Gå til innhold

Hvilket forsikringsselskap er billigst? E36 320i 1994 modell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nesten ringe rundt. Opplever sjølv at det er stor skilnad frå forsikringsselskap til selskap. Kommer også ann på kor mange forsikringer du vil samle innenfor selskapene etc.

Bruk prisene du får til å "presse" dei andre selskapene.

Men undersøk også kven av selskapene som er mest i retsaker og prøver å komme seg unna utbetalinger. Eg betaler gjerne eit par 100 kr meir for å vere hos eit forsikringsselskap.

Styr for all del unna IF, det er ein av dei selskapene som er mest i retsaker ang utbetalinger.

Skrevet

Betaler 8200 i delkasko på en 89 325ix i Sparebank1. Ellers er Vital Skade rimelig på forsikring for BMW.

Skrevet

Betaler 6 og 7 tusen for hhv 520 og 325 i IF, fullkasko.

Tidligere ga Storebrand et nesten like godt tilbud på delkasko.

IF prisen er som pakke med alle forsikringer der; 2 barn, 2 livsforsikringer for os voksne, og innbo i tillegg til 2 biler.

Kan bare prøve seg å være vanskelig ved skade 8)

Skrevet

For mitt vedkommende blei det mye ringing og flytting av poliser og nytegning av en reiseforsikring jeg strengt tatt ikke har bruk for i VESTA pga LOmedlem.

Fagforenings medlemskap innbo reise og ulykke/død for to voksne og tre barn gir da totalpremie som ikke er avskrekkende

Rett under 8000 for E39, men den står avskiltet halve året. 3700 for E34 525en til fruen og 3400 for E36 jobbtralla. E30en 320 kostet meg kun 2400 siste gang den var på veien. Men i sum MED årsavgift blir det noen kroner Vi får ett tillegg på 8?% vi da som betaler i kvartalsrater Men har ikke råd til annet

Legger unna nå til årsavgiftene som sikkert skal opp igjen.

Pedro

Skrevet

Hør også med diverse banker og om de bruker terra.

Har Terra selv og betaler 3800 for min E39, delkasko.

Der har jeg nå 70% snart på 2 året samt at jeg har innbo og reise.

Har du 3 forsikringer for du somregel en bonus på toppen. Jeg har 10% på toppen av alt. Reise og innbo opp til 250.000 koster slikk og ingenting og er kjekt å ha. Forsikringsselskaper liker ikke at man _kun_ forsikrer bil.

Skrevet

Ringte hele runden og endte på Gjensidige sist, men nå har jeg akkurat byttet til Codan og sparer 2.500 i året på det. De sier de skal være best på bilforsikring til vanlige folk med vanlige biler, så det avhenger av hvordan de har priset akkurat din modell. Du slipper å flytte over andre forsikringer også - samme pris uansett.

Skrevet

Det er i mine øyne fem faktorer som avgjør forsikingssum. I tilfeldig rekkefølge:

1. Bilvalg. Biler med stygg statistikk er selvsagt dyrere.

2. Alder. Yngre førere må betale mye mer.

3. Bosted. Stor forskjell på Oslo og Gokk.

4. Bonus og skadehistorikk.

5. Trynefaktor!

Jeg ha meget god erfaring med å dra innom kontorene og møte en forsikringsagent personlig. Da er de ofte litt mer villige til å lure og trikse for å få ned summene.

Jeg har meget god erfaring med Gjensidige, som jeg har vært tilnærmet trofast mot siden jeg forsikret min første moped. En ting er nå prisen man betaler, men det blir fort annerledes når man kommer til skadeoppgjør, betaling og annet. Her har jeg vanvittig dårlig erfaring med If. Aldri mer If for min del, uansett om jeg får tilbud til 1 prosent av nærmeste konkurrent.

• 1 month later...
Skrevet

Etter masse ringerunder og prating endte jeg opp hos Gjensidige, de skulle ha 5400,- i året for delkasko uten andre forsikringer registrert hos seg, dette er 1200,- mindre enn If :shock: så da falt mitt valg hos Gjensidige.

Takk for alle svar og tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...