Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
tja det var ikke jeg som dro frem det med hvor fort en 320 går i forhold til 523 det var larserso som gjorde.

Siden det hørtes ut som om en 320d gikk så dårlig ville jeg bare påpeke fakta med at 320d går omtrent like fort som 523i 0-100km/t. 320d manuell er faktisk en del raskere enn 523i med automat.

Må også si at jeg stiller spørsmål til dine uttalelser om at E39 er både sikrere og mer komfortabel samt en noe pussig sammenligning av verditap da dette er ting som går veldig mye på smak og behag. Men, dette blir såpass på siden av tråden at jeg synes vi skal vende tilbake til den opprinnelige bilen :) Bra du er fornøyd Findus!

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da har jeg vært på BMW i Førde og bestilt garantiutløpstest idag!

Blir bra :wink: Valgta å ta det der kontra NAF fordi jeg håper og tror at BMW vet mer om denne bilen, og hva de skal se etter enn NAF. Har ikke de beste erfaringene med NAF heller. Blir greit å vite at alt er i orden. Evt hva som ikke er det.

Skrevet

Siden det hørtes ut som om en 320d gikk så dårlig ville jeg bare påpeke fakta med at 320d går omtrent like fort som 523i 0-100km/t. 320d manuell er faktisk en del raskere enn 523i med automat.

E46 320d Touring med 150 HK og manuelt gear akselererer kun marginalt hurtigere 0-100 Km/t enn en E39 523i med automatgear... det handler om 0,3 sekunder (9,3 sekunder vs. 9,6 sekunder). E39 523i har imidlertid en topphastighet på 226 Km/t mot 211 Km/t for en E46 320d Touring med 150 HK.

Må også si at jeg stiller spørsmål til dine uttalelser om at E39 er både sikrere og mer komfortabel samt en noe pussig sammenligning av verditap da dette er ting som går veldig mye på smak og behag.

En E39 er udiskutabelt mer komfortabel enn en E46 320d Touring... det sørger en lengre akselavstand, bedre støyisolering og et mer sofistikert chassis for. Den er nok også sikrere bl.a pga. en bedre passiv sikkerhet innebygget i bilens aktive sikkerhetssoner. Verditapet er også genrelt større i relativ forstand når det gjelder de mer kostbare BMW´ene enn når det gjelder rimeligere modeller. Eksempelet fra en annen aktuell tråd med den nesten nye E61 M5 modellen bekrefter dette.

Skrevet
Sikkert like greit att du gikk for BMW i denne sammenhengen,hadde en BMW E65 hos NAF og den fikk de ikke i gir engang !
hehe :lol: Tror nok det ja :wink:
Skrevet
Synes den kledde felgene bra..

Vi får se, har aldri sett den "live" med sommerfelgene, mulig jeg liker dem bedre når jeg legger om til våren :wink:

• 3 weeks later...
Skrevet

Har fått litt trøbbel med vinduet i bakluka :( (luka i bakluka) Dette åpner seg plutselig. (ikke når bilen er låst, heldigvis) Knappen som er under "vindusviskerfestet" for å åpne denne luka virker heller ikke. Når jeg trykker på nøkkel virker det derimot. Noen andre som har vært borti dette el evt vet hva det kan være? Bør jeg kontakte forhandler med en gang, eller kan jeg vente til jeg har tatt garantiutløpstest i januar og ta "alt" på en gang da? (utløp garanti 28.02.09) Takker for svar :)

Skrevet

Hadde det blitt bra med disse felgene på min bil? Personlig tror jeg det.

Om de ikke er for breie.

Innpress E28: 22

Inpress E46:42.

Men vet ikke innpress på felgene...

Dimmen er 225-40-18 foran og 255-35-18 bak.

2b1lpy6uh55o760su41o.jpg

MIN BIL:

7cll4rzptz6erc5mysii.jpg

w3oycimg0otn6t81iskt.jpg

Skrevet

Selv om det av noen er å betrakte som et kjedelig valg, så ville jeg heller ha gått for noen BBS CH i 19". Ligger veldig ofte brukte ute på finn.no :)

..men over til spørsmålet ditt; Det blir iallefall ikke stygt med de svarte felgene på din E46. Svarte felger kler det meste.

Husk at bremsene dine blottlegges veldig godt når felgene er såpass store med så få- og tynne eiker.

Skrevet
Svarte felger kler det meste.

der er vi forskjellige... jeg mener de bare passer hvitt... spes når felgene har kromkant også... usj...

ang innpress, så er det 20mm forskjell altså 2 cm som e28 felgene bygger mer utover... så du kan slite med subbing

Skrevet
Da har jeg vært på BMW i Førde og bestilt garantiutløpstest idag!

Blir bra :wink: Valgta å ta det der kontra NAF fordi jeg håper og tror at BMW vet mer om denne bilen, og hva de skal se etter enn NAF. Har ikke de beste erfaringene med NAF heller. Blir greit å vite at alt er i orden. Evt hva som ikke er det.

Ikkje for å snakke nedlatande om Biltreff i førde, men eg personli har mykje dårli erfaring derifra med min bil, for slikt som rust og sånn så ville eg heller kjørt til Bilskadesenteret i førde, dei som er oppretterverksted for bmw i førde, dei finner mykje meir enn bmw.

-Hadde eg skulle gjort som bmw ville i eit par av dei tilfellene eg har hatt kontakt med dei, så måtte eg vertfall ha lagt ut rundt 60000,-

Men istede la eg ut 10 000,- fordi eg gjekk andre plassa å fekk gjennomgang fra folk som er spesialista innforbi dei spesielle faga.

Men uansett, gratulerer so mykje med ny bil, eg har sett bilen fleire ganger her i Florø, å eg har snudd meg kvar gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...