Gå til innhold

Finanskrise på Bimmers?

opt
 Share

Anbefalte innlegg

Har finanskrisen nådd helt frem til Bimmers også? Ser det er nesten mer klaging på pris og skambud enn til vanlig. Har alle her inne rota bort pengene sine på aksjer i stedet for å rote de bort på våre kjære bimmere?

Må si jeg synes det er litt merkelig at det skal stoppe opp slik bare pga litt høyere rente og store stygge overskrifter i media. På en annen side er det litt greit å få slippe noe av det miljømaset som herjer.

Krise meg her og krise meg der, snart kommer janteloven og innhenter oss all og da er det slutt :lol:

Ja, jeg kjeder meg litt og skulle fått solgt noe deler :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må si jeg synes det er litt merkelig at det skal stoppe opp slik bare pga litt høyere rente og store stygge overskrifter i media.

Joda, men i en periode hvor økonomien blir dårligere må man begynne å tenke økonomisk. Man må prioritere og kutte ned på luksusvarer og hobby (bil, båt +) fremfor andre ting som er viktigere. Dersom det var slik at jeg måtte enten selge bil eller hus hadde selvfølgelig bilen gått.. Jeg kjøper heller ikke M-pakke fremfor mat.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser på meg selv som en gjennomsnittsnordmann med huslån på nærmere 1.5 enn 1 mill, 1 inntekt, hus, bil, campingvogn, behov for mat og klær og alt det der på en relativt normal lønn. . .

Men eg vil ikke si eg er rammet på noe måte av noe finanskrise.. Utenom at repsonsen på det eg har hatt stående på tunet til sagls har vært en hel del og kanskje litt til lavere enn normalt.

ville eg hatt meg en ny bil eller noe deler tror eg ikkje det hadde vært verre nå enn før å kjøpe det. Men det er kanskje bare meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det er litt merkelig at det skal stoppe opp slik bare pga litt høyere rente og store stygge overskrifter i media.

Joda, men i en periode hvor økonomien blir dårligere må man begynne å tenke økonomisk. Man må prioritere og kutte ned på luksusvarer og hobby (bil, båt +) fremfor andre ting som er viktigere. Dersom det var slik at jeg måtte enten selge bil eller hus hadde selvfølgelig bilen gått.. Jeg kjøper heller ikke M-pakke fremfor mat.. :wink:

Selvsagt er jeg enig i det du sier. Men jeg kan bare ikke fatte at det er så mange som har levd på kanten av stupet som det kan høres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er sant det dere sier at det kan bli litt mye av krisemaksimeringen, men likevel er det mange som har blitt rammet. jobber man i store kjeder, så blir disse rammet av alle konkursene i østblokklandene som produserer varer for dem. dermed blir markedet presset og næringkjeden får en kjedereaksjon hele veien. og så har vi byggebransjen da...

Hvermansen har ikke fått følt noe særlig av den ennå. men de som sliter med et allerede trangt budsjett, vil merke det godt...

selvfølgelig vil ikke bimmereiere merke noe til dette da eierene består av overklasse mennesker med god økonomisk kontroll....... :roll: ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er jeg enig i det du sier. Men jeg kan bare ikke fatte at det er så mange som har levd på kanten av stupet som det kan høres ut.

Er om og gjøre at det ser flott ut utad vettu.

Knekkebrød til fordel for SUV'n og båten som ligger til kai hele sommeren er et must for en hel del av Norges befolkning.

Når renta går litt opp da, så er plutselig knekkebrød dyrt også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med finanskrisen og påfølgende andre kriser er godt illustrert av ansvarlig redaktør/adm.dir Per Valebrokk i E24... som sier at det hele mest av alt minner om lyden fra en gryte når man popper popcorn. Små ukontrollerte eksplosjoner som alle illustrerer et selskap eller en finansinstitusjon som har gått konkurs eller blir satt under administrasjon. Det hele er totalt uten kontroll... og det er ikke pressens skyld. Problemet er mangedelt og ikke helt enkelt å gjennomskue, men hovedsakelig har vi levd over evne de siste 4-5 årene. De skyhøye boligprisene i kombinasjon med tidenes laveste rente (som er skyld i de høye boligprisene)... til alt for mange... kunne selvfølgelig ikke fortsette. Det minnet om en slags omvendt pyramide der de færreste ikke kunne få et boliglån og de færreste ikke kunne kjøpe seg en ny bil. Jeg har nevnt det før, men på kontinentet er en nyere E46 stadig en bil man må være ingeniør eller akademiker for å kunne kjøpe... i Norge kjøper studenter og lærlinger E46. Det er kanskje litt vanskelig å forstå, men Norge er stadig en del av verden uansett hva vår nåværende regjering sier eller hva folk går rundt og tror.

Jeg tror ikke at studenter og/eller lærlinger i fremtiden kommer til å kunne kjøpe nyere E90/91 modeller. Jeg tror heller ikke at f.eks håndtverkere som ikke er selvstendige kommer til å kjøre nyere E60/61 modeller i fremtiden. Jeg er temmelig sikker på at bankene i fremtiden ikke uten videre gir folk uten oppsparing eller signifikante likvider lån... risikoen er for stor og alternativet er derfor blodrenter... noe som kommer til å medføre at mange ikke kommer til å ha råd til og låne penger.

Når er så fremtiden ?... tja... 0,5-1 år fra nå... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller jobber svart :wink:

Ja, jeg bestemte meg for ikke å nevne det der, for å gjøre poenget mitt ennå klarere.:)

For penger man har tjent svart er jo også penger man har.;)

Det er et faktum at ikke ubetydelige deler av kontanthandelen er med svarte penger. Så dersom BreitBau kan rapportere om solid handel med kontanter, kan det kanskje tyde på at den svarte økonomien i Norge fortsatt er sterk....

Når det er sagt, er det å handle med kontanter noe som anbefales dersom man ønsker å bruke mindre penger - pengene sitter langt løsere når man ikke ser dem (dvs. bruker betalingskort) når man handler.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...