Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja no he Audi gjort det igjen.Nye RS6 går rett frem i svingene den også . :?

Forstår de ikke at når motoren stikker foran frontlyktene blir det feil vektfordeling og balanse? Motorene deres begynner der BMW sine har radiatorene?

Så kommer de 4 år etter M5 med V10 og da med Doble turboer og greier marginalt mer effekt?

Men, ja R8, RS4 og RS5 er gode biler.

Skrevet

Det der har jeg også reagert på. At de tyske bilfabrikantene ikke klarer å hente ut mer effekt en de gjør.

F.eks: 08 MB C180 kompressor med 143 hester med pustehjelp. Og Audis 1.8 turbo, 150 hester også med ladetrykk.

Mot 93 BMW 318IS med 140 SUGEhester ;)

Skrevet

Når man først skal sammenlikne motorer er det vel greit å felge biler som er av samme årsmodell og karosseri, ikke en 2008 modell kontra en 1993 modell.. ;)

Og når det gjelder 08 C180 Kompressor, så tror jeg ikke at Mercedes har tatt ut maks av det motoren tåler. Jeg er sikker på at de hadde kunne klemt ut mer dersom det var behov og de ønsket dette.

Skrevet
Og Audis 1.8 turbo, 150 hester også med ladetrykk.

Mot 93 BMW 318IS med 140 SUGEhester ;)

Med 0.45 bars ladetrykk på en knøttliten turbo, ja. Skal du hente mye effekt ut av en av de to bilene, hadde jeg ikke tenkt på BMWen engang.

Sammenligningen blir også litt feil grunnet teknologien som er brukt på de to.

Edit: Skrev feil!

Skrevet
Når man først skal sammenlikne motorer er det vel greit å felge biler som er av samme årsmodell og karosseri, ikke en 2008 modell kontra en 1993 modell.. ;)

Og når det gjelder 08 C180 Kompressor, så tror jeg ikke at Mercedes har tatt ut maks av det motoren tåler. Jeg er sikker på at de hadde kunne klemt ut mer dersom det var behov og de ønsket dette.

Ja, mulig det, men jeg har bare reagert på at en kompressor matet 1.8 i 2008 tar ut 3 hk mer enn BMW tok ut av en 1,8 liters sugemotor for 15 år siden.

Skulle jeg først bygd kompressormotor så hadde jeg jo så mye effekt som den kunne klare uten at det gikk utover driftsikkerheten ;)

Skrevet

At motoren henger så veldig langt fram henger også sammen med deformasjonssoner. Husk på at en quattro bil har enorm vekt over hele spekteret, med drivaksler, fordelingskasse, diff(er), girkasse etc.

Det at de ikke henter ut så mye hk er det mange faktorer til.. Kjørbaret, holdbarhet, utslipp, avgifter etc.

Har vært heldig å kjørt endel Audi S4 de siste ukene, og det funker FANTASTISK på vinterføre. Gliset er jo endeløst. Kun stålprosenten i ballene som setter stopper. Kan ikke si 4x4 sladding er særlig forbunnet med understyring. Og det er jo på vinteren en RS modell kommer til sin rett.

Skrevet

Ja, mulig det, men jeg har bare reagert på at en kompressor matet 1.8 i 2008 tar ut 3 hk mer enn BMW tok ut av en 1,8 liters sugemotor for 15 år siden.

Skulle jeg først bygd kompressormotor så hadde jeg jo så mye effekt som den kunne klare uten at det gikk utover driftsikkerheten ;)

Hmm joda, men siden 1993 har det jo kommet masse krav til utslipp, co2 utslipp med mer. Tenk deg også hva slags avgifter man ville ha fått dersom man skulle ha hentet ut maks? Det er jo en grunn til at BMW tuner ned bilene sine. Det er ikke fordi de ikke tåler det de allerede har, men nettopp pga. avgifter.. ;)

Skrevet

...For å underbygge Saltkjelens påstand hadde jo S85B50 628hk da BMW begynte å teste den. Hartge laget en prototype med to små turboer på 783( eller var det 873?)hk som de testet hardt. Denne forkastet de da motoren harvarerte etter ca 70 000km på full gass... :shock:

Skrevet

Ordet TURBO hjelper veldig når noen kjøper. Kjøpere ser jo på turbo som "Wow-effekt". Bilen høres bedre ut på vognkortet, og de kjører med lav komp. pga avgifter.

Skrevet
Ja no he Audi gjort det igjen.Nye RS6 går rett frem i svingene den også . :?

Forstår de ikke at når motoren stikker foran frontlyktene blir det feil vektfordeling og balanse? Motorene deres begynner der BMW sine har radiatorene?

Så kommer de 4 år etter M5 med V10 og da med Doble turboer og greier marginalt mer effekt?

Men, ja R8, RS4 og RS5 er gode biler.

Fordi poenget ikke er flest mulig hestekrefter, men derimot mer enn nok hestekrefter og samtidig et massivt dreiemoment på 651 Nm mellom 1500-6250 rpm. BMW´s S85B50 motor yter maksimalt 520 Nm ved ekstremt høye 6100 rpm. Som du sikkert forstår... dette er to helt forskjellige motorer selvom de begge har en V10 konfigurasjon.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=81045

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...