Gå til innhold

Ny bil 05mod. E61 530DAT

Gjernes
 Share

Anbefalte innlegg

Jau, da var det på høy tid å legge ut noen bilder av det nye gliset.

Har hatt bilen i 3 uker nå, og er meget fornøyd.

Det er imidlertid noen småting å sette fingeren på.

Takluke fungerer ikke helt som den skal, ryggesensoren kommer med feilmelding en gang i blant, og sist men ikke minst så er det en fargeforskjell på høyre bakdør (noe som forøvrig plager vettet av meg).

Jeg er uansett kjempefornøyd med bilen, og døra skal lakkeres uansett om det er jeg eller forhandleren som må ta regninga.

Da jeg kjøpte bilen var den 100% orginal. Jeg gjorde en avtale med forhandleren om at bilen skulle sendes til GS Bildeler for montering av hengerfeste, m styling og eksos anlegg.

Hengerfeste og stylinga ble montert, men da det kom til eksosanlegget, så måtte GS gi opp. Dette fikk de ikke montert fordi bilen hadde noen stag som gikk på kryss under bilen. De mente at forbindelsen mellom pottene kom til å skrangle når det kom i kontakt med stagene.

Beskjeden om at jeg ikke fikk disse 2x2 endepottene var tung i starten, men har kommet over det og er fornøyd med bilen som den er.

Bilen har gått 86000km, og av utstyr kan jeg nevne : Sort skinn, sportsseter, navi proff, hifi pakken med cd veksler, subwoofer osv.

fjernbetjent webasto, telefon med bluetooth, panorama soltak og automat.

Slenger ut noen bilder som viser hvordan bilen så ut før

40_13899450671.jpg

40_-644301551.jpg

40_19406463881.jpg

40_-9234717571.jpg

40_-4913967701.jpg

Og noen bilder av bilen etter at jeg fikk den tilbake fra Gs Bildeler

IMG_1449.jpg

IMG_1450.jpg

IMG_1452.jpg

IMG_1454.jpg

Planer for framtiden er vell soting av vindu, lakkering av panser (steinsprut) og andre felger, ellers så kommer jeg ikke på noe i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Jau, da var det på høy tid å legge ut noen bilder av det nye gliset.

Har hatt bilen i 3 uker nå, og er meget fornøyd.

Ja, det skjønner jeg godt! Grattis med flott bil og korrekt antall sylindre!

Må vel være en befrielse å få denne etter det rakleverket du hadde med 4-sylindret diesel som attpåtil var ødelagt i lakken!:shock:

Det varmer godt i et bilhjerte at man velger de nydelige R6 motorene framfor de triste gråtassvarientene som den store grå massen velger! ;-)

Må innrømme at det gjør seg med M-pakke ja, hvor mye måtte du ut med ferdig montert og lakker?

:?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Må innrømme at det gjør seg med M-pakke ja, hvor mye måtte du ut med ferdig montert og lakker?

:?:

M-Pakken kom seg vell på 12.000 ferdig montert.

Må få skryte litt av forhandleren som jeg kjøpte "ny" bilen av.

Har hatt litt trøbbel med nivåreguleringa, parksensorene, takluka og en fargeforskjell på høyre bakdør.

Tok turen innom forhandleren og påpekte feilene som jeg hadde funnet, og det ble bestillt time på GS Bildeler for utbedring av alle feilene kostnadsfritt. En mye bedre opplevelse enn hva jeg hadde med den forrige forhandleren jeg kjøpte bil av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt trøbbel med nivåreguleringa, parksensorene, takluka og en fargeforskjell på høyre bakdør.

Tok turen innom forhandleren og påpekte feilene som jeg hadde funnet, og det ble bestillt time på GS Bildeler for utbedring av alle feilene kostnadsfritt. En mye bedre opplevelse enn hva jeg hadde med den forrige forhandleren jeg kjøpte bil av.

Hvilke feil var det du hadde med takluka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke feil var det du hadde med takluka?

Jeg får ikke lukket luka når den står tiltet oppover. Det er akkurat som at det er på vei til å lukke, men så spretter den opp igjen. Det merkelige er at luka fungerer bra når bilen er i fart, men ikke når jeg står parkert.

Det ble hevdet at luken ikke lukket pga av at det var varmt ute, men den ble ikke noe bedre etterhvert som vinteren kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...