Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

her kommer da noen etterlengtet bilder fra da jeg og ole mekket litt på gten, noen dager før hadde vi allerede plukket ut radiator og reimer og slikt. mens denne dagen gjikk med til og overhale ac anlegget på bilen.

har desverre ingen bilder fra når kompressoren ble plukket ut, men her ligger ole på kne for og rense ac kompressoren utvendig. da den var veldig møkkete. (ting må gjøres nøye og se bra ut selfølgelig:))

daa2kpuer2xmwr8dqi56.jpg

sånn ser da bilen ut nå. ole venter på noen deler enda. både jeg og han håper vel han får dem slik at vi kan montere sammen bilen før frøya treffet.

obvzzl1outcukuzgh025.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som ble gjort med ac er da: tømt av oljen på kompen (der var det veeeeldig lite! så bra det ble jort!) fylt på ny.

skiftet o-ring pakkninger på trykkrør og suge rør på kompen.

skiftet o-ring pakkninger på trykkrør inn på kondensator og veskerør ut fra kondensator.

fylt overtrykk intill videre.

senere skal dette sjekkes at det er tett, så skal det vacuumeres, og så fylles opp igjenn.

mer spesifitk hva som skal gjøres med bilen får ole ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jo bildene på rekke å rad :D

Må takke Jon igjen, han stiller opp til mekking hver gang :)

I morgen blir det derimot annen mekking Jon :P

kremt.....baderomsinnredning.......kremt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen bilder med fangeren monter fort på. etter senking, den er enda ikke kjørt så det vil vel sette seg litt mer etter hvert.

e2nwqohm8b35dumi8m8a.jpg

det er ikke noe galt med glasse i lykta, bare lysforholde som gjør bilde rart

xvwv8p6ckx3kutaurhlt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jo bildene på rekke å rad :D

Må takke Jon igjen, han stiller opp til mekking hver gang :)

I morgen blir det derimot annen mekking Jon :P

kremt.....baderomsinnredning.......kremt

jepp:) kanskje noen øl vedsiden av monteringen hadde gjort susen;)

for det e my go mat i godt øl!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originale lykter gjorde underverker! :)

Men, blanke nyrer?

Du kjører jo trossalt BMW, hvorfor ikke vise det? :)

Som sagt (les: les litt mer i tråden så får du svar på sånt ;) ) flere steder i denne tråden så er ringene rundt nyrene lakkert sorte fordi ringene var sånn (lakkert sorte) når jeg kjøpte bilen samt at jeg ikke liker face-lift nyrene.

MEN,

Nye orginale pre-face nyrer samt ny pre-face nyre-oppstilling har jeg liggende. mangler å lakkere nyre-oppstillingen før det kan byttes.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du kommer til å bli en sånn som Tommy, som ligger og polerer skruene til taversforingene hvis du kjeder deg en dag :lol: Neida, Ole, det er morsomt å følge med på hva som skjer i Verdal. Hadde jeg hatt like mye tiltak selv, så hadde nok min sett litt mer presentabel ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du kommer til å bli en sånn som Tommy, som ligger å polerer skruene til taversforingene hvis du kjeder deg en dag :lol: Neida, Ole, det er morsomt å følge med på hva som skjer i Verdal. Hadde jeg hatt like mye tiltak selv, så hadde nok min sett litt mer presentabel ut :wink:

Hva er galt med å polere skruer i understellet, det må jo se bra ut, hvis man kjører over noen å de blir hengende fast under der, ellers så kan de jo bli møkkete :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du kommer til å bli en sånn som Tommy, som ligger å polerer skruene til taversforingene hvis du kjeder deg en dag :lol: Neida, Ole, det er morsomt å følge med på hva som skjer i Verdal. Hadde jeg hatt like mye tiltak selv, så hadde nok min sett litt mer presentabel ut :wink:

Hva er galt med å polere skruer i understellet, det må jo se bra ut, hvis man kjører over noen å de blir hengende fast under der, ellers så kan de jo bli møkkete :lol:

Og hvor stas er det ikke når du skal ha den på EU kontroll og bilen er like ren under som underbuksa til mekanikern som ser på den :lol: så selv under på GTen din da den var på våler i fjord og den var like ren der som på bilder ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...