Gå til innhold

Min solgte E36 cab ;(

Joan E36
 Share

Anbefalte innlegg

Her er da noen bilder og fakta om bilen min.

Den har fått følgende ettermontert utstyr:

- Xenonlys

- M-frontfanger

- M-sideskjørt

- Senkesett fra Supersport (60mm/30mm)

- Felger som fulgte med bilen (BMW Motorsport) 225-45-17

- Felger jeg har kjøpt (TSW Beyern Mesh) 225-40-18 (veldig fornøyd!)

- Pioneer høyttalere + diskant

- Pioneer spiller

- M3 speil

- Scorpion STW M3 bakpotte

- Bremseluft-kanaler til M-frontfanger (ikke montert enda)

- Nye lykteglass foran (straks bestille)

- Nye tåkelykter (straks bestille)

- M-sidelister (straks bestille)

- M3 diffusor (list nederst bak, grunnet at det ble litt mye for en student å kjøpe M3 bakfanger og lakkere når jeg har kjøpt alt det andre her)

Fremtidige planer:

(Når bilen kommer ut fra vinterlagring til våren blir dette mest sannsynlig gjort)

- Nakkeputer i skinn bak (kanskje)

Begynner nå å bli ganske ferdig med planene mine, men montering skjer ikke før til våren da bilen står på en låve og jeg ikke har mulighet til å dra dit for å montere grunnet at jeg ikke har nøkkel og ikke vil mase på han jeg leier plass av. Er også mulig at mange av de fremtidige planene skjer til neste år da jeg har kostet på bilen vanvittige summer alt. I allefall for en student.

Jeg synes selv at det er viktig å holde en BMW innenfor bilslaget BMW og ikke begynne å sette på en haug med uoriginale deler. En BMW entusiast skal holde bilen så original som mulig eller style den etter original BMW styling mener nå jeg.

Bilen min har jeg kjøpt av tidligere entusiast og har blitt tatt inn fra Tyskland for ca 1 år siden. Det er derfor ikke noe rust og bilen er like pen under som når den var ny.

Litt fakta og egne meninger om bilen:

- Den er aldri vinterkjørt og kjørt minst mulig i regn.

- Da jeg kjøpte den hadde den gått 121844 km

- Bilen har nå gått 130453 km før vinterlagringen

- motoren er en M52B20 2.0L (1991 ccm) 110 kW (150 hk) ved 5900 o/min 190 Nm @ 4200 o/min

- Lyse skinnseter som ser nye ut (behandlet med autoglym en gang hver måned)

- Bilen bruker ikke olje eller vann og det er null ventiltikk, men den er mer glad i bensin enn jeg hadde regnet med.

- Bilen har sportsratt, m-girspak, m-pedaler, m-innstegslister, m-frontfanger, m-sideskjørt, tåkelys, cabriolet i bilens farge, Dunlop Sport Maxx dekk for å få de til å se bredere ut (Noe med mønsteret i disse dekkene som gjør at de ser bredere ut).

- Bilen var tidligere eid av stor BMW entusiast i Tyskland som hadde egen BMW samling på 19 ulike BMWer, deretter tatt inn av en entusiast fra Norge som sa til meg: "Jeg hadde ikke samvittighet til å la den bilen stå der nede til salgs, så jeg tok den med meg hjem for å selge til BMW entusiast" Dette ble da meg, og jeg har behandlet henne som om det var barnet mitt.

- Det er langt fra en racerbil, men den har allikevel litt drag og ikke minst en god lyd fra BMW's velkjente rekke sekser. Håper nå da på at lyden skal bli enda litt sprekere med effekt bakpotte fra Scorpion =D

Håper noen av dere liker planene mine og hvordan bilen er. Har i allefall blitt utrolig glad i den =)

Her er bilen min! =)

voct1msyh2te2xzdscpq.jpg

Slik var den da jeg kjøpte den.

mjgp9iyj1j1kq3cu9377.jpg

Her er den nye frontfangeren.

ehlazl1yhe6iousobecw.jpg

Her er xenon og frontfanger.

gqus98th5pod5d6hwwvs.jpg

Slik ser den ut i dag(dårlig bilde)

witgakpnptu2nr51hvsb.jpg

Slik ser den ut i dag(dårlig bilde)

ilvu78ir9ohctepbts1k.jpg

Den nye felgen.

qccbnbv508b3zk187qoi.jpg

Slik har den blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 252
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! Takker for kommentaren :) Hyggelig å høre!

Nakkestøtter har jeg hatt lyst på, men de sier jeg må skjære hull i skinnet for å få det til?

Eventuelt om noen kunne gjort denne jobben så det hadde sett pent ut.

men er helt enig i forslaget ditt!

Bare å komme med forslag! Det setter jeg bare pris på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for komplementer og råd! :) Blir deilig til våren da jeg får begynt å gjøre i "stand" bilen slik jeg vil ha den.

ja, nakkestøtter har jeg hatt lyst på, men har hørt det er vanskelig å ettermontere? :?

Hvite blinklys har også mange nevnt at jeg bør skaffe meg, men mange mener også at den er sprek med de gule. Så jeg veit ikke hva jeg skal.

Så har jeg da rød cab i bilens farge, men der er det også delte meninger om jeg skal kjøpe ny cab i bilens farge eller svart. Jeg personli synes den er fin med cab i bilens farge, men.. Forslag? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha! Er utrolig koselig å høre at noen setter pris på at noen legger flere timer i uka på å vaske bil og stelle med den :P

Er veldig fornøyd med bilen, og jeg er enig med deg at jeg tror det er penest med rød cab. Det blir ikke så fremhevende på en slik farge som det ville blitt med sort cab.

Ja, jeg får ikke helt bestemt meg når det gjelder blinklysa :lol:

hehe :D Men får se.. skal uansett passe veldig godt på henne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk og at denne fargen kledde de originale oransje blinklysene. Tror jeg ville beholdt de på hadde jeg vært deg.

Jeg ettermonterte nakkestøtter på min e30, det gikk veldig greit det.Det er jo originale hull på baksiden av ryggen. Måtte kun lage ett lite hull til hver, men det er det jo originale deksel til som dekker.

Vet jo ikke om det er likt på e36, men trodde ikke det var så avansert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk og at denne fargen kledde de originale oransje blinklysene. Tror jeg ville beholdt de på hadde jeg vært deg.

Jeg ettermonterte nakkestøtter på min e30, det gikk veldig greit det.Det er jo originale hull på baksiden av ryggen. Måtte kun lage ett lite hull til hver, men det er det jo originale deksel til som dekker.

Vet jo ikke om det er likt på e36, men trodde ikke det var så avansert. :)

Om det ikke er vanskeligere enn det så blir det nakkestøtter bak også :P

Jeg er helt enig at det ser bedre ut/mindre "nakent".

Ja, er egentlig fornøyd med de gule blinklysa, men er så utrolig mye delte meninger om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...