Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Flertallet av E46 Coupe er 320 Ci her i Norge, og den har doble enderør slik som 318 Ci. 323 og 328 har blanke enderør i tillegg, slik som 330, men 330 har krommet list i frontfangeren med mindre det er m-tech. De fleste 330, og mange 328 har merket på bakluka, etter mitt inntrykk.

M3 E46 er vel grei å skille fra resten.

Mange biler er selvsagt modifisert. En som bor borti gata her ettermonterte blanke endestusser på sin 320 Ci i sommer :P

alle 320ci'er har jo krommede enderør....

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skrev feil ang 318, den har enkelt rør. 320 Ci 2.0 mente jeg ikke hadde blanke enderør, men mulig det var tilleggsutstyr? Litt lenge siden jeg var inni dette, kanskje lurt å sjekke opp litt først her :P

Skrevet
en ting MANGE på bimmers.no kan, er forskjellen på orginal og m-tech på e36.... hehe... spesielt rompa... :roll:

Men det er værre å se forskjell på m-tech og m3 bakfanger, med mindre de står side om side. På M3'en bygger diffuseren lenger oppover enn på m-tech

Skrevet
Skrev feil ang 318, den har enkelt rør. 320 Ci 2.0 mente jeg ikke hadde blanke enderør, men mulig det var tilleggsutstyr? Litt lenge siden jeg var inni dette, kanskje lurt å sjekke opp litt først her :P

Tør å være temmelig påståelig på det at 320 ci kom med krommet enderør orginalt. sedan derimot, der tror jeg kanskje det er litt anderledes...

Skrevet
en ting MANGE på bimmers.no kan, er forskjellen på orginal og m-tech på e36.... hehe... spesielt rompa... :roll:

Men det er værre å se forskjell på m-tech og m3 bakfanger, med mindre de står side om side. På M3'en bygger diffuseren lenger oppover enn på m-tech

jaha? har jeg faktisk ikke sett... bilder?

men når du sier det, kan jeg dra noe kjennskap til det...

men det er ikke bare forskjellig pga at folk har forskjellige potter... ?

Skrevet

Har ingen bilder av det, men det vistes godt da vi hadde en m-tech og en m3 fanger vet siden av hverandre i sommer. Er ikke så veldig mye det er snakk om, og veldig vanskelig å se hvis du ikke har noe å sammenligne med.

På M3 er også det ytterste eksosrøret kortere enn det innerste på orginale eksosanlegg. Om det er det på 320/325 osv vet jeg ikke.

Skrevet

Var kansje ikke så veldig vanskelig å se likevel.

Ser ut til at M-tech har to så dingser som går vertikalt på diffuseren, mens M3 har 3 stk.

M-tech:

3zks5xvfseh2qjrfbl57.jpg,

M3:

sdxam20r098g3p1a8c96.jpg

Skrevet

er kun m3en som det kom slik på ;-)

men jeg har m3 bakfanger og diffusor, men er nok nokså care egentlig... kan vel kanskej trengt talt bare være forskjell på kopi og orginal?

Skrevet

Tør å være temmelig påståelig på det at 320 ci kom med krommet enderør orginalt. sedan derimot, der tror jeg kanskje det er litt anderledes...

standard på 328 mins jeg. Tror også det var litt hips/haps på hvilke 320/323 som hadde det, men ikke standard eller vanlig..

her er f.eks en 320..

99_-1593514710.jpg

Skrevet
hehe.. den røde er ikke m.tech... bare en kopi innsats til orginal e36 bakfanger ;-)

Rød? :? På tide å legge seg? :lol:

Så vertfall forskjell når man hadde de side om side.

Edit: Kan jo være at det var kopi innsats på orginalfanger den vi sammenlignet med også da.

Skrevet

standard på 328 mins jeg. Tror også det var litt hips/haps på hvilke 320/323 som hadde det, men ikke standard eller vanlig..

her er f.eks en 320..

99_-1593514710.jpg

Faktisk første gangen jeg har sett en ci uten kromma enderør... Nå vet jeg at Christer har bytta eksos anlegg da(kjenner nemlig eieren av denne bilen), men det er satt på ett nytt orginal anlegg fra bmw...

Skrevet
hehe.. den røde er ikke m.tech... bare en kopi innsats til orginal e36 bakfanger ;-)

Rød? :? På tide å legge seg? :lol:

Så vertfall forskjell når man hadde de side om side.

holdt på i photosjopp med en rød bil.. hehe... men den gule rompa er ikke m-tech ;-) det er orginal e36 bakfanger, med en e36 m3 kopi innsats... du ser at den bakfangeren ikke har de kantene på hver siden som den blå har ;-)

Skrevet

her er f.eks en 320..

99_-1593514710.jpg

Faktisk første gangen jeg har sett en ci uten kromma enderør... Nå vet jeg at Christer har bytta eksos anlegg da(kjenner nemlig eieren av denne bilen), men det er satt på ett nytt orginal anlegg fra bmw...

Min orginale 328ci 99 mod hadde heller ikkje kromma enderør (orginalt)..

Skrevet
Vil bare si at E39 har en stuss på bensin og to på diesel.

Vil ikke at du skal tru jeg har 4'er :P

Det stemmer ikke. 530d før facelift har i allefall kun enkel stuss.

Det viste jeg ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...