år siden sist . Selv så driver jeg litt frilans på fritiden og kjører litt større tankbåter/kjemikalie på prøveturer og slikt. Det er artigt å trumfe 16000Kw fra full ahead (90% ) til full astern ;)

Skrevet

oi, der hadde det skjedd mye mens jeg skreiv det innlegget. :)

joda, tror ikke båten tipper over for å si det slik. og jeg tror ikke fyren er alene om å sprøyte på bunnstoff. ;) dog er dette rimelig tidkrevende arbeid, da skroget skal renspyles før påføring av stoff. det varierer litt hvor ofte det blir gjort, men 2-5 år mellom hver gang må man regne med. dyrt å ha disse i tørrdokk.

et par bilder til:

en av maskinistene har rota seg oppi en av grabbene til gravemaskinene vi bruker å ha med. :P

no44pjq5y663b6x3fq62.jpg

på vei igjennom panamakanalen

6ua0tzecxfcln9cl57jo.jpg

slusene i panama

8kclgc3k835acdp2m3d0.jpg

enda et bilkai. sikkert mye fint å finne der. ;)

yho1ck8ma3np31fqnjmg.jpg

variert last

kov2jlmdo6k9aar9wr4n.jpg

Skrevet

Grasatfahrer:

er det i Odfjell du driver og tester da eller?

jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg til å være i maskinen når du tar den manøveren. ;)

Skrevet
Grasatfahrer:

jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg til å være i maskinen når du tar den manøveren. ;)

Hehe overload :P

Buker dere kvitdress i maksin? blir fort skitten då ja :P

Btw eg lagde ein tråd her nettop der folk kan legge inn info om båter som de er på/har vore på.

Skrevet
Grasatfahrer:

Oddfjell sine juice tankere hadde god fart ( 26knop ) , men siste av de ble levert for noen år siden.

Nå er det Stolt Nilsen som bygger båter . De skal bygge en rekke med kjemikalietankere , og nr 2 Stolt sneland blir levert ut i uka. Vi var på prøvetur med den fra Tirsdag til Fredag og lå mye ned i Sognesjøen og tok testene .

Det rister litt når vi kjører crash-stopp testene og slikt .. Er ikke helt uvanlig at der ramler ned litt lamper og takplater m.m .

Men slik vi kjører maskineriet med nesten full belasting kommer nok aldri til å skje igjen når det kommer inn i drift. Stolt båtene har kun rundt 11000 -12000Kw og gjorde fartsmila på knappe 16knop .. Vi hadde den opp i 17.8 på max .

Skrevet

Genial tråd! Bare pøs på med bilder og historier. Blir litt missunelig når en ser slik, selv om alt sikkert ikke er like hyggelig. :)

Skrevet

er nok ikke alt som er like hyggelig nei. blir lite bilder av når man står innimellom sylindrene på hovedmaskinen, som forøvrig er over 90 grader, og prøver å tette en eksoslekkasje. ;)

eller generelt sett, det å skru når det er mellom 40 og 60 grader i hjelpemaskinrommet er ikke noe man gleder seg veldig til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...