Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=517498

Porsche har gjennomført en egen test av Nissan GT-R mot Deres Porsche 911 Turbo og GT-2 på Nürnburning Nordsløyfa, uten å komme i nærheten av 7.29 som er Nissans egen tid.

Porsche sier de mistenker Nissan for å bruke Racing Slicks, Nissan benekter dette.

Hva mener folket? Personlig har jeg problemer med å se at Nissan GT-R, med sine 1700 kilo, kjører fletta rundt en 911 Gt2 på Sløyfa =)

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg har ingen problemer med å tro det men.. tror det bare er Porsche som prøver å fikse seg litt bra gratis reklame, i allefall på den måten journalisten legger det fram..

Skrevet
jeg har ingen problemer med å tro det men.. tror det bare er Porsche som prøver å fikse seg litt bra gratis reklame, i allefall på den måten journalisten legger det fram..

Jeg er faktisk litt skeptisk selvom det egentlig er godt mulig at Nissan har klart å sette denne rekorden uten å ty til dirty tricks. Porsche har kunnskaper som få andre bilprodusenter når det gjelder det å bygge ekstreme biler og er det én ting som er sikkert i dette gamet er det faktum at bilprodusentene ikke kan fokusere nok på detaljene. Det koster enormt mye i form av penger, kunnskap og erfaring for å få frem biler som bare er marginalt mer effektive enn fjorårets modeller, men dette er og har vært Porsches spesialitet i over 50 år. Porsche behøver derfor ingen ekstra reklame... så jeg tror kritikken mot Nissan er objektiv nok ut fra et teknisk perspektiv.

Skrevet

Jeg mener at de istedet for beskyldninger om ditt og datt i media burde ta et løp. Bil mot bil med deres beste testsjåfør 1 runde rundt ringen. Kan det bli bedre? :D

Skrevet
Jeg mener at de istedet for beskyldninger om ditt og datt i media burde ta et løp. Bil mot bil med deres beste testsjåfør 1 runde rundt ringen. Kan det bli bedre? :D

Støtter den!:)

Skrevet

Dette er en problemstilling som folk har snakket om i årevis. Chevrolet fikk jo massepryl i USA fordi den nye Corvetten visstnok ikke var "orginal" rundt Nordsløyfa. Der borte snakker de kun om å få en Ringen "standard", som alle biler som vil gjøre seg til kjenne må oppfylle.

Alle som kjører bra tider på Ringen får jo kritiske blikk.

Skrevet

tja..corvetten er vel nesten et halvt tonn under GT-Ren vektmessig, og er vel stort sett Plast V8 og 4 hjul men... enkelte GT-R modeller har blitt målt til opptil 20% over det som er oppgitt...test models anyone?

og når en bil på 1700 kilo gjør 0-100 på 3.4 sekunder (målt) med 480 hesters rekkesekser, så synes jeg det lukter litt moser i uglen

Skrevet

Har ingen tro på at Nissan GT-R med 480 HK drar fra en lettere Porsche med samme effekt, til tross for at Nissan ser ut til å påstå det.

Porsche sier jo forøvrig at de har testet GT-R mot Turbo og GT2, hvor GT-R tapte klart:

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/081001-porsche-nissan/index.xml

Når det er sagt så ser GT-R ut til å være en meget kul bil, og Jeremy Clarkson virket å være meget fornøyd med den da top gear testet den, men han mente den hadde en million hk.. :D

Skrevet

Jeg er faktisk litt skeptisk selvom det egentlig er godt mulig at Nissan har klart å sette denne rekorden uten å ty til dirty tricks. Porsche har kunnskaper som få andre bilprodusenter når det gjelder det å bygge ekstreme biler og er det én ting som er sikkert i dette gamet er det faktum at bilprodusentene ikke kan fokusere nok på detaljene. Det koster enormt mye i form av penger, kunnskap og erfaring for å få frem biler som bare er marginalt mer effektive enn fjorårets modeller, men dette er og har vært Porsches spesialitet i over 50 år. Porsche behøver derfor ingen ekstra reklame... så jeg tror kritikken mot Nissan er objektiv nok ut fra et teknisk perspektiv.

nå har vel nissan MEGET gode kunskaper og erfaringer i over 50 år også!

var vel ikke uten grunn at skyline gt-r vart banna ifra løp i japan når den kom?

Skrevet

nå har vel nissan MEGET gode kunskaper og erfaringer i over 50 år også!

var vel ikke uten grunn at skyline gt-r vart banna ifra løp i japan når den kom?

Javel, men med over 28000 enkeltseire i internasjonal motorsportsammenheng stiller nok Porsche i en litt annen divisjon enn Datsun.... unnskyld... Nissan... :wink:

http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_in_motorsport

Fin-fint, men litt herrlig kvalmt innlegg ;)

Skrevet

Fin-fint, men litt herrlig kvalmt innlegg ;)

Du om det, men jeg sier som profilen "Wendtan" i det svenske Autopowerforumet: "Gillar dock Porsche minst lika mycket som BMW, så någon sann märkesentusiast är jag tydligen inte enligt expertisen"... :wink:

Skrevet
Javel, men med over 28000 enkeltseire i internasjonal motorsportsammenheng stiller nok Porsche i en litt annen divisjon enn Datsun.... unnskyld... Nissan... :wink:

Men har det egentlig noe som helst med hvem av dem som lager den raskeste (gate)bilen i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...