Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er sagt har denne tråden BARE gjort meg vondt :twisted:

Dette fordi jeg nå er veldig bevisst på problemet, og derfor føler meg dertil oftere blendet?! Jeg blir blendet av biler med nær og tåkelys, ALLE lastebiler med xenon, og jeg føler ubehag bare jeg ser 1000-metere.. Det virker som om denne tråden gjorde meg 40 år eldre på ett knips.. :roll:

He-he :D Det er bare å holde seg borte fra forum så man er lykkelig uviten og ikke krisemaksimerer unødig ;)

Jah, helt korrekt.. For nå er faktisk problemet mitt at jeg konstant er klar over problemet :?

Når det kommer til hvorfor det blender, er det ett veldig enkelt svar. Siden jeg nå stirrer RETT I den forbanna sola som kommer mot meg, har jeg funnet ut kombinasjonen av dette skaper for meg to STORE lyskastere i steden for 2 middels og 2 små.. Så effekten av lysene blir på en måte mye større i areal..

Edit: Blir som å se på sola med forstørrelsesglass :P

• Svar 334
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
værste som finnes er gamle dritt biler med ettermontert xenon som ser latterlig ut, malplasser ut og ikke minst er lyktene sjeldent justert og det å få 8000k jalla xenon midt i fleisen får meg til å grine nesten.

Haha, går faktisk en Volvo Amazon av alle ting med xenon her....samt en Ford Granada... :roll:

Skrevet
er en bil jeg møter hver morgen. det er en kangoo. den kjører litt forskjellig med lysene. noen ganger er det kunn nærlys. andre dager nær og grøft. andre ganger park og grøft. det er kunn irriterende å møte den bilen med nærlys og grøft lys. den har ikke xenon noe sted.

til dere som ikke skjønner hvorfor dette blender mer. jeg vet heller ikke hvorfor. men de blender mer samme F om vi vet hvorfor eller ikke!!!

i det siste har den bare kjørt grøftlys og nærlys. og på vei til jobb for noen dager siden ble jeg blendet så jevlig at jeg fikk hjertet i halsen. veiene var tørre, så våt eller tørr vei har ikke noe å si. jeg lå i 60 som er fartsgrensa. og rundt svingen i andre enden av sletta kommer den jævla bilen. jeg ser ikke en dritt for jeg blir blendet. slipper gassen og bilem nin er nede i underkant av 50 når bilen passerer meg. siden jeg ikke ser veien har jeg kommet såppas ut på veikanten at jeg har hjula på den hvite stripa. og noen meter forran bilen går det et par personer i veikanten. når jeg ser de merker jeg at hjertet hopper over et par slag. og jeg får hevi bilen inn i feltet mitt igjen. hadde han jævelen i den andre bilen brukt lysene som han skal så hadde jeg kanskje sett folka i veikanten og slupped ubehagelige overaskelser på veien.

Du skal jo ikke si noe Petter, Du blender jo som helvette med park og grøftelys også :wink: Og ikke prøv å nekt for det engang, du har ikke kjørt foran deg selv, elelr møtt deg selv noen gang... hehe

jeg har faktisk testet ut dette. mamma kjørte bilen min og jeg hennes. jeg lå forran uten problemer med noe blending. helt til mamma fant ut at ho ikke så noe og vridde om bryteren så kjørelysene kom på sammen med grøftlysene som var på. da blendet bilen min også. jeg blinket med tåkelyset. og da trur jeg mamma lette etter tåkelyset for alt av lys blinket i hytt og pine. og alle knapper i bilen sto feil når jeg tok over bilen min igjen. men når ho fikk av grøftlysene ble jeg ikke blendet noe mer.

grunnen til at du syns lysene mine blender stian er nok fordi bilen din er senka 200 forran og 150 bak. du har jo asfalten i høyde med dørhåndtakene.

og en grunn til at nærlys og grøftlys blender mye mer er nok at det er dobbelt opp med lys.

ganske sikke på at det er mye vondere og bli skutt 4 ganger enn bare 2 ganger.

Skrevet
Da er han en trafikkfarlig idiot som ikke bryr seg om andre, det har jo noen her konkludert med så det stemmer sikkert :)

Burde bytte til ditt gamle brukernavn du, for Flasher er akkurat det du er...

Skrevet

Lest mye og fått ledd litt her nå.. breitbau fliret godt av den kommentaren din med lastebiler som ser ut som juletrær og ikke dimmer ned..

Har en bil som ser ut som et såkallt juletre i følge min sjef.. Men dimmer gjør jeg..

Men største probleme jeg har etter e39 er faktisk og møte biler med skikkeli ræva dempere bak og full i folk og ettermontert xenon.. det svir i øynene når det regner som faen..

Så har vi de herre hundre bilistene som ikke husker åssen mann dimmer..

Så er der å en sort som ikke har vært nevnt her! de gjelder mye for oss som kjører lastebil..

Tankegangen deres er sikkert slik: Hmm han der er så stor at han ser sikkert ALT.. Gjør ingen ting om jeg kjører med langlysene han blir ikke blendet..

Forøveri om folk blender meg og nekter og dimme etter jeg har gitt dem et blink eller to så setter jeg på fulle lys.. 6 xenon langlys holder til og ikke solbrenne folket men å svi ut øynene.. Da har dem sikkert lært.. ;p

Juletræ x2

khcl2g78w59aj8xibsp0.jpg

Skrevet

Breit... stemmer nok at du har møtt meg på gol ja.. ;) kjører litt til oslo og overalt.. er en såkallt løs bil.. og får såvidt en løs sjåfør å.. :P ble visst en litt lang stopp på hønefoss som noen kollegaer mobber for ennå.. :P

Forøveri jæveli lav ja.. er rikti nok max senket på det bildet der men kufanger slår ned i bakken på fartsdempere og slik i vanli kjørestilling..

Er ikke en "orginal" scania trekkvogn.. Er lavbygget chassi med helluft.. så de kan justeres elektronisk på lufta opp å ned.. vi har i softwaren senket de enda mere enn fra fabrikk. Så settet er omtrent 4.24 på skaphjørnene..

Og lys er vakkert.. ;)

Men for og være seriøs og ikke OT i tråden.. Orginal montert xenon er fint og møte om man selv har xenon men har man dårlige glødelamper blir ting for veldi mørkt og vondt.. Synes å at xenon ettermontert i e36 går fint og møte.. Men volvo 240 og mye ELDRE biler med stein alder lykter er helt jæveli..

Men som jeg nevnte til en kollega.. lett på gasspedalen akkurat i det du møtes så går ting mye bedre.. Da slipper man ofte å at bilen ligger og drar og er urolig.. vogntog er iallefall litt ustabile under fullt pådrag av 50 tonn og sporete vei.. men virker til og oppføre seg litt mere stabilt om du slipper gassen.. iallefall min erfaring så langt over 5 år.. :)

Noen som noen gang har regna på hvor mye de kjører i året? regn og bli litt sjokket..

jobb: 200 000

privat: 14 500

for min del har dette vært likt siste 5 år.. gang opp tallene.. ;)

Enda ikke gått av veien pga møting av biler.. Så vil si lys ifra møtende trafikk er noe problem.. ;)

Skrevet

Kentan:

Ja er rimelig sikker på at jeg har møtt denne på Gol. Jeg kjørte Bmwen og jeg stusset noe jævli husker jeg for jeg var sikker på at lastebilen var MINST like lav som Bmwen..

:D

Skrevet

Hmmm... Skal faktisk innrømme at jeg kjører med tåkelysene konstant på. Siden jeg ikke har reagert på at møtende trafikk innimellom kjører med slik belysning, har jeg ikke tenkt over mitt bruk av det. Har innimellom fått noen "flash" av motgående bilister, men da har jeg trodd at de "varslet" om at det var kontroll i nærliggende område. :oops: Må innrømme at jeg noen ganger har kjørt forbi kontroll, og noen ganger ikke sett en eneste kontroll, men nå skjønner jeg hvorfor... :oops:

EDIT; Mitt bruk av tåke/kurvelys blir endret etter denne tråden her. Blir ett mere "bevisst" bruk...

Ble forresten stoppet av politiet for noen år siden, ble bare bedt om å ikke bruke dem sammen med nærlys, fikk ingen bot. Den gang var bilen satt opp slik at tåke/kurvelys kun lyste sammen med nærlyset. Nå kan jeg velge konfigurasjon etter omkobling av det elektriske.

Skrevet
er en bil jeg møter hver morgen. det er en kangoo. den kjører litt forskjellig med lysene. noen ganger er det kunn nærlys. andre dager nær og grøft. andre ganger park og grøft. det er kunn irriterende å møte den bilen med nærlys og grøft lys. den har ikke xenon noe sted.

til dere som ikke skjønner hvorfor dette blender mer. jeg vet heller ikke hvorfor. men de blender mer samme F om vi vet hvorfor eller ikke!!!

i det siste har den bare kjørt grøftlys og nærlys. og på vei til jobb for noen dager siden ble jeg blendet så jevlig at jeg fikk hjertet i halsen. veiene var tørre, så våt eller tørr vei har ikke noe å si. jeg lå i 60 som er fartsgrensa. og rundt svingen i andre enden av sletta kommer den jævla bilen. jeg ser ikke en dritt for jeg blir blendet. slipper gassen og bilem nin er nede i underkant av 50 når bilen passerer meg. siden jeg ikke ser veien har jeg kommet såppas ut på veikanten at jeg har hjula på den hvite stripa. og noen meter forran bilen går det et par personer i veikanten. når jeg ser de merker jeg at hjertet hopper over et par slag. og jeg får hevi bilen inn i feltet mitt igjen. hadde han jævelen i den andre bilen brukt lysene som han skal så hadde jeg kanskje sett folka i veikanten og slupped ubehagelige overaskelser på veien.

Du skal jo ikke si noe Petter, Du blender jo som helvette med park og grøftelys også :wink: Og ikke prøv å nekt for det engang, du har ikke kjørt foran deg selv, elelr møtt deg selv noen gang... hehe

jeg har faktisk testet ut dette. mamma kjørte bilen min og jeg hennes. jeg lå forran uten problemer med noe blending. helt til mamma fant ut at ho ikke så noe og vridde om bryteren så kjørelysene kom på sammen med grøftlysene som var på. da blendet bilen min også. jeg blinket med tåkelyset. og da trur jeg mamma lette etter tåkelyset for alt av lys blinket i hytt og pine. og alle knapper i bilen sto feil når jeg tok over bilen min igjen. men når ho fikk av grøftlysene ble jeg ikke blendet noe mer.

grunnen til at du syns lysene mine blender stian er nok fordi bilen din er senka 200 forran og 150 bak. du har jo asfalten i høyde med dørhåndtakene.

og en grunn til at nærlys og grøftlys blender mye mer er nok at det er dobbelt opp med lys.

ganske sikke på at det er mye vondere og bli skutt 4 ganger enn bare 2 ganger.

Tenk etter litt nå da petter. er bilen min senket mer foran enn bak så er det mindre sjangs for meg å bli blendet bakfra... rart alle andre klager på at du blender da, men du ser det ikke...

Skrevet
Hmmm... Skal faktisk innrømme at jeg kjører med tåkelysene konstant på. Siden jeg ikke har reagert på at møtende trafikk innimellom kjører med slik belysning, har jeg ikke tenkt over mitt bruk av det. Har innimellom fått noen "flash" av motgående bilister, men da har jeg trodd at de "varslet" om at det var kontroll i nærliggende område. :oops: Må innrømme at jeg noen ganger har kjørt forbi kontroll, og noen ganger ikke sett en eneste kontroll, men nå skjønner jeg hvorfor... :oops:

EDIT; Mitt bruk av tåke/kurvelys blir endret etter denne tråden her. Blir ett mere "bevisst" bruk...

Ble forresten stoppet av politiet for noen år siden, ble bare bedt om å ikke bruke dem sammen med nærlys, fikk ingen bot. Den gang var bilen satt opp slik at tåke/kurvelys kun lyste sammen med nærlyset. Nå kan jeg velge konfigurasjon etter omkobling av det elektriske.

He-he :) Bra fish! Nå tror jeg faktisk trådstarter har oppnådd noe med tråden her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...