Gå til innhold

Hvor mye penger har du brukt på din BMW?  

83 stemmer

1. 1. Hvor mye penger har du brukt på din BMW?

• 0 - 20 000,-
      23
    • 20 000,- -- 40 000,-
      16
    • 40 000,- -- 80 000,-
      20
    • 80 000,- -- 100 000,-
      7
    • 100 000,- -- 200 000,-
      18

Anbefalte innlegg

Skrevet
  hauken skrev:
  S.Arnesen skrev:
blir litt skremt her jeg karer. er prisen på bilen inkludert i disse beregningene? jeg har brukt absolutt maks 20 000 på min e46 ci siden jeg kjøpte den for ett år siden. det omfatter da diverse små oppgraderinger som coilovers, ae, acs bakrutespoiler, sommer og vinterdekker og litt småting.

Hadde jeg måtte bruke 100+ festblanketterpå vedlikehold hadde bilen ligget til salgs på finn.no for lengst....

enig med deg der,men har du lagt ut masse peng på en bil så føler du kansje at du ikke har råd til å selge?

Jeg har brukt mere på bilen enn jeg betalte for den nå, så jeg vil beholde den litt for ikke å kaste bort det jeg har brukt...

Jeg vil ha litt utbytte av pengene, så jeg velger å ha den ei stund..

men selges etter å ha fått på litt styling og evt effektanlegg ;)

Da er jeg oppi kvitteringer på 125 000,- + bilen

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
  hauken skrev:
  Nytern skrev:
0-20.000.
aaah... du har nett kjøpt?

Hehe, kjøpte den i sommer en gang.. 5mnd siden eller noe :) Kjøpte av en kjenning og visste at den var _veldig_ velholdt :)

Meeen.. Hvis en regner med verditapet på E39 den siste tida kan en vel si at jeg har "brukt" mer :roll:

Skrevet
  hauken skrev:
  S.Arnesen skrev:
blir litt skremt her jeg karer. er prisen på bilen inkludert i disse beregningene? jeg har brukt absolutt maks 20 000 på min e46 ci siden jeg kjøpte den for ett år siden. det omfatter da diverse små oppgraderinger som coilovers, ae, acs bakrutespoiler, sommer og vinterdekker og litt småting.

Hadde jeg måtte bruke 100+ festblanketterpå vedlikehold hadde bilen ligget til salgs på finn.no for lengst....

enig med deg der,men har du lagt ut masse peng på en bil så føler du kansje at du ikke har råd til å selge?

Det er klart. hadde jeg brukt det dobbelte av bilens verdi på diverse saker og ting så hadde jeg ikke solgt den med det første.

Jeg prøver å holde beina på jorda når det kommer til bil og budsjett, men jeg må innrømme at om noen måneder så forsvinner det endel festblanketter på m3 speil og lakkering av m3 panser..... :oops:

Skrevet

hehe, joda..

hjelper en kompis med et turboprosjekt på en gammel e28 518..

bilen kosta 18 000,-, men har brukt over 25 000,- kun på turbo, ic og bygging nå.. + 20 000,- på småfeil..

Og flere entusiaster har biler som er gamle, men brukt 100 000,- på de, for ikke snakke om de med am-car.. så egentlig er ikke dette så sykt..

Og jeg vil heller bruke 5000,- på bilen enn å drikke hver helg i ei måned..!

(amen)

Skrevet
  KeRu (Joavg) skrev:
hehe, joda..

bilen kosta 18 000,-, men har brukt over 25 000,- kun på turbo, ic og bygging nå.. + 20 000,- på småfeil..

Og flere entusiaster har biler som er gamle, men brukt 100 000,- på de, for ikke snakke om de med am-car.. så egentlig er ikke dette så sykt..

(amen)

joda, helt enig med deg i det at entusiast biler er ett eget området. Det jeg ikke skjønner er det at folk vil bruke dobbelte av verdien på bilen når det er en bruksbil....

Skrevet
  S.Arnesen skrev:
  KeRu (Joavg) skrev:
hehe, joda..

(amen)

joda, helt enig med deg i det at entusiast biler er ett eget området. Det jeg ikke skjønner er det at folk vil bruke dobbelte av verdien på bilen når det er en bruksbil....

ja, enig. det er mange med en sliten e36 som de får kanskje 30 000,- for, men de har brukt 50- 70 000,- på den..

Skrevet
  S.Arnesen skrev:
blir litt skremt her jeg karer. er prisen på bilen inkludert i disse beregningene?

Nope. Er entusiastsymdromet som er så dyrt å drifte. Men motor, bremser og understellsbytte er vel ikke noe alle bruker å bytte heldigvis.Har skjedd litt med bilen min ihvertfall fra jeg kjøpte den og frem til nå:

c4r7t5woowdxc1b1jw7s.jpg

Skrevet
  S.Arnesen skrev:
  KeRu (Joavg) skrev:
hehe, joda..

(amen)

de er jo ikke spørsmål om hva du vil og ikke vil,hvis bilen ikke går ,må du jo bare legge ut for å få den til og trille igjen...
Skrevet
  hauken skrev:
  S.Arnesen skrev:
  KeRu (Joavg) skrev:
hehe, joda..

(amen)

de er jo ikke spørsmål om hva du vil og ikke vil,hvis bilen ikke går ,må du jo bare legge ut for å få den til og trille igjen...

joa greit det, men som trådstarter nevnte så hadde han brukt over 115 000kr på sin e39 520. Nå vet ikke jeg årsmodell og km stand på denne, men man får "mye" e39 520 for de kronasjene på bruktmarkedet. Billigere å skrote den man har å kjøpe seg en annen nå og da... hehe

Skrevet

har kanskje brukt rundt 15000kr i vedlikehold på min e39 på de to årene jeg har hatt den. dette er inkludert sørviser.

dog har det gått litte granne penger på andre unyttige ting som feks:

-1 stk alcantara sports inredning.

-1 stk skinn sports inredning.

-1 stk ny cd veksler.

-ebc slissa skiver og red stuff klosser

-orginale m5 fangere forran og bak + leppe på bagasjeromslokk.

-m5 speil.

-lakkering av innkjøpte deler

-m5 bremser forran.

- 1 stk dekk og felgsett i 8,5*20 + 10*20

-1 sett med 19" rh felger med dekk.

-1 sett med 19" bbs ch med dekk.

-1 sett 17" felger og piggdekk

-1 sett med depo facelift lykter

-1 sett med hella facelift lykter

-1 sett med ukjente baklykter

-1 stk simons bakpotte

-m5 nyrer i front

og sikkert forskjellig som jeg har fortrengt :wink:

i tilleg vil det komme noe småtteri i vinter som:

-stor sørvis ved 150 000km

-ny lakk på hele bilen+ meget grundig valsing av skjermer.

-eisenmann 4 rørs eksos.

-hr coilovers

-18" m5 felger med hakkapelita pigg.

-ipod adapter

-oppgradering av alle høtalere med sett ifra bavariansoundwerks.

-subb fra bavariansoundwerks

og muligens masse andre småting.

hvor mye dette har kostet totalt vil jeg helst slippe å tenke på. :cry:

men det aller meste er kjøpt nytt.

tror at man neste gang man skal ha bil så skal man kjøpe en "færdig" bil istede for å lure seg selv med at det blir sikkert billigere å bygge selv.

kunne nok ha kjørt e60 med msport om man ikke var gal

:wink:

Skrevet
  S.Arnesen skrev:
joa greit det, men som trådstarter nevnte så hadde han brukt over 115 000kr på sin e39 520. Nå vet ikke jeg årsmodell og km stand på denne, men man får "mye" e39 520 for de kronasjene på bruktmarkedet. Billigere å skrote den man har å kjøpe seg en annen nå og da... hehe

Nå er det da viktig å nevne at trådstarter er en skikkelig uflaks gris, og at det er derfor den bilen har kostet han så mye. Uansett hva joachim kjøper seg så går det i stykker eller et eller annet skjer som skaper utgifter :lol:

Skrevet
  Mexos skrev:
  S.Arnesen skrev:

Nå er det da viktig å nevne at trådstarter er en skikkelig uflaks gris, og at det er derfor den bilen har kostet han så mye. Uansett hva joachim kjøper seg så går det i stykker eller et eller annet skjer som skaper utgifter :lol:

bilen din ser meget bra ut,men speilene da mann? de må skiftes umiddelbart....nye utlegg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...