S.Arnesen Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Hvis jeg husker rett, noe jeg tror jeg gjør.... så har ikke utlendinger uten norsk pass/førerkort lov til å gjøre bil med norske skilt!?! Nordmenn har ihvertfall ikke lov til å kjøre utlandsregistrert bil, derfor ved import må bilen ha norske prøvekjennemerker. Nja, tror nok ikke det er så enkelt. En nordmann har ikke lov til å kjøre en bil som er registrert i f.eks Sverige over grensen til Norge, men en svenske kan fint kjøre en norsk registrert bil i Norge elelr sverige. Dette vet jeg, da en kamerat av meg er svensk statsborger men bor i Norge og kjører norsk bil. Så er litt rare regler der. Det stemmer det at en nordmann ikke kan kjøre en utenlands registrert bil i Norge uten at eier av den bilen er med, men man kan fint kjøre en bil som er registrert i det landet man er i selvom man ikke har lappen i det landet. Ellers så hadde de som kom hit på ferie og leide bil ett stort problem. hehe men reglene varierer vel litt fra land til land også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larslol Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Ja, så feil kan man ta.... men reglene er veldig varierende ser det ut til..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 er du norsk statsborger men bor i sverige kan du kjøre svensk bil i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå