Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
[tror jeg har sett de med manuell, men er ble litt usikker. viste du at M5 e50/e61 kan bli levert med manuell gir ;)

Hvis jeg ikke tar helt feil gjelder dette kun for det nordamerikanske markedet.

Skrevet
[tror jeg har sett de med manuell, men er ble litt usikker. viste du at M5 e50/e61 kan bli levert med manuell gir ;)

Hvis jeg ikke tar helt feil gjelder dette kun for det nordamerikanske markedet.

det kan godt stemme, var i usa jeg prøvde den. men utrolig morro med så mye kraft med manuelt gir.. men man får ikke slått av alt elektronisk hjelp som man kunne gjort hvis man har smg kassen.

Skrevet
Hadde den hatt bensinmotor.. ;)

Nå skal ikke disse diesel motorene undervurderes. Sinnsykt å kjøre slike moderne diesel motorer med slike data som disse motorene har...

Dog er jeg enig med deg, ville helst hatt bensin motor jeg også..

Skrevet

det er bilen til paramedix her på forumet det. Han som hadde den hvite så den sedona røde e-92 og så den montego blå caben.

Strøken bil....

Jeg fatter ikke at folk er så negative til diesel, det er jo fantastisk å kjøre. så er ikke lyden så gal og det er ekstremt enkelt å hente ut mer hester av de motorene. Jeg er 100% sikker på at det er kommet for å bli i "sportsbiler".

Bilen min kan jeg få ut over 260 hk og 600nm for 15000kr.

Nå ligger jeg på ett snittforbruk på 0,65 liter på mila, mye bykjøring og rompa har en tendens til å komme ut så det er aktiv bykjøring...

Med Porschen jeg hadde lå jeg mellom 1,5 og 2 liter på mila. Hadde ikke lyst til å undersøke det eldig så nøyaktige tall har jeg ikke!!

Skrevet

Hvorfor er alle så negative og kritiske til diesel-motorene? Er enig at lyden er kjip, men man har et dreimoment som er veldig bra. Har selv prøvekjørt 335dAT (ikke alle 17-åringer som får det :D) og den har 286hk, biturbo og ca. 600nm vel, og det var på ingen måte en kjedelig bil. Hadde det veldig morsomt jeg.. Jeg prøvde 123d (den burgunderrøde som Stian Sørlie kjørte på Våler) rett etter og den ble en nedtur i forhold, selv om det var manuell kasse, men den var rett og slett litt daff følte jeg, var for lite spark.. Er ikke noe problem å ha diesel på en stor motor :) Men man blir veldig fort bortskjemt med krefter.. Kjører man med 600nm, så tar det noen uker og man vil ha mer, sånn fortsetter det nesten til det uendelige :wink:

Skrevet

"Jeg fatter ikke at folk er så negative til diesel, det er jo fantastisk å kjøre"

"Hvorfor er alle så negative og kritiske til diesel-motorene?"

Fordi: (snakker om 6 syl. her eller mer)

Bensin motor har roligere gange

bensin motor låter MYE bedre

Turtall kan man bare glemme på diesel motor

bare tanken på en bmw 3 serie coupe med diesel gjør meg kvalm og dårlig, og det kommer jeg aldri til å kjøpe. (og må ha manuell såklart)

diesel er for økomomi og skryting "wow under 0,5 på mila!" "wow jeg har 500 NM" og "wow jeg kan bare bytte en chip så har jeg 50 hk xtra for bare noen lapper"

diesel må ha turbo for å yte bra

diesel er for familiebiler, trailere og busser osv. = Fraktebiler.

diesel elskere sammenligner glatt 325d med 325i osv (haha diesel har mye mer NM og mindre forbruk, raskere!!) Hallo, det er turbo på dieselen! 2 helt forskjellige motorer!

Hva hadde forskjellene blitt med 325d sammenlignet med en 325i med turbo?

Sånn! Noen som er uenig? Bare min mening. Beklager hvis jeg sårer noen men dette er min mening og diesel kommer alltid til å være underlegen bensin :)

Skrevet

Ser for meg eieren av denne,ei dame i 40 åra som parkerer utenfor butyshopp å kommer ut i sine prada sko hehe,så da tenker dem vel ikke akkurat på bensin eller disel,men aoutomat i steden for manuel,ikke bra for negla å gire..,

Tror heller unge folk går for en annen type bmw også er det jo prisen også :wink:

men nå er jo bare dette min mening :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...