Eirik Viste Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2008 Hei Kim. Hvis du vil ha en komplett M52B28 motor uten hjerne, har jeg laget et separat alternativ i en ny salgsannonse. Du har dårligere tid enn meg hvis du vil ha motor i slutten av måneden. Kanskje dette alternativet passer deg bedre? Ellers lar jeg denne tråden om tuningalternativer gå videre. Her er jo mange alternativer. Og jo mer deler du kan bruke fra din eksisterende motor, desto billigere blir motoren. Dette er en sjelden sjanse til å få en tilpasset tunet motor. Eirik.
Dirty Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Hei igjen , hehe problemet er at jeg ikke har noen ekstra deler liggende, har solgt alt fra mine gamle 320 maskiner. denne motoren skal brukes på bane og helt fort fort før sessongen er over. Meen hvorfor kan du ikke selge meg den motoren med strupa topp ? jeg porter den bare selv. den må seff være slik som du først la den ut for salg. og 15000.- var vel prisen da?
Eirik Viste Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2008 Jeg mener jeg skrev tidlig i tråden at motoren var i deler, og ventet på at min mekaniker kom hjem fra ferie. Så viste det seg at toppen hadde trange kanaler, og at jeg mangler Vanos til motoren. Derfor slettet jeg nok etterhvert alle opplysningene om den motoren. Jeg kjenner ikke mye til porting, men kan man gjøre det arbeidet når toppen er påmontert? Trodde det ville komme metallspon overalt. Fant etterhvert ut at hvis jeg skulle få den motoren slik jeg ønsket det med alle delene, så kostet det for mye. Så for øyeblikket er denne motoren ikke tilgjengelig. Den blir kanskje laget som M52B28 uten Vanos med M50 kammer. Jeg kan også lage M52B28 komplett med alle delene som du trenger for M50 tuning. Da med M50 ledningsnett,M50 innsug med 2,8 dyser og M50 toppdeksel, 413 hjerne som er spesialtilpasset denne tuningen, starter,dynamo og servopumpe. Det følger svinghjul og clutch også med motoren. Prisen for denne totalpakken er 17.000 kr. For 2.000 kr i tillegg kan jeg skaffe rustfrie grenrør. Da har du motor som er tunet til ca 230-240 hk. Det må da være en bra pris levert på døren? Eirik.
Gunnar Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Kan bekrefte at Eirik er en god mann å handle fra, men må jo si at det ble litt mye om og men i denne tråden. Jeg henger ikke med lenger. Tror du burde sette opp en eller to ferdige pakker med priser, sammenskrudd og uten så mye om og men, så er det sikkert større sjanse for å få napp. Edit: Ser det er det du har gjort i den nye trådnen.
Eirik Viste Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 Ja, skal pröve ä lage mer oversiktelige pakker. Blir lett opptatt av detaljer og forskjeller. När en har brukt mye til til dette, sä kjenner jeg selv veldig godt alle ting, men det er jo sikkert en del som ikke fär med seg det jeg skriver. Selv om jeg har prövd ä forklare forskjellene og henvist til nettsider og bilder. Skal lage et par salgsannonser til. Og henvise til denne träden for teknisk informasjon. Gunnar:Takk for tillit. Og det stär en E38 750 hos hoggeren her. Og 2 stk 728. Den ene med flott lysegrätt skinninteriör. Men alle E38 er jo godt utstyrt, sä det er jo ikke vits i ä ta deler hjem fra de bilene. Eneste kan väre 750 bremsesystemet kanskje? Eirik.
CrZyWiz Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Synest det er mye om og men her, samt feil opplysninger. ALLE M52B28 (95-98)motorer har samme innsug. Her kan man da hente effekt på å montere innsug fra M50B25 motoren. Deretter kom M52TU motoren(B20,B25 og B28), som igjen er en dobbelvanosmotor. Senere M54(B22,B25,B30) motoren fom 2001modellene. Ser du tidligere pratet om M54B28, noe som igjen ikke finnes. Greit å få riktig fakta, eller så er det ikke rart folk blir forvirret.
Eirik Viste Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 CrZyWis. Jeg har i denne salgstråden bare omtalt M52B28 motoren for salg. Med innsug. Og har skrevet at det ikke passer dobbelvanosmotoren. Og det har aldri vært snakk om det store M50 innsuget på andre motorer enn M52B28. Og har hele tiden anbefalt M50B25 innsuget med M50 ledningsnett og hjerne på 2.8 liter motoren eller ombygd M50 med M52 delene på. Det er da en får ut den ekstra effekten. Når du kommer til motorene, så har jeg hele tiden snakket om M52B28 enkelvanosmotor. Misforstod litt, og trodde at dobbelvanosmotorene fikk motorkode M54 med en gang. Men fra 09.98 heter motoren M52B28TU. Det har aldri vært snakk om at den motoren er til salgs eller kan brukes med M50 innsug. Eirik.
Odd-M Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Det er riktig som CrZ-osv hevder, M54B28 finnes ikke. Dobbeltvanosen heter i dette tilfellet M52B28TU. M54 finnes kun som B22, B25 og B30, altså som 320/520 med 2,2-liter, 325/525 og 330/530. Hvis du er i tvil kan du se på denne siden: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel2/tekd ... _motor.htm
Eirik Viste Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 Så at jeg ved en feiltakelse har skrevet M54B28 en plass og jo er feil, som nå er rettet. Men i løpet av denne lange tråden har jeg sikkert omtalt M52B28 motoren 100 ganger.Og som overskriften sier så er det bare M52B28 motoren det er snakk om her. Med M50 innsug eller ombygd M50 innsug som passer M52 motoren. Så vi glemmer alt om Dobbelvanosmotorer og M54. Det handler ikke om dette i det hele tatt. Jeg har en 2,8 liter enkel Vanos M52B28 motor for salg. Med flere valgmuligheter.
JulianS Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 dette var tung lesning, jeg dropper jobben i morra:s Den motoren som du tilbyr meg i ønskes kjøpt annonsen min, er det m52b28 med topp som ikke er av den nye typen (strupet) samt "spesiell" chip osv? med anntatt effekt på 230hk?
Anbefalte innlegg