Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vinterbilder, julebilder, sesongbilder.. Hallo...???

Hallo tilbake.:)

Det er bedre for den som poserer i bikini at bildet blir tatt når det er varmt og fint vær?:)

åja. vel sant nok. Bikini og vinterbilder har vel til nå ikke vært en stor hit... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke mye BMW på vinterføre, men her er en grom Porsche til ære for Fredrik :)

8b3p59gm6koztxhv7omc.jpg

Er med på den... Fredikipedia fortjener jo en liten gave fra oss "andre" forumbrukere.... Gi den mannen noe pent da folkens....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"fish har trålet nettet"...(takker for den linja, Der Barockengel).Denne er til fredrikipedia fra "fish"...

Ett You Tube klipp, Citroen DS med hele Deep Purple Smoke On The Water...

Kos dere med denne folkens... Musikken er ubeskrivelig...

http://www.youtube.com/watch?v=2ZDx-tnD ... re=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for "julegavene" gutter... både Citroën DS og Porsche 356 (901/911) har en stor plass i mitt hjerte. Disse bilmodellene er ikke akkurat A4-modeller og det er vel derfor de er interessante. Apropos Porsche 911... den ble jo ultimativt utviklet til Porsche 959 og 959 var jo nesten like alsidig som Citroën DS iom. at Porsche bl.a vant ørkenløpet Paris-Dakar i 1986 med den.

http://www.youtube.com/watch?v=nJNlhUWpBFY

Porsche_959.jpg

Er det flere som heter Fredrik ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i underkant av 13000 som heter Fredrik i Norge. Navnet tiltok i popularitet etter 1960, og nådde en desidert topp rundt 1987.:)

Porsche 356 tilhører en av mine favorittbiler fra 1950-tallet, og en av mine absolutte Porsche-favoritter. Tenk at engang kunne en bil vise til 117nm/3700 som maks. dreiemoment, og likevel kvalifisere som sportsbil.

Den røde på side 16 er en 356B, den hvite i snøværet over ser ut til å være en 356A Carrera.

lc9yr3gy26oveqlzlnb7.jpg

Jeg håper denne lyseblå kan tilfredsstille fish' ønske om bilder med julestemning.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var måten bildene var satt sammen på som fikk det til å virke som om Citroen hadde visse baktanker. Om komponisten bak det hele er Italiener blir det selvsagt litt vanskeligere å forklare det. Aksjonæren i Citroen muligens - eller Michelin som eide dem på den tiden - som står bak? :P

Det finnes utrolig nok andre enn produsentene som kan ha interesse av å fotografere biler.;)

Her er f.eks. et bilde 1968 av en DS cabriolet sammen med Jane Birkin. Birkin er i dag ikke minst kjent som moren til Charlotte Gainsbourg.

7tuxp0md5f3elkovsp8w.jpg

Siden Citroën ikke har noen imponerende bakgrunn når det kommer til å yte støtte og dele-support til enkelte eldre modeller, er det ennå mindre sannsynlig at de nyere bildene Fredrik postet, stammer fra Citroën.

"Salget ble dette året halvert i forhold til foregående år. Den virkelige skylden lå trolig hos Citroen selv.

Ikke hos formgiverne og konstruktørene, men hos salgs- og service-avdelingen.

Nettverket av servicestasjoner var ubegripelig avvisende. De klarte uten problem, og uten et knyst, å ta seg av Ds-hydraulikkens vanskelig tilgjenglige deler. Men det ble et ramaskrik over den forholdsvis enkle oppgaven å skulle yte service til en bil med to flere sylindere, tre flere kamaksler og fire flere choker enn den velkjente Ds-modellen. Kanskje ble det oppfattet som en anledning til å kreve høyere betaling.

I USA var litt mer utdanning alt som trengtes.

Den amerikanske gjennomsnittsbilen var konstruert for den typisk brutale og bevisst utforstående fremmedhaterens krasse mangel på kunnskaper og følelser. "

Dette er introenen til artikkelen. Jeg tror vi kan si for sikkert at forfatteren bak det ikke er helt overbevist om amerikas evner som nasjon. Er det noe sant i det?

:)

Jeg skal la være å komme med en lengre analyse om hvordan amerikanere og europeere ikke forstår hverandre politisk, men bare fastslå at dette også er noe som gjør seg gjeldende når det kommer til temaet bil: Citroën feilet i å tilpasse seg amerikanernes forhold til bilen som praktisk hjelpemiddel - som noe man kan bruke bekymringsløst og uten å tenke særlig på reparasjoner - i noen å før man kjøper seg en ny modell. Samtidig har Citroën slitt med å forstå hva som skal til for å appellere til mer statussøkende segmenter blant europeiske kjøpere. Jeg nevnte Citroëns manglende interesse for å tilby deler for eiere av eldre modeller: Dersom man kjøper en ny statusbil med mer enn 4 sylindre, har man ofte liten nytte av at merket er i stand til å tilby deler til 30-40 år gamle modeller, siden kjøperen i de mange tilfeller vil ha kjøpt en ny og mer moderne utgave i løpet av 2-5 år likevel. Når en produsent stiller seg bak gamle modeller, sendes et viktig signal til kundene om at produsenten er stabil og til å stole på. I tillegg til budskapet om at merket har laget kvalitet kanskje siden før kunden ble født (og kommer til å fortsette med det lenge etter at kunden er borte), illustrerer det også at merket står for kvalitet, og produkter som varer lenge.

Akkurat dette er det andre som har gjort bedre enn Citroën.:)

yej6t7umhpwnik0h2g0q.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal la være å komme med en lengre analyse om hvordan amerikanere og europeere ikke forstår hverandre politisk, men bare fastslå at dette også er noe som gjør seg gjeldende når det kommer til temaet bil: Citroën feilet i å tilpasse seg amerikanernes forhold til bilen som praktisk hjelpemiddel - som noe man kan bruke bekymringsløst og uten å tenke særlig på reparasjoner - i noen å før man kjøper seg en ny modell. Samtidig har Citroën slitt med å forstå hva som skal til for å appellere til mer statussøkende segmenter blant europeiske kjøpere. Jeg nevnte Citroëns manglende interesse for å tilby deler for eiere av eldre modeller: Dersom man kjøper en ny statusbil med mer enn 4 sylindre, har man ofte liten nytte av at merket er i stand til å tilby deler til 30-40 år gamle modeller, siden kjøperen i de mange tilfeller vil ha kjøpt en ny og mer moderne utgave i løpet av 2-5 år likevel. Når en produsent stiller seg bak gamle modeller, sendes et viktig signal til kundene om at produsenten er stabil og til å stole på. I tillegg til budskapet om at merket har laget kvalitet kanskje siden før kunden ble født (og kommer til å fortsette med det lenge etter at kunden er borte), illustrerer det også at merket står for kvalitet, og produkter som varer lenge.

Akkurat dette er det andre som har gjort bedre enn Citroën.:)

Det du skriver er absolut interessante sider ved bilens historie... og kanskje spesielt hvis du også trekker inn britisk bilproduksjon. De klarte nemlig heller ikke riktig å komme inn på det amerikanske markedet tiltross for at britene og amerikanerne står hverandre nærmere... ikke bare politisk, men også når det gjelder sosial struktur (klasseoppdeling, klassemobilitet etc.). Britene hadde stolte biltradisjoner som gikk utenpå amerikanernes frem til og med elendigheten med alle fagforeningsstreikene på begynnelsen av 70-tallet. Når man tenker etter er det jo ganske utrolig at en bil som VW "Käfer" ("Boble") ble mer populær i USA enn f.eks Rover P6... som faktisk var en meget bra konstruksjon og i tillegg hadde en V8 fra Buick. Alt handler; som du helt korrekt skriver, om markedsføring og holdbarhet... biler skal sende ut de rette sosiale signalene og gi minst mulig bekymringer.

Ingen kan dette bedre enn tyskerne og ingen kan i dag dette bedre enn BMW. Porsche kan det enda bedre, men de har ikke en like stor bredde på deres modellprogram og tiltrekker således heller ikke like forskjellige sosiale grupper. Ingen kan dette dårligere enn franskmennene og årsaken er innlysende når man kjenner litt til den sosiale strukturen i Frankrike. Frankrike er et ekstremt elitesamfunn der det meste handler om nasjonens storhet konkretisert gjemmom en politisk, økonomisk og akademisk elite hovedsakelig fra Paris (bourgeois i motsetning til proletarer). De aller fleste som betyr noe i det franske samfunnet hentes fra et lite antall universiteter... som f.eks Institut d'Études Politiques de Paris.

Denne strukturen gjenspeiler seg også når det gjelder biler og bilprodusenter. Man produserer primært biler for folket... altså relativt enkle konstruksjoner og ikke for kostbare konstruksjoner... eliten finner andre alternativer. Man produserer primært for hjemmemarkedet og eksporterer i større omfang kun til land som har lignende sosiale strukturer (primært midtøsten, nordafrika og latinamerika). Eksportmarkedene følger i vesentlig grad historiske tradisjoner der den franske sosiale og økonomiske modellen ble implementert gjennom et antall kolonier i nettopp midtøsten, nordafrika og latinamerika.

I en slik modell betyr moderne forbrukerrettigheter mindre og dette ser vi også gjenspeiler seg når det gjelder franske bilprodusenter. Den samlede kvalitetsopplevelsen er generelt lavere enn man kan forvente hos f.eks tyske konkurrenter og som en følge av dette satses det heller ikke på en fornuftig tilgang når det gjelder deler til eldre bilmodeller. Bilen er en bruk & kast gjenstand... og det forventes at man heller kjøper en ny bil enn forsøker å holde liv i en eldre bil. Dette står i relativ sterk kontrast til f.eks Mercedes-Benz der man stadig kan kjøpe originale deler til f.eks W198 fra midten av 50-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som heter Fredrik ?

I hvert fall to. :D

Det er i underkant av 13000 som heter Fredrik i Norge. Navnet tiltok i popularitet etter 1960, og nådde en desidert topp rundt 1987.:)

Jeg kompenserer for dette med å ha et svært spesielt mellomnavn/andre etternavn som kun fem eller sju andre i hele Norge har, og alle disse tilhører familien min.

Porsche 356 tilhører en av mine favorittbiler fra 1950-tallet, og en av mine absolutte Porsche-favoritter. Tenk at engang kunne en bil vise til 117nm/3700 som maks. dreiemoment, og likevel kvalifisere som sportsbil.

Jeg synes det er vanskelig å utpeke favorittbiler fra enkelte perioder. Porsche 356 er likevel min favoritt-porsche, og en av de få modellene de har laget som jeg kunne tenke meg. De andre er 912 og 914. For meg skal en skikkelig Porsche være liten, lett og ha større fokus på kjørefølelse enn nummere à la 0-100 os.v. - for det har man Ferrari og Lamborghini.

Går du til tråden om bilkirkegårder, vil du se at det råtner to stk. enten pre-a eller a Porsche 356 i Sveits sammen med mye annet interessant.

porsche-356-landing.jpg

Rat356.jpg

Rusty_356_Front_High.jpg

dyn004_original_800_373_jpeg_2585886_d87f00a000702953cfdfca0e97283c1e.jpg

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kompenserer for dette med å ha et svært spesielt mellomnavn/andre etternavn som kun fem eller sju andre i hele Norge har, og alle disse tilhører familien min.

Det gjør jeg også... og jeg er alene om å hete det jeg gjør i hele verden... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...