Gå til innhold

Anbefalte innlegg

gotthard.jpg

Det er fra St.Gotthard-passet

GothardstrasseBusT1KG.jpg

Utrolig flotte biler av noen imponerende byggverk :D Har du flere så ikke nøl med å legge dem ut, det er akkurat sånne bidrag vi elsker her i tråden. Tror nok det blir mange år til vi ser slikt i Norge, og hadde vi hatt det så tror jeg ikke det hadde skadet turistenes syn på fjellene våre. Alpene er jo stadig populære tross disse konstruksjonene som iallfall ikke har gjort dem mindre populære, snarere tvert imot :) I Norge har vi alltid unndskyldt de dårlige veiene med alle fjellene i landet her, men se på Sveits! De har i alle år hatt topp moderene veier tross at hele landet barer fjell og daler, dette bildet over er sikkert fra sent 60 tall eller tidlig 70 tall. Hvordan var veiene i fjell-Norge på den tiden? :?

Trollstigen anno 1971:

5iqtmaxfpywtqyzvm2g7.jpg

Og noen fra 50-tallet:

slpwqa76ymjz9z8g70ib.jpg

o4xjyv8y8gxknyvceriy.jpg

9xr8w0vmtl1eypg9k7pz.jpg

bw8xzpip0gj2ouc9finr.jpg

7d3qzuymmmfsmctidpj4.jpg

Alle bilder fra Rauma folkebiblioteks bildesamling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen flotte og stemningsfulle bilder :D Men jeg kan ikke helt ta hvor de er fra annet at det må være fra Alpene ett sted :)

Det er nå en gang slik at det er Bayern og alpene for øvrig som gjelder, er det ikke det da? Nå tror jeg ikke at bildet under er fra Bayern, men nærmere eller i Rhin-dalen.

002_001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...