Jokkis Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Har vurdert å bytte bil. Men eg veit ikkje kass bil det skulle bli. Er egentli på utkikk etter en "gubbebil" med nok motor. bilene eg har hatt er: 92 BMW 320i coupe 97 BMW 528ia touring 94 BMW 325 ombygd til M3 3,2l 98 BMW 540ia touring med kompressor fra ESS å den eg har nå 95 BMW M3 cab (org.) Har vurdert X5 vart imponert etter å ha prøvd en, E46 320 DA m-sport men er redd eg går for lei, 7-serie rundt 97-98 mod men vanskeli å finne en med rett motor å rett km stand å så virker de tungsolgt. Prisklasse: ikkje langt over 300.000
Rabies Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Hva med E46 330d... Omprogramert hjerne og litt småsnacks så går de visst så det griner
Jokkis Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 syns de ligger høyt i pris, men har hørt det går å få de noe billigere ved import. Så det kunne kanskje være noe...
Lars89 Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Tror jeg ville satsa på en E60 i den prisklassen. Får 530i/d til litt over 300. Ellers får du jo en veldig fin E46 330i/d facelift M-tech2 til den prisen...
Saltkjelen Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Tror jeg ville satsa på en E60 i den prisklassen. Får 530i/d til litt over 300... Nei, det gjør du så aldeles ikke.. Jeg saumfarer internett for alt av E60 om dagen og billigste 2005 530d ligger på 370.000,- (131.000km), billigste 2005 530i ligger på 598.000,- (48000km). Rimeligste 2004 530d kan du få til 295.000,- (199.000km) som er et sjeldent unntak. Rimeligste 2004 530d koster etter dette 369.000,- (90.000km) og 2004 530i er ikke mulig å oppdrive pr. dags dato. Rimeligste 2003 530d 330.000,- (105.000km) og rimeligste 2003 530i starter fra 342.679,- (101.824km).. Det tilkommer omregistreringsavgift på 6.500kr i tillegg på de to siste bilene og hhv. 336.500,- og 349.000,- er for min ikke rett over 300 000,-... I tillegg kommer Eu-kontroll på 530d'en ettersom den skal være Eu-kontrollert innen Januar 2009.. Jeg for min del ville ha tittet nærmere på en 2003/2004/2005 520i, 525i og 525d.. ESS tuning tilbyr forøvrig også kompressorkit til 520i hvor resultatet blir godt og vel 280 hestekrefter..
Lars89 Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Hva som er rett over 300 kommer an på hvordan du ser det. Jeg vil si opp i mot 350 er "ikke mye over 300", for det er noe som heter pruting. Er dårlige tider i bruktbilbransjen... At en velustyrt 525 er et bedre kjøp tviler jeg ikke på, men med tanke på hvor bortskjemt trådstarter er med motor foreslo jeg de største innen rimelige grenser. Men mye kan jo ordnes med chip/presse....
Saltkjelen Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Hva som er rett over 300 kommer an på hvordan du ser det. Jeg vil si opp i mot 350 er "ikke mye over 300", for det er noe som heter pruting. Er dårlige tider i bruktbilbransjen.. Ja, joda.. Jeg ser jo selvfølgelig den.. Men nå er jo disse 530i/d'ene priset relativt lavt sånn sett i forhold til alle 520i og 525i/d som ligger ute.. Ergo tror jeg ikke det er så veldig store muligheter for å prute ned noe særlig. Kanskje et par tusen, men man skal jo alikevel ut med de 35-40.000 kronene ekstra og for min del er hvertfall det mye penger.. I tillegg får man flere 520i'er til godt under 300.000kr, da snakker vi om biler helt nede i 250.000kr. Og vips får man jo faktisk en bil med 280hk til prisen som var utgangspunket..
bad_ip Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Jeg hadde samme situasjon som deg tidligere i år. Men fant da ut at e60 ble litt for gubbebil for MIN del. Men såklart. e60 er noen fantastisk flotte biler. Og jeg hadde da et littegrann smalere budsjett. Hadde satt en grense på maks 300k. Så da var e60 egentlig ute av bildet. Kunne jo funnet en 520i, men var også redd for at jeg kunne bli fort lei. Så da kjøpte jeg en e46 330ci. Som jeg forøvrig er meget fornøyd med. Men siden du er på utkikk etter en "gubbebil" så ville nok ikke en e46 ci være noe bra valg. Så da hadde egentlig valget mitt blitt e60 viss jeg var i din situasjon nå. Funnet bilen med størst motor som er mulig å få tak i, i den prisklassen du er ute etter.
Torbjørn E39 Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Kunne tatt en titt på min 03-E39 525dat full M-Sport
Jokkis Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Har gått litt om en annen med små lette stive biler til større komfort biler. Så tenkte litt på en større bil som f.eks E60. Men den blir litt i dyreste laget. Kan jo eventulet ventet litt å sett om de synker litt i pris. Men tipper de kommer til å holde seg bra i pris. Savner 540'en med kompressor, men den var litt dyr i drift. Sjønner at hvis eg skal ha noe som drar godt å bruker lite må det bli diesel. Men en smule skeptisk til diesel. Hører så mye om dyre dieselpumper som ryker og gearkasser som tar kveld. Ingen som har tro på X5 asså? Anbefaler å prøve.
Jokkis Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Eg ser forresten på 540 som "gubbebil". Om bilen koster ned mot 200k gjør heller ingenting. Da blir det kanskje litt grommere felger osv. Litt penger til "overs" gjør jo ingenting.
Torbjørn E39 Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Gearkasser som ryker har vel en sammenheng med tuningbokser og automat-kasser har jeg inntrykk av. Ellers chiptuing der man endrer programmet for automatkasser pleier vel å gå bra så lenge man passer på å bytte olje på automatkassa oftere enn anbefalt (1 gang hvert år?) X5 er vel en kurant bil, men har også hørt om en del feil på den, klimaanlegg ryker, problemer med forstilling/oppheng osv. Men det kan jo være mandagsbilene man hører om....
Jokkis Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 er kanskje dyr å reparere på og X5'en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå