Odd-M Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Hvis du skal sitere meg kan du i det minste gjøre det rett. Jeg har ikke sagt at "alle med bilinteresse søker dette forumet".
Tommy Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Kan ikke være enig om at alle med bilinntresse søker dette forumet. Det er vel helst pga mange idiotiske feil som det bilmerket vi kjører sliter med. Når det gjelder nye vaskemaskiner. Leste i et seriøst bilblad der en bil var vasket flere hundre ganger i en slik maskin uten synbare vaskestriper. Når det gjelder dette forumet. Synes enkelte er veldig opptatt om og finne feil i det andre skriver i stede for og svare på det tråden startet med. Forumet var vel ment til og hjelpe andre BMW eiere og ikke og drite ut hverandre. Takk Den testen ville jeg gjerne set, å den er sikkert skrevet av en svaksynt foppall journalist, som er "betalt"av maskinprodusenten for å skrive den artikkelen, på lik linje som at continental hvert år vinner vinterdekktesten i Motor
nimitz Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Kan være at det er en "betalt" test. Men tester er nå engang slik at de fleste fester lit til dem. Det være seg tester av bil, stereo,dekk,bilpleie,oljeprodukter. Listen er uendelig. Jeg leser tester når jeg skal kjøpe noe. Riktig eller ikke. Trur nok mange er som meg. Men hvist noen har et forslag om andre måter og få vite ting om div produkt så er jeg inntresert.
///Mysild Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 noen gang vært i en maskinvask?? hørt å det bråker og rister i bilen?? ikke kom hit å si at det IKKE riper lakken!!
nimitz Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Vil tro at alle som er i stand til og klikke seg inn på dette forumet også er i stand til og avgjøre hvilken vaskemåte han/henne skal bruke. Det sakelige i tråden er vel borte.
mY6 Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Vil tro at alle som er i stand til og klikke seg inn på dette forumet også er i stand til og avgjøre hvilken vaskemåte han/henne skal bruke. Det sakelige i tråden er vel borte.At du i det heletatt kan komme valsende inn her og påstå at vaskehaller ikke lager vaskeriper sier såpass om din kunnskap om emnet at jeg ville holdt meg borte fra tråden.
nimitz Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Om jeg har min mening om vaskehaller så må jeg vel ha lov til det. Dette er et forum for meningsytringer og ikke en domstol. Sitter med det inntrykket at enkelte mener at dette er deres forum så kom ikke her og motsi oss. Helt utrulig.
-Shark- Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Ikke noe problem å unngå mest mulig vaskeriper ved å bruke avfetting/såpe- la den virke litt, spyle av med steamer. Så vaske bilen ovenfra og nedover. Starter du nederst bak hjulene får du lett dritt i svampen, som du da knir utover steder som tak og panser hvis du ikke tar det først.
Superbeetle Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Et vesentlig poeng må vel være hvem som avgjør hva som er en vaskeripe og ikke, hva som er en strøken bil og ikke etc. Altså det faktum at vi har ulike referanserammer på dette området. Flertallet av dem som eier en bil og vasker den, syntes nok at den blir strøøøøken etter en runde i vaskemaskinen. De samme som gjerne syntes bilen blir strøken etter en runde med en slik alt-i ett-voks/polish.
Deep Dish Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 For min del; jeg forstår ikke helt om du snakker seriøst Min første reaksjon var ganske identisk med tommy's.Mysild: Bilen din er jo fin, så om du klarer å holde den fit shape i lakken med svamp, så må jeg nesten tro deg Men for min del så holder jeg meg til vaskeklut/washmitt/mikrofiber eller hvaderenåkallerdetjegvilfremtil illustrasjon: Bil vasket ofte med svamp Og fikset med polish for ordenskyld Hehehe... Fikset med polish.?? Joda, men du glemte å si at voksen som ble brukt koster ca hundretusen kroner, ja 100000,- kroner.. Og at bilen gjennomgikk en lakkbehandling som INGEN her inne kommer noen sinne å gjennomføre.. (for de som vi lese om spa-behandlingen til denne M3 E36 fikk, trykk på linken: http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=80165 )
mY6 Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Det der er ikke ett ille utgangspunkt engang. Jeg vedder på biler her inne vasket i vaskemaskin siden 1997 ser ti ganger værre ut.
///Mysild Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Vil tro at alle som er i stand til og klikke seg inn på dette forumet også er i stand til og avgjøre hvilken vaskemåte han/henne skal bruke. Det sakelige i tråden er vel borte. jeg jobber på bensinstasjon og vi har en ny maskin til prisen over 1 mill, så jeg vet nok litt om hva jeg snakker om når jeg sier at den riper... ikke mye, utifra den gjennomsnittlige normanns øyne, men for en med nylakkert bil, er det uaktuelt!
nimitz Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Vel, da fikk jeg slått ihjæl en regntung søndag med å diskuter vasking av bil. Noen ble sur og andre fikk en god underholdning Men ingen ble vel enig. Ha en fin arbeidsuke.
Hyggmaister Skrevet November 7, 2008 Skrevet November 7, 2008 Deep Dish da - jeg postet jo hvilken artikkel jeg hentet bilde fra tidligere også Voksen kostet visstnok noe sånt som 100k ja, men da kunne du få livsvarig påfyll eller hva det var... Fyren i topicen hadde for øvrig kjøpt voksen før den steg så mye i pris, etter hva jeg forsto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå