Fredrik Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Kunne godt tenkt meg å bytte i en e61 men så er det vel ikkje så mangen som har stasjonsvogn som har lyst til å bytte i mindre stasjonsvogn.. Hmmm... Det skal du ikke si for sikkert... det er nok noen med en E61 som kunne tenke seg 2-300 festblanketter i håndpenger i tillegg til en fin E46 Touring. Mangel på cash gjør merkelige ting med folk...
Werther Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Det er litt rart å tenke på at på 70-80-tallet klarte barnefamilier seg med VW Boble, Kadett C, Ascona B, Taunus o.l. Mens i dag MÅ man minimum ha en gedigen diesel-Suv på 2x6m for å frakte et par unger og en bag...
olew Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 folk hadde vel igrunn et mindre behov den gang for bil,nå er jo det et must i hverdagen... men rart er det allikavel,nå er jeg attpå-klatt da men før jeg var født hadde foreldra mine ei lita boble som de dro på ferie med mine 3 eldre søsken.ikke var der sikkerhetsbelte heller den tiden..hehe galskap i forhold til idag igrunn.
Fredrik Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 folk hadde vel igrunn et mindre behov den gang for bil,nå er jo det et must i hverdagen...men rart er det allikavel,nå er jeg attpå-klatt da men før jeg var født hadde foreldra mine ei lita boble som de dro på ferie med mine 3 eldre søsken.ikke var der sikkerhetsbelte heller den tiden..hehe galskap i forhold til idag igrunn. Nei... folk hadde faktisk mer behov for bil på 70-tallet iom. at kollektivtransporten knapt nok var utbygget i forhold til i dag. Mange jobbet imidlertid mer lokalt enn i dag, men trenden var klar... en privat bil ga mange friheter... og det var noe som selv Adolf Hitler argumenterte for på 30-tallet. Volkswagen (VW) betyr jo direkte oversatt "Folkebil"... en bil for folket og Autobahn ble oppfunnet nettopp for at folket med en VW skulle kunne komme seg hurtig rundt i det store tyske riket. Jeg tror ikke at trenden med større og større biler kommer til å fortsette... spesielt miljøhensyn setter en stopper for det. I Europa er det faktisk kun i Norge og Sverige at alminnelige folk stadig kjøper store biler. På kontinentet er det små biler og mellomstore såkalte crossover MPV´er som er i skuddet (type: Honda Jazz)
Der Barockengel Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 før jeg var født hadde foreldra mine ei lita boble som de dro på ferie med mine 3 eldre søsken. Det sies vel at på 60-tallet var det helt normalt for 4 voksne mennesker å dra på flere ukers teltferie i en VW Boble... Det er litt rart å tenke på at på 70-80-tallet klarte barnefamilier seg med VW Boble, Kadett C, Ascona B, Taunus o.l. Mens i dag MÅ man minimum ha en gedigen diesel-Suv på 2x6m for å frakte et par unger og en bag... Men man føler seg jo så trygg i diesel-SUVen, da. Ellers er det interessant å se hvordan 2-dørs biler nesten har forsvunnet fra markedet. Bortsett fra coupéer, selvsagt - i dag er det jo mange som tror at 2-dørs E30 er en coupé.
klebefix Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 veien til ny familie bil tråd,mulig det er noen tips der http://www.evo.no/index.php?name=PNphpB ... pic&t=6707
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå