PenguiN- Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 hum, bytter ikke vannet mer enn hver 2-3mnd eller misforstod jeg? ;P
oakland Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Hva slags vann og strømtilkobling trenger denne? type vann som er flytende og vått er og foretrekke til disse mininum 16a krets med jordsikring anbefales.... Kiipt og bli grilla hvis det er en kortslutning. Jordsikring de heter jordfeilbryter Måtte berre komme med et innspill. Og de er et krav til sikt, at de skal benyttes.
Spiritus Sancti Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Har ikke noe med å ikke bli grilla og gjøre. 230volt er ikke nok til å grille ett menneske. Er vel heller så ikke ting skal ta fyr osv..
FredrikE24 Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Jording brukes for å hindre å få støt ved at man står på eller tar i noe som har forbindelse til jord, og tar feks. på noe metall og/eller strømførende deler på boblebadet samtidig, da utgjør man en potensialforskjell og får strømgjennomgang ved feil jordfeil på boblebadet.. Med et jordfeilvern så oppdages dette fort. Om det er jordfeil på boblebadet så fungerer det nok like fint som før, og man får ikke støt etc. pga. det, om badet er jordet. Jordfeilvern slår kun ut ved indikasjon på potensialforskjell mellom fase og jord. Jordfeilvern pleier å bli brukt felles for alle strømkurser i skapet, evt. brukes det kombivern som er en kombinasjon av en automat og et jordfeilvern.
stiann Skrevet Desember 23, 2010 Skrevet Desember 23, 2010 Har ikke noe med å ikke bli grilla og gjøre. 230volt er ikke nok til å grille ett menneske. Er vel heller så ikke ting skal ta fyr osv.. her har vi vist en elektrikker ser jeg. kansje du heller burde svare på noe du har greie på? for strøm vet du vist ikke noe om
Dirty Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 Har ikke noe med å ikke bli grilla og gjøre. 230volt er ikke nok til å grille ett menneske. Er vel heller så ikke ting skal ta fyr osv.. her har vi vist en elektrikker ser jeg. kansje du heller burde svare på noe du har greie på? for strøm vet du vist ikke noe om HAha skulle akkuratt til å skrive det samme
nitrox111 Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 Har ikke noe med å ikke bli grilla og gjøre. 230volt er ikke nok til å grille ett menneske. Er vel heller så ikke ting skal ta fyr osv.. her har vi vist en elektrikker ser jeg. kansje du heller burde svare på noe du har greie på? for strøm vet du vist ikke noe om HAha skulle akkuratt til å skrive det samme Etter som jeg har forstått så er det vell ikke volten som griller deg? Er vell mengden ampere som setter en stopper for deg evt. hjertet ? elr er jeg heelt på jorden?
316 Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 Spenning (volt) og strøm (amper) henger jo sammen. Du får ikke det ene uten det andre. Ohms lov... 230 volt kan være mer enn nok for å grille et menneske, spesielt i vann.
oakland Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 50 mA i 1 sek er nok til å ta liv av et menneske. Derfor nyttes jordfeilsikkringer.Jordfeilbryteren føler på feilstrømmen mellom fasene. Den minste jordfeilbryteren som benyttes i boliger er på 30mA. Dersom feilstrømmen blir høgre enn 30mA løyser sikringen ut og berger liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå