Gå til innhold

TIL ETTERTANKE...en kan fort dø...

Rabies
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er den brutale sannhet,og burde ikke komme som noe sjokk.

Burde vært oblikatorisk å se for alle som tar førerkort.

Ingen vil miste noen,eller komme opp i en situasjon der man må stå til rette for å ha gjort noe sånt.

Er man med på leken må man (kanskje) tåle steken.

Oppmerksomhet må man alltid ha når man kjører bil,og man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at man ikke skal være full og/eller trøtt,og at dette svekker evnen til å holde fokus og reaksjons evnen.

Sikkerhets belte krever heller ikke så stor IQ for å spenne seg fast i,og fart gjør absolutt at risikoen øker.

Selv er jeg konsekvent på å holde fokus,være edru og våken,og sikkerhets beltet er alltid spent,men fart synder jeg mot.

Vet at barn ikke burde se disse videoene,men det kan faktisk være forebyggende,hvis voksene fyller inn/forklarer dem at dette kan være en konsekvens.

Tror nok enhver mamma/pappa ville spent på seg beltet hvis pjokken/pjokkinen bemerket at deres foresatte ikke brukte dette.

Brutalt,men face it,verden er brutal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Innlegget til 336mik over har mye for seg.

Selv tenker jeg at hvis man ikke skjønner at man bør bruke bilbelte, sørge for å være våken, oppmerksom, opplagt, og ikke minst edru når man skal kjøre bil - ja, da har man egentlig ikke så mye i trafikken å gjøre. Hvis man i tillegg tar med passasjerer i bilen når man ikke er edru, lurer jeg på om man egentlig er smart nok til å ferdes ute blant folk generelt.

Og for slike tviler jeg på at slike filmer har noen effekt. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. ikke bli bisk nå....har bært 3 kompiser til grava til nå. men bar båra til min onkel og beste kompis sist fredag. da han var 19 år og jobbet på rekefabrikken på dyrøya, kjørte han moped, kjørte i fylla. kolliderte med en bil. 32 beinbrudd. mistet ene foten, en lunge etc. ble alkis etter det han. drokket pills støtt..bestefar døde 76 år gammel i 93, da flyttet han hjem til bestemor, for å hjelpe henne...bare godt å si om ståle. han omkom fredag for 14 dager siden. skulle dra sillegarn, han likte å kunne gi bort fex sild til fam og bekjente. hadde det som en hobby, bortsett fra modellfly etc. netopp roet ned drikkingen pga funnet seg dame,:)fått seg bil. og skulle ta lappen:) da omkommer han på havet...43 år gammel....

http://www.bt.no/innenriks/article636212.ece

så tro meg. slutter ikke røke og drikke,,belte blir jeg vel heller ikke vant til. ikke redd får døden lenger. man dør vist ikke av alt dem sier er farlig tydeligvis. døden kommer når det er din tur..... kjipern.....r.i.p. onkel ståle:,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som 528i skriver:"så tro meg. slutter ikke røke og drikke,,belte blir jeg vel heller ikke vant til. ikke redd får døden lenger. man dør vist ikke av alt dem sier er farlig tydeligvis. døden kommer når det er din tur"

er så sant som jeg skulle sagt det selv. Dør man så er det menningen, slik er hvertfall min filosofi, man har 2 datoer her i livet, en dato man blir født, og en dato man dør. synd men slik er det. men det var virkelig en tankevekker denne filmen, skal hvertfall være flinkere til å bruke belte, å heller ikke være agressiv i trafikken lengre hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som 528i skriver:"så tro meg. slutter ikke røke og drikke,,belte blir jeg vel heller ikke vant til. ikke redd får døden lenger. man dør vist ikke av alt dem sier er farlig tydeligvis. døden kommer når det er din tur"

er så sant som jeg skulle sagt det selv. Dør man så er det menningen, slik er hvertfall min filosofi, man har 2 datoer her i livet, en dato man blir født, og en dato man dør. synd men slik er det. men det var virkelig en tankevekker denne filmen, skal hvertfall være flinkere til å bruke belte, å heller ikke være agressiv i trafikken lengre hvertfall.

Man kan ikke gå rundt å tenke sånn. Jeg dør når jeg dør, derfor gidder jeg ikke å bruke bilbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at en del ting er bestemt(skjebnen), men en del andre ting kan du gjøre noe med. Som feks kjøre roligere så man ikke omkommer i en ulykke, trene og spise sunt så man ikke dør av fedme eller tette blodårer.. Tror nok det er satt en dato for når man skal under torva, men tror også du kan påvirke den datoen i negativ retning.. Men å si at det var hans tur nå det blir teit syns jeg,

"pytt, pytt det var meninga at han sku levvere tøfla nå, ingen vits i å grine over det. Vi skal jo alle dit"..

(satt litt på kanten da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil være så kynisk å si at man skal være glad man opplever andres innlevering av tøffler mot å levere inn sine egene.

Dessuten vil de fleste av oss oppleve tøffel innlevering.

Er forøvrig også en grunn til at gjennomsnittlig levealder er(gamle tall) 75 år for menn,og 78år for damer.

Dvs at når noen blir over 100år,så er det noen som må holde statistikken nede.

Som sagt synd å miste noen,og enda værre hvis de er yngere,men når folk passerer 70 år,burde man sette pris på årene man får sammen med dem,i stedet for å bli bitter,og a få sjokk og sørge overdrevet fordi dem er borte.

Dette er statistikk folkens,deal with it(hilsen kynnismen in person).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, slike filmer får en til å tenke. Skulle helt klart vært en del av det å få lappen at en måtte se slike filmer!

Noen fra Think! road safety.

Den som fikk meg til å tenke mest;

Fyllekjøring;

Fart;

Oppmerksomhet;

Belte

Har fått meg til å tenke 2 ganger før jeg ringer folk jeg vet kjører;

Hva synest dere egentlig var den som gjorde mest inntrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke hans tur enda da... hmmm.......... vet ikke. surt. han har bla en bror halstein som livnærer seg på fiske. han er noe åver 60 år, bynte på skolebåt som 13 åring..

er bare i (drit i alt) moduset enda jeg. har 3 grunner for å (keep it going ) di 3 onga mine;) den gang jeg knuste min kropp. sykehus i 4 mnd. (kjørte selv utfor i fylla) kjørte ned et skilt og en buske, havnet på taket sef....så fikk jeg vite at jeg skulle være glad jeg flaug ut av bilen.....scorpioen var flat jo.........godt jeg ikke hadde belte da i allefalll. samme m en kompis av meg.Jim Myrli. kjørte rett i en buske. for sef gjennom frontruten og berget livet...........en kompis av meg som mistet livet, Gunnar nordmo kollidertre front mot front med en buss ved buktamoen. spiller liten rolle ang beltdet da...r.i.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig statistikk å kalkulere med å kjøre uten belte i mine øyne da.

Sveinern2,den som faktisk ga meg mest frysninger var den siste med han som snakka i tlf`n.

Hjelper ikke med handsfree når man ikke holder fokus og konsentrasjon der det trengs.

Vet også med meg selv at jeg prater i tlf`n når jeg kjører bil,og at dette setter tankegang og fokus på noe annet enn trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...