Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
jeg fikk høre av en poltikar en gang att gjorde den andre parten noe mot deg så kunen man ta igjen av samme mynt :P;) han kom tilogmed ett ekempel om på en kar slo deg ned så kan du slå han ned også uten noe straff

Ja, dette har jeg hørt av en dommer selv. Men tar du igjen med sterkere midler, er det du selv som sitter i saksa.

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
jeg fikk høre av en poltikar en gang att gjorde den andre parten noe mot deg så kunen man ta igjen av samme mynt :P;) han kom tilogmed ett ekempel om på en kar slo deg ned så kan du slå han ned også uten noe straff

I teorien ja, i praksis nei. Hvis en kar slår deg i trynet og du lapper til han tilbake så han går i bakken og blir der, så ligger du ann til en voldsdom :?

Forstå det den som kan...

Men da tar du igjen for hardt, doser slaget likt det slaget han ga deg ;)

Skrevet

I teorien ja, i praksis nei. Hvis en kar slår deg i trynet og du lapper til han tilbake så han går i bakken og blir der, så ligger du ann til en voldsdom :?

Forstå det den som kan...

Men da tar du igjen for hardt, doser slaget likt det slaget han ga deg ;)

ER du alt for sterk så er du bare det:p Da kan man bare ikke slå tilbake:p

Skrevet

Hvis en kar slår med i trynet av full kraft, så skal jeg altså beregne hvor mye kraft som ligger i hans slag, akselerasjon+hastighet+trykk og deretter finne ut hvor mye kraft jeg kan legge i mitt eget slag? Nei så faen. Får jeg en på kjeften, så smeller to tilbake og jeg gir alt jeg har. Dette fordi jeg har blitt angrepet og er ute etter å nøytralisere angriperen, ikke å vise at "jeg kan også"

Skrevet
Hvis en kar slår med i trynet av full kraft, så skal jeg altså beregne hvor mye kraft som ligger i hans slag, akselerasjon+hastighet+trykk og deretter finne ut hvor mye kraft jeg kan legge i mitt eget slag? Nei så faen. Får jeg en på kjeften, så smeller to tilbake og jeg gir alt jeg har. Dette fordi jeg har blitt angrepet og er ute etter å nøytralisere angriperen, ikke å vise at "jeg kan også"

Nei, du skal vende det andre kinnet til, legge deg i fosterstilling å få grisebank. For så anmelde det dagen derpå, og få saken henlagt ett par halvår senere.

:D

Skrevet

Har du ikke fått noen uttalelse fra dama da? Er frykelig spent på hvordan fyllenervene hennes er... Håper hun føler bare for å låse seg inne og grine! Hva er det med folk??

Skrevet

Altså det med å slå igjen skal du være veldig forsiktig med. Dette kommer innunder nødverge. Og det skal mye til for å komme igjennom med det. Så viss du f.eks slår tilbake og knekker en tann på vedommende sliter du litt. Da skal du ha en god grunn for at du slo tilbake. Hadde du mulighet til å stikke av fra personen? Kunne du løst det på en annen måte? Og som regel har du mulighet til å stikke av.. kjipt å vende ryggen til? JA.

Skrevet
Hehe, hun slår og sparker både passasjer og bil, og du skal hoppe ut av bilen og løpe? :lol: (kunne ikke dy meg :P )

Nå snakket jeg om det som ble skrevet om slagsmål.

Men i den andre situasjonen var det ikke noe som har brukt vold mot damen som gjorde skade på bilen. Og det han gjorde kommer ikke innunder nødverge, men pågripelse. Og det er det andre regler for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...