Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dette har vært diskutert før på forumet. NAF har også gjort tester på dette. De fleste heller til at de beste dekkene bør stå fremme.

Du kan jo ev. søke litt på forumet og se om du finner den gamle tråden på dette :)

Skrevet

Jeg setter de beste dekkene på drivhjulene og driter i hva NAF og andre suppeorganisasjoner sier om den saken.

Skrevet

Jeg setter beste dekk bak av stabilitetshensyn. Det har ingenting med å komme seg opp bakker å gjøre. Slipper det foran merker man det lettere og tilpasser farten deretter og i verste fall går man rett frem. Slipper det bak så går det rundt veldig fort og det er langt skumlere.

Samt at en skrens på bakhjulene er letter å innhente enn hvis forhjulene slipper..

Det gjelder kun hvis det slipper pga for mye gass imo.

Skrevet

Du har vel normalt 70% bremsekraft forann, så ved en nødbrems vil du vel stoppe raskere.... har ikke lest noen tester, så det var bare en logisk tanke :)

Skrevet
Jeg setter beste dekk bak av stabilitetshensyn. Det har ingenting med å komme seg opp bakker å gjøre. Slipper det foran merker man det lettere og tilpasser farten deretter og i verste fall går man rett frem. Slipper det bak så går det rundt veldig fort og det er langt skumlere.
Samt at en skrens på bakhjulene er letter å innhente enn hvis forhjulene slipper..

Det gjelder kun hvis det slipper pga for mye gass imo.

Det kommer jo veldig ann på, gjør det ikke? I enkelte tilfeller kan det være mye farligere å "gå rett frem" dersom det dreier seg om fare for møteulykker. Er ikke sikkert du merker at det slipper før du skal svinge, da er det som regel for sent. Jeg foretrekker heller å snurre på en bygdevei enn å gå rett frem i en lastebil.

Skrevet

Når man i tilegg har antispinn og diffbrems er det ingen tvil: Sett de bra dekka foran, om du må velge.

Selv setter jeg de beste foran på min gamle sliter, uten noen form for antispinn eller diffbrems. Dette er ganske enkelt for å begrense understyring (Jeg kjører vel og merke med piggdekk).

Er man kjent med kjørefysikken til en RWD så vil det automatisk være enkelt å hente inn en overstyring, kontra en understyring rett fram. Mener nå jeg.

Skrevet
Jeg foretrekker heller å snurre på en bygdevei enn å gå rett frem i en lastebil.

Jeg foretrekker å gå rett frem i en lastebil kontra sidelengs...

Jeg har fått sleng under bremsing på bane noen ganger. Da har jeg gått rundt før jeg har fått summet meg. Understyring er kjedelig, men langt tryggere.

Skrevet
Er to av dekkene dine så dårlige at det der blir ei problemstilling bør du bytte dem :)

Alle dekkene er gode (conti viking 3) og med bra spor, men 2 av dekkene har mer spor en de andre.

Skrevet
Jeg foretrekker heller å snurre på en bygdevei enn å gå rett frem i en lastebil.

Jeg foretrekker å gå rett frem i en lastebil kontra sidelengs...

Jeg har fått sleng under bremsing på bane noen ganger. Da har jeg gått rundt før jeg har fått summet meg. Understyring er kjedelig, men langt tryggere.

Hehe, jeg foretrekker å holde meg i mitt kjørefelt og investerer derfor i nye dekk. :P Uansett, dette blir en evig diskusjon. Angående lastebilen så er det bare et spørsmål om hvordan du vil dø....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...