Gå til innhold

Min E46 323 99mod Facelift, Solgt.

IreneL
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hopp alle sammen. Ny på forumet ettersom min samboer RoaldJ har klart å omvende meg.. :wink:

Jeg nevnte tidligere i sommer at jeg kanskje kunne tenkt meg en E46, og etter dette så har han saumfart alt som heter Finn og autodb hele sommer. Så dukket det plutselig opp en som skulle selge som han jobbet med. Veldig greit!

Har tidligere hatt Opel Corsa 87mod, neste steg gikk til Honda Civic 94mod, og nå altså 99 mod E46. Jeg går da rette veien :)

Bilen er ombygget av forrige eiger fra pre-facelift til facelift lykter, front og fangere. Det ble da samtidig satt på M-tech fangere.

Min kjære var og hentet felger i helgen som var, og rett etter at middagen var slukt i dag, så var det rett ut i regnet å få på de nye felgene.

Når vi fikk den:

IMG_6409Skjermopplsning.jpg

IMG_6411Skjermopplsning.jpg

IMG_6413Skjermopplsning.jpg

Nye felger :D

IMG_6414Skjermopplsning.jpg

IMG_6415Skjermopplsning.jpg

IMG_6416Skjermopplsning.jpg

Jeg tror hele Norge kan høre hvordan bilen skriker etter senk! Dette er bestilt og forhåpentligvis på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan da fortelle at 40/30mm senk ble bestilt før bilen ble min\vår, og at det forhåpentligvis kommer imorgen..

Har også bestillt CSL bakluke i glassfiber fra GS, er spent på hvordan det blir på sedan :D

Har også kjøpt nye facelift baklykter.

Ting som kommer med tida:

-Kjøpe clean`et listverk foran uten utsparing til skilt.

-ACS speil.

-Muligens shadowline lister og nyrer.

-annen bakpotte, eller finere enderør i mellomtida.

-Oppgradere diverse foringer i understell.

-Muligens AE-ringer.

Inni er bilen ikke så veldig bra utstyrt, men den har el. takluke og vinduer foran, klima, manuell gir, uorginal cd-spiller og vanlige stoler uten "rompe-grill" :(

Men vi kjører heller på utseende enn utstyr på denne bilen. Vil ha en fin bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir skøy å se CSL luke på en sedan. Ellers ser jo bilen fin ut og den blir veldig bra når opgraderingene kommer på plass. Generelt tror jeg denne felgtypen hadde vært penere hvis den hadde hatt litt lysere eiker. Det er en pen felg, men den forsvinner litt når den er så mørk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo ikke så gal ut :)

Bare bra mods du har plane om.. Ska bli noe ant og se denne bilen når du får sleppa den ned på baken :D

Gamle felgene mine kommer til å se pent ut når du får litt senk jah :)

Må få tatt noen ordentlige bilder med tida.

Får vel si gratulere da :clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelige bilder kommer når den ser fin ut.. Disse bildene ble tatt "hyrten-styrten" i regnværet så det får vi kalle illustrasjonsbilder ;)

Håper og tror at bilen kan bli veldig bra jeg, og kanskje det er litt mer komfort i denne enn de tidligere bilene jeg har hatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monterte 40/30 senken idag, og ble litt skuffa..

typisk på E46 er jo at den blir lavere på rompa enn foran. må bare finne ut hva jeg skal gjøre..

den subber litt på venstre sida bak siden den har hatt en skade på hjulbuen..

så jeg ender nok opp med litt valsing på begge sider bak tenker jeg.

tror jeg setter på gummiklosser imens så vi ikke subber sundt dekka. så får vi vente å se hvor lav den blir etter den har satt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monterte 40/30 senken idag, og ble litt skuffa..

typisk på E46 er jo at den blir lavere på rompa enn foran. må bare finne ut hva jeg skal gjøre..

den subber litt på venstre sida bak siden den har hatt en skade på hjulbuen..

så jeg ender nok opp med litt valsing på begge sider bak tenker jeg.

tror jeg setter på gummiklosser imens så vi ikke subber sundt dekka. så får vi vente å se hvor lav den blir etter den har satt seg.

sånn e det vettu..

må bare få senka den litt mer foran!

Dama godkjente felgene?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil. :D

Hva er du ikke liker med senkingen?

På min gamle e46 hadde jeg Eibach Sport System (sett med både fjærer og dempere). Disse skulle senke 45-50mm foran og 20-25mm bak. Med dette ble anstanden mellom dekk og hjulbue ganske lik foran og bak.

Etterhvert kom jeg vel fram til at høyden foran var perfekt, men ikke lav nok bak.

Dette var en av grundene til at jeg kjøpte coilovers til e90'en slik at jeg kunne sette høyden som jeg ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lloydsb: selvfølgeligt godkjente hun felgene ;)

E.H.D.: passerte deg på vei hjem fra hgsd i kveld :)

jo, vi snakket om coilovers vi også, men var redd for å ødlegge kjøregenskapene på vår nye "familiebil" :)

jeg valgte å kjøpe kun 40/30 fjører siden dette kun kosta meg 900kr ca.. :)

jeg var klar over at det er typisk senkesett på e46 at de senker litt mer bak enn foran, så jeg burde kanskje valgt 40-50/20mm tror jeg.

men ender nok med senkeskåler foran å valsing bak tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...