bmwlukas Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Lurer på om det er nåken så kan sei meg om det er plass til eit barensete i baksete på e46 m3? Tenker på eit sånt som er har ryggen mot kjøre retning. Er det isåfall fortsatt plass til madammen framme på passasjer sida? Takker for svar !
-Martin- Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Baksetene i E46 coupe (gjelder sikkert M3 også) er litt bøtteaktige, tror det går i lengde retning, men spørs om noen barneseter blir litt brede?
Gunnar Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Det er med barneseter som med vogner, de varierer enormt i størrelse og utforming. Anbefaler deg å prøve i bilen. De uten basestasjon tar som regel minst plass forover, fordi de ikke bygger så mye i høyden. Men husk at det er et helvete med barnesete og to dører, spesielt uten base! Med base går det sånn passe greit, for da slipper man å kravle bak for å sette på belte på stol/unge.
bmwlukas Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 takk for svar.. Eg lurer på å kjøpe meg ein m3 igjen, så eg har ikkje mulighet til å prøve dette sjølv.. derfor skulle eg hatt greie på dette, så eg veit om eg kan ha tassen og dama med meg av og til, så slipper vi å kjøre passat stv. på tur
-Roger- Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Jeg har ikke noen M3 men jeg har en 318ci... Jeg har Base og "Bèbè Comfort barnestol og det går faktisk helt greit. Men jeg har basen i midten så kan både fører og passasjer ta bak setet! Men skal ikke påstå at det er god plass i en coupe altså.
Fredrik Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Hvorfor ikke heller satse på en grom E46 330i Touring med manuelt gear... den går jo meget bra uten å være alt for sportslig (les: små barn liker ikke at Pappa tøffer seg)...
Rabies Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Det er med barneseter som med vogner, de varierer enormt i størrelse og utforming. Anbefaler deg å prøve i bilen. De uten basestasjon tar som regel minst plass forover, fordi de ikke bygger så mye i høyden. Men husk at det er et helvete med barnesete og to dører, spesielt uten base! Med base går det sånn passe greit, for da slipper man å kravle bak for å sette på belte på stol/unge. Dette har jeg absolutt ingen forståelse for. Jeg har hatt 2 forskjellige typer barneseter i både 2 og 4 dørs bil. (Maxi cosi med rygg mot kjøreretning og recaro young sport som er mer en vanlig stol) og kan ærlig si det at barnesete i 4-dørs bil er noe dritt. Dette har vært seter uten base (festes direkte i sikkerhetsbeltet) Fordelen er at man slipper å klatre over setet for å få festet det og ungen. Man bare vipper forstet fram og går inn i bilen. Da har man alt rett foran seg, og slipper unaturlige, knotete stillinger når man fester ting
bmwlukas Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 Jeg har ikke noen M3 men jeg har en 318ci...Jeg har Base og "Bèbè Comfort barnestol og det går faktisk helt greit. Men jeg har basen i midten så kan både fører og passasjer ta bak setet! Men skal ikke påstå at det er god plass i en coupe altså. Det var godt å høyre, satser på at det går fint! e46 coupe er vel ganske lik innvendig, om det er 318 eller m3 vil eg tru..
bmwlukas Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 Det er med barneseter som med vogner, de varierer enormt i størrelse og utforming. Anbefaler deg å prøve i bilen. De uten basestasjon tar som regel minst plass forover, fordi de ikke bygger så mye i høyden. Men husk at det er et helvete med barnesete og to dører, spesielt uten base! Med base går det sånn passe greit, for da slipper man å kravle bak for å sette på belte på stol/unge. Dette har jeg absolutt ingen forståelse for. Jeg har hatt 2 forskjellige typer barneseter i både 2 og 4 dørs bil. (Maxi cosi med rygg mot kjøreretning og recaro young sport som er mer en vanlig stol) og kan ærlig si det at barnesete i 4-dørs bil er noe dritt. Dette har vært seter uten base (festes direkte i sikkerhetsbeltet) Fordelen er at man slipper å klatre over setet for å få festet det og ungen. Man bare vipper forstet fram og går inn i bilen. Da har man alt rett foran seg, og slipper unaturlige, knotete stillinger når man fester ting Blir jo bare bedre og bedre dette her, er rett før eg legger stasjonsvogna for salg!
Fredrik Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Jeg har hatt 2 forskjellige typer barneseter i både 2 og 4 dørs bil. (Maxi cosi med rygg mot kjøreretning og recaro young sport som er mer en vanlig stol) og kan ærlig si det at barnesete i 4-dørs bil er noe dritt. Denne uttalelsen er det nok ikke så mange som er enig i... litt merkelig det der, men av en eller annen grunn er det ikke så mange barnefamilier som har en coupé til familiebil...
-Roger- Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Jeg har hatt 2 forskjellige typer barneseter i både 2 og 4 dørs bil. (Maxi cosi med rygg mot kjøreretning og recaro young sport som er mer en vanlig stol) og kan ærlig si det at barnesete i 4-dørs bil er noe dritt. Denne uttalelsen er det nok ikke så mange som er enig i... litt merkelig det der, men av en eller annen grunn er det ikke så mange barnefamilier som har en coupé til familiebil... Ja, jeg har både e46 touring og coupe og det er lettere å bruke touringen når ungen skal være med!
Rabies Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Jeg har hatt 2 forskjellige typer barneseter i både 2 og 4 dørs bil. (Maxi cosi med rygg mot kjøreretning og recaro young sport som er mer en vanlig stol) og kan ærlig si det at barnesete i 4-dørs bil er noe dritt. Denne uttalelsen er det nok ikke så mange som er enig i... litt merkelig det der, men av en eller annen grunn er det ikke så mange barnefamilier som har en coupé til familiebil... Nei, er sikkert ikke mange som er enige, men dette er min mening basert på min erfaring. Har jo kjørt rundt med småen i 2 år nå så.... Grunnen til at VELDIG mange velger stasjonsvogn er jo at "alle" barnefamilier har det. Ser jo at folk legger ut coupèene sine for salg så fort dama er litt "sen". Er ikke snakk om å prøve engang med coupè. (Eller compact som jeg har) Hadde flere prøvd å få det til å funke så hadde flere sett at det faktisk funker veldig greit
morteym Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Jeg har sånn feste til barnesete (eller andre ting) i m3n, men ikke i 323 Ci'n.
Gunnar Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Nei, er sikkert ikke mange som er enige, men dette er min mening basert på min erfaring. Har jo kjørt rundt med småen i 2 år nå så.... Grunnen til at VELDIG mange velger stasjonsvogn er jo at "alle" barnefamilier har det. Ser jo at folk legger ut coupèene sine for salg så fort dama er litt "sen". Er ikke snakk om å prøve engang med coupè. (Eller compact som jeg har) Hadde flere prøvd å få det til å funke så hadde flere sett at det faktisk funker veldig greit 4/5-dørs med sikkerhetsbeltene i baksetet utover i stedet for innover (f.eks. E38), så er det ingenting som er enklere...
bmwlukas Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 Jeg har sånn feste til barnesete (eller andre ting) i m3n, men ikke i 323 Ci'n. Funker det greit å ha barnesete med ryggen mot kjøreretning i m3`en syns du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå