Gå til innhold

E39 520 Vil plutselig ikkje starte


Peders
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde også noen ganger det problemet på min E39, og har hørt flere tilfeller på E39 (også andre modeller). Litt usikker på symptomene slik du beskriver, men hvis du kan kjinne så er det jo ikke batteriet. Batteriet er faktisk et svakt punkt på nyere BMW-er. Har måttet skiftet batteri på både min E39 og til og med E61 jeg har nå.. Det er så mye elektronikk og de røyner batteriet så mye, og når i tillegg originale BMW-batterier er av dårlig kvalitet så ryker batteriet fort. Husk å kjøpe kvalitetsbatteri hvis det viser seg at batteriet er gåent.. :roll:

Men at bilen noen ganger virker som den er sur skal visst være "normalt" og vanlig. Den er ikke i praksis sur, men symptomene er de samme. Kun en ting som hjelper; gassen i bånn og kjinn, kjinn, kjinn, kjinn... så kommer den plutselig. Da vil du nok merke at den sviver dårlig, akkurat som den kun sviver på noen få sylindere. Men hold foten av gassen når den først har startet så kommer den etter hvert.. Enten det eller så kommer den fullt med en gang og ryker nok kraftig svart røyk ut av eksosen.. Men som sagt; helt normalt og iflg BMW slike ting som bare skjer uten at det kan gjøres noe særlig med det....

PS! Går du tom for strøm før bilen starter, så bare koble til en annen bil med startkabler og kjinn til bilen starter.... Jeg brukte ca et halvt minutt sammenhengende å kjinne før den kom. Noen ganger stoppet den igjen og måtte kjinne på nytt, men til slutt kommer den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 8 years later...

Dette skjer med E39 viss ein startar den og så stopper den at før den er blitt varm. Veit ikkje grunnen. Men når ein då prøver å starte at, sjølv om bilen kan ha stått i fleire dagar så tenner/startar den ikkje. Eg kinna den på startmotoren lenge før den tilslutt starta. Sidan har eg sjølvsagt passsa på å ikkje stoppe bilen før den er varm og då er det ikkje noko problem. Har snakka med diverse BMW folk men ingen kan svare på kva det er. Ser over her at det kan hjelpe å ta ut peilepinnen og lokket for oljepåfyllinga. I dag fylte eg på litt olje fordi oljenovået av under min. Då starta den etter litt kinning. Men hugs å lad batteriet for det kan ta minutt før den startar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et "kjent" problem jeg har hatt med flere m52 og m54 når du bare har flyttet litt på bilen. Bare til å kjinne på starteren til den starter. Hvor vidt det hjelper å åpne oljelokk og peilepinn eller holde gassen i bunn skal ikke jeg uttale meg om, men jeg har kun startet på vanlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om oljenivå e under minimum, så får ikke løfterene nok trykk, og da høres det ut som den ikke har kompresjon, fyll olje.

når du holder gasspedal i bunn, så aktiveres nød start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nylig dette problemet selv, da kom jeg til å tenke at det har skjedd før og da hadde jeg gasspedal i bunn, så jeg gjorde dette igjen og bilen startet etter litt kinning.

Det har ikke noe å si om motor er varm eller ikke for jeg har flyttet bilen før for å stoppe motor etter noen minutter, er heller ikke helt sikker på hva som skjer om den drukner motoren eller hva, men jeg har som sagt opplevd dette 2 ganger i løpet av de 10-11 årene jeg har hatt min E39 med M52B25 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...