Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For tiden går det stor mote i vekke døde modeller og merker til live igjen, eller retro-biler som de nå kalles. En tid tilbake så vi at det lå planer om å lage en ny Tatra-modell med design inspirert av t603 (1), men også andre produsenter og modeller har vært foreslått. Nå sist med Citroen Ds. Autoblog.com kan melde at Citroen har planer om å ta opp Ds-navneplaten igjen (2).

1959-Citroen-DS-Line.jpg

Citroen is launching a global rebranding campaign this Wednesday in conjunction with its 90th birthday, and along with upgrading its dealers and providing better post-sales support, Citroen will introduce a new segment of "near-premium" models that will revive the DS nameplate.

Her er noen kjøretøy som ifølge de respektive reklamebyråene har vært inspirert av eldre biler. Nå kan det være greit å bemerke seg at mange av selskapene spiller på merkets historikk i reklamesammenheng mer enn at de bruker det som faktisk inspirasjon.

Mitsubishi Colt.

inntmrk8m761e98mr7x7.jpg

Ford Mustang

mfj907zo0eh1tce2hzu5.jpg

Bmw Concept Cs

aak2ucalwhzh9feyfk87.jpg

Honda s2000

b961g8200xc6i2lrzuwz.jpg

Porsche Boxter

38yftfv5vht03zl3zesa.jpg

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citroen is launching a global rebranding campaign this Wednesday in conjunction with its 90th birthday, and along with upgrading its dealers and providing better post-sales support, Citroen will introduce a new segment of "near-premium" models that will revive the DS nameplate.

(Min utheving)

Ja, her har nok Citroën en jobb å gjøre - men å bedre kundebehandlingen er ikke gjort i en håndvending. Å slutte å krangle med egne forhandlere kunne kanskje være en begynnelse for Citroën....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én tur til Oslo kan bringe med seg så mangt, flere turer bringer med seg mer. Jeg har tatt og lastet over bildene jeg hadde på mobilen, til dataen. For det meste var det forskjellige eldre biler sett i gatene i byen. Her er noen:

3250081349_a8f9f13d9d.jpg

3250079941_380d7d967e.jpg

3250906198_2cddef8be4.jpg

3250905374_83fc1da660.jpg

3250906556_d8a19e453d.jpg

3250075449_7b81890c4b.jpg

Dessverre bærer bildene preg av å være et produkt av et dårlig kamera og en dårlig kameramann.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én tur til Oslo kan bringe med seg så mangt, flere turer bringer med seg mer. Jeg har tatt og lastet over bildene jeg hadde på mobilen, til dataen. For det meste var det forskjellige eldre biler sett i gatene i byen. Her er noen:

3250081349_a8f9f13d9d.jpg

Landroveren likte jeg... her er mine to tidligere... :P

1980 Land Rover 88" Serie 3 (2,3 liter) "Danish Army Edition"

LRS3_88.jpg

1977 Land Rover 109" Serie 3 (2,6 liter) "Safari Edition"

LRS3_109.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landroveren likte jeg... her er mine to tidligere... :P

Jeg tenkte meg nesten at du ville like den. Min favoritt blant dem er Volvo 64. Det er noe med Volvoer fra seksittallet til midten av søttitallet som jeg liker. Det er bare så synd at motoriseringen - i god europeisk ånd - er av typen liten motor med lite krefter. Bilens former hadde kledd en v8-er. Det samme kan sies om Taunusen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men det er ingen v8. Som sagt så synes jeg bilens former (dette gjelder og 140-serien) kunne hatt godt av en v8-motor. Det skal sies at jeg aldri har kjørt en 168, så det er mine fordommer du snakker med nå.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, en kjekk liten V8 på 200+ hk hadde nok gjort seg, men med den veiholdninga de har så burde de sett på opphenget før de putta i den.

Har kjørt en strøken utgave, og selv med alt nytt i oppheng var den ikke noe drøm å ta svinger med!

Har også kjørt en 82 modell 244 med 350 hk Corvette V8, den flytta seg noe bedre ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, etter å ha sittet på i en Chevy Caprice stasjonsvogn i 200+ syns jeg det bare er ufattelig skremmende!

Jeg har aldri vært så redd noen gang!

Jeg har aldri sett poenget i å putte større motorkraft i en bil enn hva kjøreegenskapene er i stand til å håndtere ved inspirert kjøring. Tror jeg ville vært mer tilfreds med en 316i fra enhver 3-seriegenerasjon.:)

Her er en Taunus-M som er ute og lufter sin originale motorkraft.:D

myld138qid72t0lyo8ru.jpg

Ett til av samme bil - det ser ut som de smale dekkene har litt å henge fingrene i:

9hp893ljcb4owrs6atwf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...