Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne godt tenkt meg å bytte i en e61 men så er det vel ikkje så mangen som har stasjonsvogn som har lyst til å bytte i mindre stasjonsvogn.. Hmmm...

Det skal du ikke si for sikkert... det er nok noen med en E61 som kunne tenke seg 2-300 festblanketter i håndpenger i tillegg til en fin E46 Touring. Mangel på cash gjør merkelige ting med folk... :wink:

Skrevet

Det er litt rart å tenke på at på 70-80-tallet klarte barnefamilier seg med VW Boble, Kadett C, Ascona B, Taunus o.l. Mens i dag MÅ man minimum ha en gedigen diesel-Suv på 2x6m for å frakte et par unger og en bag...

Skrevet

folk hadde vel igrunn et mindre behov den gang for bil,nå er jo det et must i hverdagen...

men rart er det allikavel,nå er jeg attpå-klatt da men før jeg var født hadde foreldra mine ei lita boble som de dro på ferie med mine 3 eldre søsken.ikke var der sikkerhetsbelte heller den tiden..hehe

galskap i forhold til idag igrunn.

Skrevet
folk hadde vel igrunn et mindre behov den gang for bil,nå er jo det et must i hverdagen...

men rart er det allikavel,nå er jeg attpå-klatt da men før jeg var født hadde foreldra mine ei lita boble som de dro på ferie med mine 3 eldre søsken.ikke var der sikkerhetsbelte heller den tiden..hehe

galskap i forhold til idag igrunn.

Nei... folk hadde faktisk mer behov for bil på 70-tallet iom. at kollektivtransporten knapt nok var utbygget i forhold til i dag. Mange jobbet imidlertid mer lokalt enn i dag, men trenden var klar... en privat bil ga mange friheter... og det var noe som selv Adolf Hitler argumenterte for på 30-tallet. Volkswagen (VW) betyr jo direkte oversatt "Folkebil"... en bil for folket og Autobahn ble oppfunnet nettopp for at folket med en VW skulle kunne komme seg hurtig rundt i det store tyske riket.

Jeg tror ikke at trenden med større og større biler kommer til å fortsette... spesielt miljøhensyn setter en stopper for det. I Europa er det faktisk kun i Norge og Sverige at alminnelige folk stadig kjøper store biler. På kontinentet er det små biler og mellomstore såkalte crossover MPV´er som er i skuddet (type: Honda Jazz)

Skrevet
før jeg var født hadde foreldra mine ei lita boble som de dro på ferie med mine 3 eldre søsken.

Det sies vel at på 60-tallet var det helt normalt for 4 voksne mennesker å dra på flere ukers teltferie i en VW Boble...

Det er litt rart å tenke på at på 70-80-tallet klarte barnefamilier seg med VW Boble, Kadett C, Ascona B, Taunus o.l. Mens i dag MÅ man minimum ha en gedigen diesel-Suv på 2x6m for å frakte et par unger og en bag...

Men man føler seg jo så trygg i diesel-SUVen, da.;)

Ellers er det interessant å se hvordan 2-dørs biler nesten har forsvunnet fra markedet. Bortsett fra coupéer, selvsagt - i dag er det jo mange som tror at 2-dørs E30 er en coupé.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...