Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår problemet med søkerfunksjonen til trådstarter, men det blir faktisk lettere å finne ting her inne etter å ha vært her en liten stund. Erfaring hjelper på det meste ;) Jeg kunne også tenkt meg underkategorier, men ser for meg at hvis vi skal ha under kategorier i nesten alle del kategoriene ville det blitt for mange kategorier. Ulike modeller i både prosjekt, teknisk, show & Shine og kjøp og salg blir for mye. Teknisk biten kunne vært 1 kategori slik den er, og Show kategorien kunne fått under-kategorier i form av 1,3,5,6,7,8 serie osv.. Da kunne de som er ute etter små stylingtips og montering av dette sett her inne, mens man fortsatt har mulighet til å få svar på tekniske spørsmål fra folk med ulike biler med like tekniske løsninger. Kunne egentlig tenkt meg at prosjekttråden kun har blitt brukt til skikkelige prosjekter der det er snakk om motorbytte, ombygging, litt sveising osv ;) Montering av senkesett,lakkering, diverse ekstrautstyr osv kan fint være i show & shine. Da får man skilt de store prosjektene fra de små.

Må innrømme at jeg er ganske lei av at unnskyldningen for at dette forumet ikke blir forbedret og oppdatert er at Gunnar ikke har tid. Det er helt vanlig å skaffe seg hjelp ved å danne flere administratorer og moderatorer i et forum når det vokser over 1 manns evne. Hvis Gunnar ikke har tid får han skaffe seg hjelp. Som driver av forumet har han faktisk et visst ansvar. Skriver ikke dette for å virke utakknemlig eller vrang, men synes det er synd at dette forumet "setter seg fast" pga. kapasitetsmangel til en person, da det helt sikkert er flere her inne som er i stand til og ønsker å hjelpe til. Slik fungerer det også i businessverdenen. Man sitter ikke med et 1-manns foretak når det blir for stort til å klare jobben alene, da utvider man og blir mer effektiv.

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det var ihvertfall beroligende å høre at det ikke er jeg som er heeelt på bærtur ihvertfall, takker for alle svar :lol:

Men det blir jo litt en ond sirkel dette, da alle nye brukere må "finne opp hjulet på nytt" for å finne ut selv de mest vanlige og enkle tingene? :roll:

Ikke rart det er ekstremt mange tråder her inne da egentlig.

Og wabby, supertusentakk igjen, mulig jeg kommer til å sende deg en pm i ny og ne , når jeg ikke finner frem :wink: Skal selvsagt sjekke linkene du har hostet opp :!:

Trikset er enkelt. Bruk google og start søket med site:bimmers.no

eks:

site:bimmers.no e46 bytte nyrer

phpbb har aldri vært noe bra i søking, slik er det bare :) Men google er rask og oppdatert. :)

Skrevet
Det handler ikke om å ikke ville, for Gunnar vil, men det handler om å prioritere, og jeg forstår jo at siden forumet er helt GRATIS driftet, er det vanskelig å finne tid til forumarbeid, gratis lønnet av egen fritid..

Og ikke si dere er villige til å betale.. Alle er villige til å betale, og det vet OGSÅ Gunnar, men det er ikke såååå lett.. Men jeg tror han pønsker på noe..

Det er flere av oss som tror det er noe i gjæra ja. Selvom det nok er lenge til noe slikt skjer, så tror jeg det vil bli bra....

Skrevet

- Treff/arrangementer

så absolutt!

går det ikke an og kjøre en vote på dette da.

spille ingen rolle hvor mange ganger man stemmer, døgnet til gunnar får ikke flere timer fordet...

Ikke at jeg har peil, men er det virkelig så vannskelig og lage 1 ny underkategori slik?

Skrevet
Må innrømme at jeg er ganske lei av at unnskyldningen for at dette forumet ikke blir forbedret og oppdatert er at Gunnar ikke har tid. Det er helt vanlig å skaffe seg hjelp ved å danne flere administratorer og moderatorer i et forum når det vokser over 1 manns evne.

Det er en gruppe moderatorer og administratorer her inne, og de gjør en god jobb! Men moderering er noe annet enn utvikling!

Hvis Gunnar ikke har tid får han skaffe seg hjelp.

Betaler du for innleid hjelp fra et konsulentfirma?

Som driver av forumet har han faktisk et visst ansvar.

Jeg har ikke noe mer ansvar for forumet enn at jeg kan stenge det ned på et par sekunder om jeg får lyst til det. Det skjer neppe, og jeg overlater heller roret til noen andre enn å gjøre akkurat det, men litt av poenget med at det har vært gratis betyr at det er null forpliktelser for meg.

Skriver ikke dette for å virke utakknemlig eller vrang, men synes det er synd at dette forumet "setter seg fast" pga. kapasitetsmangel til en person, da det helt sikkert er flere her inne som er i stand til og ønsker å hjelpe til. Slik fungerer det også i businessverdenen. Man sitter ikke med et 1-manns foretak når det blir for stort til å klare jobben alene, da utvider man og blir mer effektiv.

Jeg har prøvd å skaffe hjelp bortimot en fantasillion ganger, uten at jeg får så mye som et pøkk tilbake. De fleste gangene har jeg lagt mye jobb i det fordi noen har respondert og jeg har trodd jeg har fått hjelp, og så har det bare forsvunnet ut i ingenting, så jeg har nesten gitt opp. wabby har vært et hederlig unntak, pluss 5-6 andre som har hjulpet med hardware (ingen nevnt, ingen glemt, alle har creds på "Om sidene"). Enten er det ingen her inne som kan php og SQL, hvilket virker usannsynlig, eller så gidder ikke folk, og da er jeg like forbanna langt.

Du kan preike så mye om businessverden som du bare vil, men enn så lenge dette er et gratis forum er jeg 100% avhengig av at folk i miljøet, dvs. brukere av sidene, gidder å bidra. Så lenge ingen av de 12.637 registrerte brukerne her inne gidder, så står man der man står.

Skrevet
Må innrømme at jeg er ganske lei av at unnskyldningen for at dette forumet ikke blir forbedret og oppdatert er at Gunnar ikke har tid. Det er helt vanlig å skaffe seg hjelp ved å danne flere administratorer og moderatorer i et forum når det vokser over 1 manns evne. Hvis Gunnar ikke har tid får han skaffe seg hjelp. Som driver av forumet har han faktisk et visst ansvar. Skriver ikke dette for å virke utakknemlig eller vrang, men synes det er synd at dette forumet "setter seg fast" pga. kapasitetsmangel til en person, da det helt sikkert er flere her inne som er i stand til og ønsker å hjelpe til. Slik fungerer det også i businessverdenen. Man sitter ikke med et 1-manns foretak når det blir for stort til å klare jobben alene, da utvider man og blir mer effektiv.

Helt korrekt, er akkurat derfor jeg i mitt forrige innlegg skriver at det er FLERE som har tilbydd seg hjelp, men at jeg ikke kan se NOEN har gjort alvor ut av det.. Hvis problemet ligger hos Gunnar, MÅ faktisk en eller annen med kompetanse reise til Gunnar og gjøre jobben dersom Gunnar ikke har tid, og da skjønner alle at det er litt vanskeligere enn bare å rekke opp hånda å si at du sikkert kan hjelpe..

I forrige tråd om dette sa Gunnar at alt kunne fikses, dersom noen kom å flisla badet hans.. Jeg kan flislegge, og det kan sikkert flere her inne, men at jeg som enkeltperson skal ta på meg en jobb gratis for Gunnar, slik at alle andre kan nyte godt av det gratisarbeidet jeg har gjort, syns jeg blir for stort offer for en mann å gjøre..

Løsning kan være at alle gir Gunnar en direkte gave på 100,- kr og Gunnar bruker disse pengene til å leie en flislegger til å legge badet hans. Desverre er nok dette en sak som LETT hadde kommet til å dukke opp i media, men negativ omtale..

Til dere som faktisk er villige til å ordne for forumet, hva med å avtale ett møte med Gunnar?

Skrevet

Litt utenom diskusjonen her, men jeg har hatt litt problemer med søk funksjonen. Ganske ofte, får jeg bare ei blank side og ingen resultater.

Veit ikke om jeg er den eneste, men bør kanskje sjekkest ut om det viser seg at det ikke bare hender meg.

Skrevet
Litt utenom diskusjonen her, men jeg har hatt litt problemer med søk funksjonen. Ganske ofte, får jeg bare ei blank side og ingen resultater.

Veit ikke om jeg er den eneste, men bør kanskje sjekkest ut om det viser seg at det ikke bare hender meg.

hvilken nettleser bruker du?

Jeg har hatt samme problemet med opera. Lengden på søkestrengen - OG hvor mange resultater du vil få på søkeordene kan spille inn (timeout)

Skrevet
Auda, hva er det jeg har stellt istand :shock: Var ikke meningen å lage bråk her inne altså! :lol:

Slapp av :D

Det har du IKKE... Men vær vandt, til at det er sterke meninger her inne..:lol:

Skrevet

Har ikke lest hele tråden her, så kanskje noen kom meg i forkjøpet:

Men å sammenligne bimmers-forumet med 200sx-forumet er jo helt feil. Bimmers er jo for BMW, 200sx er for 200sx (tror jeg iallefall). Om du sammenlignet et BMW-forum med et Nissan-forum, eller et 3-serie forum med et 200sx-forum hadde det jo vert mer det samme.

Skrevet

Det er en gruppe moderatorer og administratorer her inne, og de gjør en god jobb! Men moderering er noe annet enn utvikling!

Betaler du for innleid hjelp fra et konsulentfirma?

Jeg har ikke noe mer ansvar for forumet enn at jeg kan stenge det ned på et par sekunder om jeg får lyst til det. Det skjer neppe, og jeg overlater heller roret til noen andre enn å gjøre akkurat det, men litt av poenget med at det har vært gratis betyr at det er null forpliktelser for meg.

Jeg har prøvd å skaffe hjelp bortimot en fantasillion ganger, uten at jeg får så mye som et pøkk tilbake. De fleste gangene har jeg lagt mye jobb i det fordi noen har respondert og jeg har trodd jeg har fått hjelp, og så har det bare forsvunnet ut i ingenting, så jeg har nesten gitt opp. wabby har vært et hederlig unntak, pluss 5-6 andre som har hjulpet med hardware (ingen nevnt, ingen glemt, alle har creds på "Om sidene"). Enten er det ingen her inne som kan php og SQL, hvilket virker usannsynlig, eller så gidder ikke folk, og da er jeg like forbanna langt.

Du kan preike så mye om businessverden som du bare vil, men enn så lenge dette er et gratis forum er jeg 100% avhengig av at folk i miljøet, dvs. brukere av sidene, gidder å bidra. Så lenge ingen av de 12.637 registrerte brukerne her inne gidder, så står man der man står.

Virker som om jeg traff litt under beltestedet her, det var absolutt ikke meningen. Du gjør en god jobb og skal ha mye cred for det. Forstår også godt at det fort kan virke provoserende å lese det jeg skrev i min tråd. Jeg ønsker bare at noen skal få satt ned foten og si "Nå skal vi pokkern meg gjøre noe".

Det jeg rett og slett mener er at forumet er blitt for stort til at en mann kan drive det alene, og derfor trenger du hjelp. Jeg synes det er like ille som deg at ingen her inne melder seg til å hjelpe. Har jeg kunnet php og SQL skulle jeg gjerne hjulpet, men har desverre ikke slik kunnskap. Mente heller ikke at du skulle leie inn noen for å vedlikeholde forumet da det koster penger. Hadde blitt helt feil om en som allerede bruker så mye tid og energi på forumet i tillegg skulle betale, mens resten av brukerne har vært gratispassasjerer. Er trist å lese at de som har meldt seg frivillig har trukket seg, men jeg som aktiv bruker av forumet har ikke sett noe til noen søknader etter hjelp. Kanskje søknaden ikke når frem til brukerne? Hva med å lage en tråd hvor dette spørres etter og lage den "sticky"? kanskje legge en link på forsiden etc slik at folk legger merke til den. Det må finnes flere her inne som både kan og vil hvis de bare blir opplyst om det. Det finnes så mange andre forum på nettet som ikke har de samme problemene som oss, og jeg tviler på at Bmw eierne er så fryktelig ulike andre bilinteresserte.

Alt i alt så vil jeg si Gunnar at du gjør en god jobb, og at du nå må fortelle oss brukerne på forumet nøyaktig hva vi kan gjøre for å hjelpe deg til å gjøre forumet bedre.

Skrevet

Men å sammenligne bimmers-forumet med 200sx-forumet er jo helt feil. Bimmers er jo for BMW, 200sx er for 200sx (tror jeg iallefall). Om du sammenlignet et BMW-forum med et Nissan-forum, eller et 3-serie forum med et 200sx-forum hadde det jo vert mer det samme.

Snakk om å være på jordet, jeg snakker om hvordan selve forumplattformen er utformet, og hvordan forumet er oppdelt m.m. Hva er vitsen med å svare på en tråd før man har lest den :?:

Skrevet

Snakk om å være på jordet, jeg snakker om hvordan selve forumplattformen er utformet, og hvordan forumet er oppdelt m.m. Hva er vitsen med å svare på en tråd før man har lest den :?:

Du har vel egentlig fått svar på dette, ihvertfall henvisninger til svar rundt emnet, men jeg tar et lite allikevel.

Min grunntanke med å IKKE dele det opp, er at jeg syns det fungerer utrolig dårlig på andre forum som prøver å dekke BMW (som f.eks. Bilforumet). Hadde vi delt opp i karosserikoder, og jeg hatt trøbbel med M52-motoren i min E38 728ia, så hadde jeg hatt større sjanse for å få hjelp ved å spørre i E36, E39 eller E46-kategoriene (samme motor i disse) enn i en E38-kategori, hvor det på grunn av få slike biler ikke ville vært særlig stor aktivitet. Og skulle jeg da lagt ut i alle tre kategoriene, eller hva skulle jeg gjort? Og hadde det vært delt opp i 3-serie og 5-serie, så måtte jeg fortsatt lagt i begge. For ikke å glemme at de fleste med E90 overhodet ikke hadde hatt interesse for å lese om E30 og E36.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...