Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det jeg mente var, at hvis man har blitt dømt til fotgjenger på livstid, så skal det forbli sånn. Da skal man ikke etter soning og tydelig forbedring kunne ta lappen på nytt! :wink:

OK... jeg mener imidlertid at dagens lov er rimelig fornuftig alt tatt i betraktning. Man får kun muligheten til å gå opp til en ny kjøreprøve etter en totalvurdering og tilsvarende er praksisen også hvis man f.eks skal sone en dom eller deler av en dom hjemme med elektronisk fotlenke. Det er mange faktorer som spiller inn, men spesielt narkotika og annen rusmisbruk diskvalifiserer. Jeg kan forsikre dere om at dette er en stor utfordring for mange... har livet først begynt å gå den gale veien er det helt utrolig så mye dumt folk gjør når det er et rusmisbruk involvert.

Ja loven er fornuftig på alle måter, men har man blitt dømt så har man blitt dømt!

Skrevet

For å være ærlig, jeg er helt for at folk mister lappen for alltid. Men hvis det skal så "lite" til sånn som dette for å miste lappen bør de bli strengere og finne ut hvor grensen går.

Hvis man kjører i 160 kmt i 70 sone og krasjer og en person dør syns jeg faen meg han kan miste lappen for alltid! En kjent har mistet sin nære på denne måten.

Skrevet

De jeg vet om/kjenner som har mista lappen på livstid har gitt f... og kjørt alikevel med den konsekvensen at de er i politiets søkelys hele tida. Det som i utgangspunktet var 5 år uten lappen ("livstid") har virkelig blitt til livstid uten lappen...

Når man bevist bryter loven i prøvetida er det fortjent å ikke få kjøre bil på en LANG stund, men livstid blir litt i overkant. Det setter såpass mange begrensninger i forhold til jobb og livet ellers at jeg ikke unner noen å være uten.

Skrevet

Mener å huske det er en S38 i den. Virka litt dau på gateil-treffet men det gjør jo hvilken som helst original M :roll:

OT: Får se... Beholder ikke bilene lenge nok til å begynne skikkelig på de :roll:

Skrevet
Mener å huske det er en S38 i den. Virka litt dau på gateil-treffet men det gjør jo hvilken som helst original M :roll:

OT: Får se... Beholder ikke bilene lenge nok til å begynne skikkelig på de :roll:

Ja alle M biler er slappe biler orginalt :roll:

Skrevet

Ja alle M biler er slappe biler orginalt :roll:

på gatebil er jo alt orginalt daut da D.C.V ;-)

Skrevet
Mange som har glemt at de har vært kalv her.

Ja, det er mange voksne kuer og stuter som har en tendens til det.:)

Ok, nå er det her snakk om noen som har vært mer kalv enn de aller fleste...

Når det kommer til kua har vært kalv diskusjonen, så må jeg bare si at de som er kuer og HUSKER de har vært kalv, kanskje er de værste foreldrene.. For disse foreldrene er jo "alt" greit siden de tenker: "har jo gjort det selv så, kan ikke kjefte på ungen min for ting jeg har gjort selv"...

I mange tilfeller av problemunger er det løsslupne og feige/late foreldre som er skylden.. [-X

Skrevet

Ikke for å komme med noen påstander, men det er sikkert flere av dele som deler min tankegang. Jeg har vondt for å tro at personer som gjentatte ganger har fyllekjørt, herjet rundt i byen i politijakter etc. ellers er lovlydige. Ta fra han lappen på livstid, sikkert et evig problembarn. :wink: Jeg vil i hvertfall ikke møte han rundt en sving om 5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...