Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Her kommer svar fra en EKSPER>T!! og følger du ikek disse rådene har du KUN deg selv å takke når alt går til hellvete!!!

1: Hold deg laaaaangt unna alt som har 20 bak seg, 320, 520, etc.. SOLIDE drittmotorer. JA de er pålitelige, men NEI de går INGENTING og er dauere enn mormors corolla!! Og så bruker de bare jææævligt med bensin uten å gå fremover..

2: ALDRI kjøp biler av ungdommer eller noen du kjenner.

3: Det er viktig at bilen går gjennom eu.kontroll, derfor er allt av rustvrak, trimmede, og stylede biler FYFY!

4: Siden du alikevel ikke kommer til å ha råd til en sprek utgave, feks en m bil, så ville jeg konsekvelt sett etter en bil med mye utstyr og den minste mulige motoren. Den blir ikke spreek uansett, og selv den minste motoren fra bmw er god nok til at du klarer de forbikjøringene du vil! Bruker lite bensin og er billige å fikse.

5: Motoren som kallser 1,8 is er veldig moderne og veeeldig pålitelig, finner du en bil med denne er det et trygt kjøp.

6: Km stand betyr INGENTING så lenge bilen er rustfri! Husk det..

Lykke til..

Skrevet

Gi litt pokker i hvilken motor det er i bilen. Konsentrer deg heller om å finne en bil som er i god teknisk stand. Hjelper jo ikke å ha stor motor hvis bilen lever mesteparten av livet på verksted. En 94-95 318i med m43 motor, manuell og greit med utstyr tror jeg du hadde blitt ganske fornøyd med :)

Skrevet

Hvis jeg var 18-20 år gammel og skulle kjøpe en billig BMW ville jeg ha vurdert en nyere E36 Compact... f.eks en 316i Compact. De ble produsert frem tom. 2001 og er derfor stadig relativt nye... og ikke minst relativt billige. Hvis et annet bilmerke er aktuelt ville jeg ha kikket etter en Mercedes-Benz W202... altså C-Klassen fra 1993-2001... f.eks en C200. Begge disse modellene koster pent brukte rundt 40-70000 kroner med et forsvarlig antall kilometer på telleren.

Skrevet

mitt valg av førstebil, jeg hadde 30000 til rådighet. kan skru endel, så jeg var og så på diverse bmw men når jeg kom over bilen min ble jeg solgt, Det var en e34 525i 24v den sto til tredve, tok med meg mora mi på en liten tur, fant ut at det var kast i 1 felg, jaga litt på tomgang før den var varm, hadde endel kosmetisk feil. Jeg sa at det var foringer fremme som måtte byttes og alle de andre tingene. Fikk den tilslutt til 25000 inkl omreg og årsavgift. Er nå ferdig med det kosmetisk, kjempefornøyd med bilen, det er slik at jeg setter meg i bilen hver dag og hører på den goe 6erlyden.. men nok ot for meg :)

Skrevet

316/318i er definitivt noe av det mer fornuftige man kan ha som "førstebil" når økonomien er noe trang. De er mer enn spreke nok så lenge de ikke er tungt lastet. Har en 316 Compact som konebil, og den er frisk nok den, så lenge den ikke er pakket full av folk og fe.

En noe eldre bil med større motor kan nok være mer moro i utgangspunktet, men den gleden forsvinner ofte etter et par uker når det plutselig viser seg at man må skifte bremser, støtdempere, foringer, tennplugger eksosanlegg++++++++

Bedre å gå for større motor på neste bil når man har mer penger og mer erfaring bak rattet. Så kan man heller glede seg over høyt utstyrsnivå og driftssikkerhet de første årene. Personlig synes jeg med årene at mye utstyr er langt mer viktig enn stor motor.

Skrevet
Kjøp noe du har råd til å ta i heia med...

Statistisk sett så kommer du til å dulte borti litt her og der. Og i allefall første vinteren ;)

Hehe, jeg klarte første vinter med compacten uten smell :D

En tur i grøfta med firmabilen, og et lite dunk i heia med en annen firmabil, men bimmeren er like hel ;)

Tror det er en god måte å gjøre det på jeg :P

Men back on topic: En E36 316/318 er jo en ålreit bil. Fra 94 og oppover da. Har hatt min 316 i et år nå og er veldig fornøyd med den. Ingen store problemer bortsett fra at den tok fyr en gang.

(men det var min egen feil :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...