Der Barockengel Skrevet April 10, 2013 Forfatter Share Skrevet April 10, 2013 Rover P5 hadde imponerende lavt tak/smale vinduer. Ser nesten ut som den er taksenka! Rover P5 har en litt høy vinduslinje, noe som kan få taket til å virke ganske lavt. Litt på samme måte som dagens produsenter etterstreber en høy skulderlinje med små vinduer i baksetet slik at barn blir bilsyke men bilen ser lav og sportslig ut. Også P5 var en stor bil etter datidens målestokk. 470ish x 180ish. Vekt: 1500+ kilo. Når det gjelder coupémodellen så kan det hende at du synes den virker taksenket rett og slett fordi den er det: Sedanmodellen er ca 8cm høyere enn coupéen. P5b Coupé. P5 Saloon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Flott lesning i denne tråden! Det er synd at det gikk som det gikk med den engelske bilindustrien. Jeg bodde i Coventry i fjor, den byen kommer nok aldri mer til å oppleve storhetstiden som den gjorde med storskala bilproduksjon i området. Det var en P5B Coupe i Coventry Motor Museum. Jeg ble forelsket. Konservativ men likevel svært linjelekker bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 Jeg synes at det er litt trist at bilmerket Rover idag ligger i mølposen. Det er Land Rover som har rettighetene til merket, men det er lite trolig at indiske Tata etter BMW´s erfaringer på 90-tallet vil reetablere selve brandet Rover vis a vis f.eks Land Rover. Det var stolte biltradisjoner Margaret Thatcher indirekte gjorde en ende på da hun tvang frem en privatisering av Rover Group i 1988. Dette var nødvendig slik jeg ser det, men i et historisk perspektiv allikevel trist. Med kjøpet av Rover Group i 1994 skal imidlertid BMW ha honnør for å ha forsøkt å rydde litt opp etter britenes bilindustrielle rot på 70-tallet. På flere måter lever tradisjonene videre i dagens Mini og nettopp Mini var kanskje britenes aller beste bilindustrielle produkt. Selve Rover logoen/emblemet er litt artig sett med skandinaviske øyne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reihenmotor Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 Kanskje jeg skal møte opp på neste BMW-treff med min gamle Alpina-jakke, genser og paraply fra 80-tallet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet April 11, 2013 Forfatter Share Skrevet April 11, 2013 [ Bilde ][ Bilde ] Kanskje jeg skal møte opp på neste BMW-treff med min gamle Alpina-jakke, genser og paraply fra 80-tallet? Velkommen til forumet, Reihenmotor. Hvis du ser ut som på bildet, tror jeg du og Alpina-tilbehøret kommer til å bli populære på BMW-treff. Spøk tilside, tidsriktig tilbehør er undervurdert. For den rette 80-tallslooken tror jeg hvite sokker er helt påkrevet. For den som vil være ennå mer hardkokt entusiast; på dette bildet ser dere en ekte BMW-skinnjakke fra 1980-tallet. Slike dukker interessant nok opp for salg innemellom:_ Mer for Alpina-fansen: Bildet under tror jeg stammer fra samme Alpinabrosjyre som bildene Reihenmotor postet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 fikk meg e12 i går =) gratis var den og kommer litt bilder i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet April 11, 2013 Forfatter Share Skrevet April 11, 2013 Flott lesning i denne tråden! Det er synd at det gikk som det gikk med den engelske bilindustrien. Jeg bodde i Coventry i fjor, den byen kommer nok aldri mer til å oppleve storhetstiden som den gjorde med storskala bilproduksjon i området. Det var en P5B Coupe i Coventry Motor Museum. Jeg ble forelsket. Konservativ men likevel svært linjelekker bil. Var den brun-beige? Tror jeg har sett noen bilder av en low-mileage P5B Coupe som var gitt i gave til museet. Litt mer Rover P5. Først en P5B coupe med uvanlig, men tidsriktig tilbehør: Minilite felger. Så en liten bonus, klikk på bildet under for å se Top Gears innslag fra 1998 med prøving og historisk tilbakeblikk på Rover P5. Du la vel merke til verktøysettet, for ikke å snakke om koppholder 30 år før det ble moderne? Tilslutt; Rover P5b satt litt humoristisk inn i et historisk perspektiv: Triumph Dolomite Sprint til venstre - kjent for å være den første virkelig masseproduserte bilen med fire ventiler pr sylinder, og første britiskproduserte bil med lettmetallfelger som standard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet April 11, 2013 Forfatter Share Skrevet April 11, 2013 fikk meg e12 i går =) gratis var den og kommer litt bilder i morgen Gratulerer med ny bil. Gratis må jo være bra? Blir det ny bruksbil, eller satser du høyere og tar sikte på at den skal se ut slik som dette når du er ferdig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenissen Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 Har lest gjennom hele tråden iløpet av de siste par dagene. Fantastisk lesning! Gleder meg til å følge denne videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 Felger fra tiden før bilen fikk airbag. Kom i posten i dag, produsert 09.86 i W. Germany. Skal selvfølgelig stå på en airbagløs bil, BMW E24 635CSI. Trur det blir helt OK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 Nydelig... og det blir ikke bedre. Alternativet må evt. være noen fine Fuchs, men de passer ikke på en BMW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet April 12, 2013 Forfatter Share Skrevet April 12, 2013 Det er fredag kveld - og da passer det utmerket med litt E23. Tidsriktig Alpeidyll: Trx-felger og solbriller. Fra kassettspillerens tidsalder: Manuelt gir og generelt dypdykk i ekstrautstyrslisten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet April 12, 2013 Forfatter Share Skrevet April 12, 2013 Har lest gjennom hele tråden iløpet av de siste par dagene. Fantastisk lesning! Gleder meg til å følge denne videre. Hele tråden! Det kaller jeg stamina... Velkommen til forumet, forresten. Og velkommen til tråden. Jeg håper å få på plass i alle fall to oppdateringer til denne helgen, og jeg håper de faller i smak. Hagepynt er bra, så jeg lar denne hagepynten under være en liten teaser for kommende oppdateringer. Litt annen type stamina, dette. Hard times in the Leyland gardens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 fikk meg e12 i går =) gratis var den og kommer litt bilder i morgen Gratulerer med ny bil. Gratis må jo være bra? Blir det ny bruksbil, eller satser du høyere og tar sikte på at den skal se ut slik som dette når du er ferdig? [ Bilde ] hehe så bra er den ikke akkuratt. tenkt eå faktisk la den være som den er, dne har stått i siden 92 på samme plass, ute. men gulvet er MEGET bra, så er kun utvendig som ser hælt jævlig ut motoren går som en klokke og har gått 155000km, så når je ghar for mye tid til overs tenkte jeg å fikse litt bremser og innvendig så den kan leie prøveskilt på og kjøre på treff slik dne er med mose på takgrinnene og litt sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet April 13, 2013 Forfatter Share Skrevet April 13, 2013 Fransk fotokunst fra tidlig 1970-tall. Eller Citroën SM-brosjyre som det også kalles.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå