ReiRud Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Lurer også på om dere har tips til ledige jobber Bilmekaniker med fagbrev og over 5år i samme bransje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Februar 12, 2013 Share Skrevet Februar 12, 2013 Det er ikke nok å ta nødvendige sertfikater. Selv om bransjen går så det suser, så må man både ha litt flaks og litt kontakter for å få en god stilling offshore. Som regel må man komme inn i bransjen via en landbasert stilling. En klassisk vei for de med mekanisk bakgrunn er å jobbe som mekaniker på land for et eller annet serviceselskap, og deretter ta veien videre til en offshorestilling, enten for samme serviceselskapet, eller gå videre til en operatør. Jevnt over er jobb hos serviceselskapene mest hektiske, men også mest spennende. (Litt avhengig av disiplin selvsagt). Jeg har det luksusproblemet at jeg stadig må si nei til turer ut, da det ikke fenger eller passer meg. Jeg har vært litt offshore før, og anser meg som ferdig med det/ikke noe jeg vil satse videre på. Har det godt, og tjener så jeg klarer meg som ingeniør på land. Så tar jeg heller de ytterst få (1-2 i året) turene jeg MÅ gjennomføre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svart Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Prøv å søk deg som hjelpearbeider(dekk). Der er det mange som flytter seg i gradene. Får du jobb på dekk, så er det bare å søke om trikker jobb. Og er du i ressurspoolen så blir det enten turer på dekk eller som ekstra trikker. Tror de setter pris på fleksible folk. du får t salt i maten på dekk og;-) Lykke til. Sent from my C6603 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Er det no behov for kuldemontører der ute? Går siste året nå å sjøen hadde ikke gjort noe for min del.v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Ser det er et par innen ROV her. Vil tro det er en del variasjoner med faste perioder ute, og litt i land osv? Men hvordan er arbeids periodene satt opp? Fast turnus? Blir rekrutert en del fra jobben her over til ROV, både som operatører og teknikere. Virker som Oceaneering og Subsea 7 er de som rekruterer flest. Men usikker på om jeg har lyst til å skifte jobb. Har en off/on-shore jobb med ustabil turnus nå, men med veldig bra arbeidsmiljø. Veldig varierende er den også. Så hovedgrunnen til å skifte er ikke lønnen, eller arbeidsmiljøet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå