Gå til innhold

Bruker du Biltemaolje på din BMW?  

225 stemmer

1. 1. Bruker du Biltemaolje på din BMW?

• Ja
      48
    • Nei
      180

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor mangen ganger jeg har skrevet dette, men da jeg kjøpte bilen byttet jeg olje på den.

Tømte på Shell Helix Ultra oljen (som jeg hadde enorme rabatter på) og fikk denne gule guffen i lokket. (Ikke pga. småkjøring!)

Jeg snakket med flere erfarne BMW mekanikkere og snuste en del på nettet om dette fenomenet.

Alle sa det samme: Bytt til en godkjent olje for denne motoren (jeg gikk tilbake til Castrol) og den gule guffen forsvant med en gang, og har ikke kommet tilbake!

Så her går det ikke i biltema, punktum :)

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hadde biltema 5w40 syntetisk på turbomotoren min til første oppstart, og fy faen å det tikka! Da castrol tws 10w60 kom på ga det seg helt :)

Skrevet
Hadde biltema 5w40 syntetisk på turbomotoren min til første oppstart, og fy faen å det tikka! Da castrol tws 10w60 kom på ga det seg helt :)

Du tror ikke at viskositeten spiller litt inn her da... :?

Skrevet
castrol eller agip olje e det eneste som funker resten e bare dritt

Jeg får kjøpe inn Agip til samme pris eller billigere enn Comma som Bilxtra selger...Og den comma oljen er ikke særlig dyr :lol: Dvs ligger på samme pris som biltema.

Skal man tenke slik (slik 90% av de som kjøper castrol gjør) så er jo da Agip veldig bra i forhold til prisen.. Selv om eneste positive erfaring jeg har gjort med denne kontra andre merker er at det klinger bra, på lik linje som Castrol..

Skrevet

kjører agip olje på min m5 no og e stor fornøyd haha eg får 10 60 oljen dies biligere enn biltema sandt så du sier haha men har best erfaring meg agip olje og kan med det sterkeste annbefalle den ovenfor castrol pga pris og den e vel så bra om den ikke e bedre ;)

Skrevet

Biltema= ligg unna.. Har kjørt Castrol long life olje hadde noe ventil tikk. Byttet till Agip racing 10-60 ble bedre men ikke helt borte. Kjører nå Mobil 1 0-50 rally formula ingen ventiltikk what so ever.. Min mening.

Skrevet

fylte akkurat biltema 5-50 på min m20b25 og fikk komentar fra verksted at det var rart den tikket så lite siden det var en m20 :D

Ellers føler jeg det er mye viktigere med hyppigheten av oljeskift da soten ligger igjenn i oljen uansett om du har filter eller ikke, samme om det er castrol eller biltema så lenge det er samme spec`s, å 5-50 er jo ganske bra saker :P tynn ved kaldstart men beholder litt tykkelse selv om den er varm :P

Skrevet
fylte akkurat biltema 5-50 på min m20b25 og fikk komentar fra verksted at det var rart den tikket så lite siden det var en m20 :D

Ellers føler jeg det er mye viktigere med hyppigheten av oljeskift da soten ligger igjenn i oljen uansett om du har filter eller ikke, samme om det er castrol eller biltema så lenge det er samme spec`s, å 5-50 er jo ganske bra saker :P tynn ved kaldstart men beholder litt tykkelse selv om den er varm :P

For å finne ut hvilken olje som er best, må du se på API- og ACEA-merkingen, at det står 5w50 på en olje betyr ikke at den er like god som andre 5w50 oljer.

Og m20b25en din trives best med 15w40. ;)

Skrevet

Ikke enig i at den trives best med 15-40, den høres roligere ut med 5-50 og tikkingen er minimal.

Jeg vet det er andre specs enn 5-50 men sae standarden inneholder disse kravene.

Skrevet

Bruker kun Castrololje på bmwen, kjøper hos mekonomen ;) Har alltid en liten følelse av at biltema er rækkel butikk..

Skrevet

Håper du ikke kjører 15w40 på vinteren! Dette er olje for temp over 0grader. 15w40 er det jeg kaller traktor-olje.

M20B25 trives best med 5w40 men hyppige skift. Jeg ville ha kjørt på Fina 5w40 fra Europris. Billig og ok! Kjørte dette på min gamle M50B25, men skifta hver 10000km. Motor gått 280000km og brukte ingen olje eller tikking på ventilene.

Nyere biler (2000- ) tuller man ikke på olje. Kjører Mobil1 0w40 LL BMW-04

på mn 2002 320dA. Oljeskift mellom hver 25000km.

Skrevet

Jeg kjører Biltemaolje på 528n. De fleste (om ikke alle) oljene på markedet idag er nok bedre enn oljen motoren fikk fra begynnelsen av. Jeg skifter også olje og filter hver 5000km.

Frem til jeg overhaler motoren er det kun biltemaolje det går i, bruker litt og svetter litt.

Etter overhaling kommer jeg nok til å bruke Castrol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...