Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har kjørt denne strekningen fort, og vet hvor kort tid man kan bruke? bare lurte, fordi en kompis av meg kjørte på 5 timer og 10 min. (bergen - gardermoen) synes dette var veldig fort!! han kjørte primera :? hehe

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Volda ->Stryn -> Oslo -> Sandefjord på 7,5 timer er min stygge rekord.

Gir en gjennomsnitthastighet på 100 og dette var før både veien til gardemoen og nye motorveien etter drammen osv.

Heldigvis på natta midt i ei uke på sommeren så veldig få forbikjøringer i en golf tdi 1,9 fra 93.

Skrevet

Den korteste veien er over Hardangervidden, men pga ferge blir det ikke den raskeste. Den raskeste er over Aurland-Hol. Denne strekningen er ca 510 km til Gardermoen hvis man ikke kjører via Oslo (omvei)

Har han kjørt samme ruten, gir det en snittfart på ca. 100km/t.

Ikke særlig lurt å holde slik høy fart på disse veiene i mer en 5 timer. Et lite øyeblikks uoppmerksomhet kan være nok. Stor sannsynlighet for det i løpet av 5 timer 8-[

Skrevet
Ikke særlig lurt å holde slik høy fart på disse veiene i mer en 5 timer. Et lite øyeblikks uoppmerksomhet kan være nok. Stor sannsynlighet for det i løpet av 5 timer 8-[

Nå skal jeg ikke fyre opp under fortkjørning, men jeg skal love deg at (ihvertfall jeg) er sykt mye mer uoppmerksom når jeg holder fartsgrensene enn når jeg kjører med litt flyt. 60-70-80 er på mange av veiene våre så sakte at man bare sitter og venter og venter på at svingen skal komme i mot en. Holder man høyere fart er det lettere å holde fokus på kjøringen, og jeg har da 100% oppmerksomhet hele tiden. Men det betyr ikke at man skal kjøre 150. På mange av veiene våre hadde 10-20km/t ekstra holdt for å få flyt i kjøringen.

Skrevet

Nå skal jeg ikke fyre opp under fortkjørning, men jeg skal love deg at (ihvertfall jeg) er sykt mye mer uoppmerksom når jeg holder fartsgrensene enn når jeg kjører med litt flyt. 60-70-80 er på mange av veiene våre så sakte at man bare sitter og venter og venter på at svingen skal komme i mot en. Holder man høyere fart er det lettere å holde fokus på kjøringen, og jeg har da 100% oppmerksomhet hele tiden. Men det betyr ikke at man skal kjøre 150. På mange av veiene våre hadde 10-20km/t ekstra holdt for å få flyt i kjøringen.

Mye sant i dette.

Skrevet

Jeg sriver i mer en 5 timer. Slik oppmerksomhet som kreves på disse veiene over så lang tid, med slik fart tar på, man blir sliten og uoppmersom etterhvert.

Ellers ville man jo kunne kalle seg for supermann :D

Ellers enig i at man er mer oppmerksom når man ligger litt over fartsgrensen, men om det kan forsvare høyere fartsgrenser pga dette, tviler jeg på :)

Skrevet

Kjørte fra Sotra utenfor Bergen til Lørenskog på 6,5 time en Pinse for noen år siden. Det er ca. 53 mil. Kjørte en Renault Laguna 1.8. Lå jevnt 10-20 km/t over, og var veldig overrasket over hvor lite trafikk det var. Strekning Aurland-Hol, og passerte kun ca 30 biler på hele turen. :-$

Kjører den strekningen 1 til 2 ganger i året, og det tar vanligvis 7,5-9 timer avhengig av trafikk og tid på året. Motsatt rekord er 18 timer. ](*,)

Kom mitt opp på fjellet en påske med kollonnekjøring. Vogntoga satt seg fast og vi måtte snu. Full fart ned til Aurland for å ta siste ferga rundt midnatt. 3 timer i en iskald ferge uten så mye som en kaffeautomat. :evil: Når vi endelig kom fram til Askim spiste vi frokost/lunsj, og dro rett på harrytur til Sverige. :lol:

Skrevet

Tviler ikke på at det går ann... Kjørte 32,8 mil på 3 timer og 15 minutter her en dag. Måtte til sykehuset så fort som mulig... :shock: Grorud - Tynset sykehus. Da var det omkjøring om Dal/Hurdal, jeg stoppet på Bast i Elverum for å fylle bensin og jeg stoppet på Tiuren kro på Koppang for å fylle olje... :?

Skrevet

Hvordan er egentlig veiene til Bergen?

Har kjørt litt starten mot Hønefoss ( E16 er det kanskje?) rett etter Sandvika og det er ikke akkurat lovende med 60 soner og svingete som pokker egentlig.

48 mil, burde jo ikke ta så lang tid, men klart om det er veier uten 2 felt og slikt blir det jo den klassiske ttt.

Går rundt å tror at det er en evighet med veier som Otta -> Lillehammer *Grøsse stort*

Føles liksom som en jorda rundt reise å reise både til Stavanger og Bergen fra Oslo.

Kan ikke være så morsomt å kjøre Bergen -> Haugesund -> Stavanger heller.

Skrevet

Var passasjer på en VW transporter...brukte litt over seks timer med gjennomsnitts fart på 94 KM/H stoppa vel på bensern en gang for å pisse 8) og det var på vintern ifjor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...