Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn maskin har jeg, men hvor får jeg kjøpt sånne "pad's" til den maskina?

Fulgte med en i min, og bestiller ekstra fra Bosch jeg :)

Fåes kjøpt hos Jernia, Würth, Clas Ohlsson, Maxbo, Biltema, Byggmakker, Bauhaus, Mekonomen, Torshov Bilrekvisita, Montêr m.fl. :wink:

Skrevet
Super Resin Polish fjerner riper??

Den var ny.

At den inneholder filler en en ting,men den fjerner jo ikke ripene.

Nå er det vel flere tester som viser at SRP er noe av det beste du kan bruke (i hvertfall for hånd) for nettopp fjerning av riper. Er jo annerkjent for å ha lite filler og fjerne riper godt. I hvertfall i den grad håndpolering kan fjerne riper (og det er egentlig ganske godt, så sant ikke ripene er for dype.)

Skrevet
Super Resin Polish fjerner riper??

Den var ny.

At den inneholder filler en en ting,men den fjerner jo ikke ripene.

Nå er det vel flere tester som viser at SRP er noe av det beste du kan bruke (i hvertfall for hånd) for nettopp fjerning av riper. Er jo annerkjent for å ha lite filler og fjerne riper godt. I hvertfall i den grad håndpolering kan fjerne riper (og det er egentlig ganske godt, så sant ikke ripene er for dype.)

Det er vel så godt som umulig å fjerne riper for hånd.

Hvis du bruker SRP, for så å dra over lakken med IPA (50% isopropanol/50% destillert vann), vil nok ripene dukke opp igjen.

For å få bort ripene permanent, må du ha litt temperatur i lakken, og det greier du ikke for hånd.

Skrevet

Det er vel så godt som umulig å fjerne riper for hånd.

Hvis du bruker SRP, for så å dra over lakken med IPA (50% isopropanol/50% destillert vann), vil nok ripene dukke opp igjen.

For å få bort ripene permanent, må du ha litt temperatur i lakken, og det greier du ikke for hånd.

Ser to mulige forklaringer på uenigheten vår: Enten har vi forskjellig definisjon på hva en ripe er (f.eks. at skjolder er riper etc. Jeg mener heller ikke at SRP fjerner tydelige og dype riper, da det er veldig vanskelig for hånd). Eller at SRP fyller i såfall veldig godt opp og holder lenge med normalt stell. På min bil har jeg inntrykk av at ripene blir borte for godt og ikke kommer igjen nemlig. Skal prøve å finne igjen en test på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...