Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker litt oppgang i boligrenten, kanskje i overkant av 1000 kr mer pr mnd enn da jeg kjøpte hus i mai. Merker at selv om jeg tjener ganske bra så går det meste bort i regninger og faste utgifter/avgifter. Har ikke kjøpt en eneste ting til bimmern etter sommern. Har rett og slett ikke råd. Selv om jeg bare har 1,3 i lån koster det noen tusen i året å ha hus og bil, pluss båt. Men jeg kan ikke forklare hvorfor jeg har dårligere råd nå enn før sommeren, lånet har gått opp med 1000 kr, og jeg hadde hvertfall 10.000 til gode etter regninger og mat var betalt før sommeren, men nå har jeg nesten ingenting.

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg merker litt oppgang i boligrenten, kanskje i overkant av 1000 kr mer pr mnd enn da jeg kjøpte hus i mai. Merker at selv om jeg tjener ganske bra så går det meste bort i regninger og faste utgifter/avgifter. Har ikke kjøpt en eneste ting til bimmern etter sommern. Har rett og slett ikke råd. Selv om jeg bare har 1,3 i lån koster det noen tusen i året å ha hus og bil, pluss båt. Men jeg kan ikke forklare hvorfor jeg har dårligere råd nå enn før sommeren, lånet har gått opp med 1000 kr, og jeg hadde hvertfall 10.000 til gode etter regninger og mat var betalt før sommeren, men nå har jeg nesten ingenting.

10 000 kr mnd etter renginger er betalt-1000..

Du må sjekke etter hull i lommene dine :roll:

Skrevet

Kan ikke si jeg merker så veldig mye personlig enda, men vi kjøpte leilighet for vel 3 år siden med planer om å selge denne enten når vi var klare til å bygge hus, eller når det så ut som om markedet var på topp. Var litt sent ute med salget pga. det er slitsomt å være småbarnsforeldre, men fikk solgt i mai til litt under prisforlangende og satt likevel igjen med en grei fortjeneste etter at megler og annet var betalt. Deler av dette brukte vi til å betale resten av billånet. Dette var mulig fordi vi gjennom gode kontakter fant en større leilighet vi kunne leie billig fordi det er et ukurant sted for utleie (men et av byens dyreste steder å kjøpe).

Vi har snakket mange ganger om hvor glade vi er for at vi solgte da vi gjorde, og aksepterte første og beste bud, selv om det var litt lavere enn vi håpte på.

På jobb derimot har telefonene stilnet en del i det siste, men ingen krisestemning.

Ang. håndverere i Norge så er det mange i bransjen som forventer at de om noen år får mer å gjøre pga. alle som har skullet spare noen kroner på å bruke dårlige utenlandske arbeidere (mange av disse som ikke har noen relevant utdannelse eller erfaring, men lokkes av pengene).

Tror nok en stor del av problemet har vært at markedet har vært så presset at mange håndverkere har gitt anbud som er helt vanvittige fordi de har arbeid for minst det neste året uansett, mens andre har satset på kvalitet og omdømme ikke er så nøye fordi det er så mange som etterspør deres tjenester uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...