Gå til innhold

Den store E24 bildetråden

EirikL
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Noen raske fra årets ferietur, 5.-6.000 km oppover E4 svenskekysten, rundt Bottenvika sørover i Finland ett stykke, via Øst-Finnmark og Tromsø og E45 Inlandsvägen hjem igjen. Herlig milsluker av en langturbil! Likevel begrenset glede over senkefjære på nordnorske og nordsvenske veger, men man må lide litt for skjønnheten :mrgreen:

Tana Bru

bmwIMG_6568.jpg

Nesseby

bmwIMG_6620.jpg

Skallelv

bmwIMG_6638.jpg

Gamle Komagvær bru

bmwIMG_6654.jpg

Vardø havn med NRK Sommeråpent båt og Hurtigruten

bmwIMG_6674.jpg

Vardø street art

bmwIMG_6691.jpg

Vardø street art

bmwIMG_6701.jpg

På vei til Hamningberg, Europas ende. Digger landskapet utover der. :mrgreen:

bmwIMG_6721.jpg

Min egen sykkel lå trygt i bagasjerommet hele veien, men en kort etappe (ca. 1.000 km er kort i Nord-Norge...) hadde vi to sykler med. Det gamle Thulestativet fra min fars 1981 Audi 100 kom til nytte igjen. Jeg arva det til en E30 jeg hadde på 90-tallet og etter det har det bare blitt liggende i boden.

bmwIMG_6758.jpg

På sommerhuset i Finland. For øvrig herlig topografi å sykle i, tusensjøars-landet 8)

bmwIMG_6497.jpg

Kaia i Tromsø

bmwIMG_6791.jpg

Valgte Bjerkvik-Riksgrensen-Abisko sørover igjen så fikk jeg møtt litt familie langs denne ruta

bmwIMG_6819.jpg

Jeg drepte ett sett med støtdemperlagre, underveis, men de holdt hjem. Andre trofèer var 44.200 insektlik i fronten, en spurv som hadde tvinna seg fast i kabler i underkant av radiatoren, og ei svær ugle smalt i frontruta ett sted langs veien (ca. 100 km/h). Takk til ugla for at den valgte frontruta (som holdt ut) og ikke ett speil eller grill eller noe annet skjørt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelige tilbakemeldinger, takk. Litt moro var det også å møte en annen E24 langs veien i ferien. Siden jeg kjøpte bilen i 2008 har den rullet på ca 40.-50.000 km og bare to ganger tidligere har det skjedd at jeg har sett andre seksere langs veien. Denne gangen møtte jeg en norskregistrert (HJ-skilter) i Mora - slepende på campingvogn. Det var stilig :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...