Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener også at telefonavlytting er tillatt, så lenge den ene av partene kjenner til avlyttingen. Mens avlytting av begge parter, der må 3.mann ha rettens tillatelse. (f.eks. i Nokas)

F.eks. telefonselgerne tar jo opp samtalene, og vi som blir oppringt blir jo ikke gjort oppmerksom på dette.... :evil:

Men om retten ikke kunne brukt et eventuellt video-/lydopptak, så kunne jo han der politimannemannen ha fått tilsendt opptaket, så spørs det på samvittighenten hans...

Telefonavlytting/opptak er lov til privat og ikke-kommersiell bruk. Når telefonselgere gjør opptak av samtale, så er dette KUN til bruk innad i firmaet, altså privat, og de har da lov til dette uten å informere den de ringer til!

Jeg har forresten alltid blitt gjort oppmerksom på slikt av selger :wink:

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Og bare så det er sagt, vår godeste venn 316 er signalmontør så tipper han vet åssen det funker :)

Bare så det er sagt, vår godeste venn 316 er signalmontørlærling :D

-Min tolking av saken er det at homsepatruljen har forstått det som at trådstarter startet passeringen av planovergangen før planovergangsignalene hadde skiftet fra rød til hvitblink. Men at han kun trillet mot plo. før bommene var oppe. Så da er det vel liten vits i å diskutere hvorvidt bommene var oppe eller ikke, eller å hovere med kunnskap om at Relé KH (kontroll hev) må trekke før plo. signalene skifter fra rød til hvitblink etc. ;)

Eller så er det jeg som må ta på meg lesebrillene?

Men filmer ikke kameraet i bilene kontinuerlig?

Skrevet

Han påstår jo at han kjørt da bommene var på vei opp, eller? ;) Du vet jo åssen det fungerer selv... Selvsagt idiotisk av politiet å bry seg om slike småting uansett, de som klager på for lite ressurser. Hoverer jeg :lol: ? Jeg forteller åssen det fungerer, det er vel kjekt å vite.

Skrevet

Kan jo trille så mye du vil mot planovergangen mens bommene er på vei opp, så lenge du ikke passerer signalet. :) Så det stemmer...

Skrevet

Er det ikke slik at det blir hvitt først et par sekunder etter at bommen er oppe?

Jeg har hvertfall opplevd det at når bommen går opp tar det en stund før lyset skifter, selv når bommen er oppe...

selvsagt kjører både jeg og alle andre så fort bommen er på vei opp... men krysser du når det er blinkede rødt så har du jo kjørt på rødt...

Skrevet
Han påstår jo at han kjørt da bommene var på vei opp, eller? ;) Du vet jo åssen det fungerer selv... Selvsagt idiotisk av politiet å bry seg om slike småting uansett, de som klager på for lite ressurser. Hoverer jeg :lol: ? Jeg forteller åssen det fungerer, det er vel kjekt å vite.

Hehe, det var en liten provokasjon. vet at du er glad i det! ;)

Men hvis han påstår å ha passert før bommene var oppe er det jo ikke noe å lure på.

Skrevet

Dra ned til bommen der en dag med bil og videokamera. Stell deg på samme sted du sto og prøv å gjenta det som skjedde. Da får du jo bevist at du er uskyldig.

Det er jo ikke ulovlig å trille mot et rødt lys.

Skrevet
Media står sidestilt! :wink: De har litt større rettigheter enn vanlige "privat personer" som deg og meg!

Man må også huske på, at å offentliggjøre ikke er det samme som å "bruke et opptak som gyldig/godkjent bevis" i en eventuell rettsak :wink:

Som du sier, det allmenheten ser kan man filme/ta bilde av, uten samtykke fra de medvirkende, sålenge man ikke har til hensikt å benytte materialet i en eller annen sammenheng ved en seinere anledning annet enn til "privat/ikke-kommersiell bruk". Dette gjelder folk som deg og meg.

For media er det slik at de kan bruke materiale til kommersiell bruk, og de slipper nødvendigvis og innhente samtykke fra de medvirkende!

Eigentleg veldig synd vist det er tilfelle :( Med andre ord du har ingen moglegheit til å kunne bevise din uskyld når ein overordnet makt utøver maktmisbruk....

Eg begynner verkeleg å hate retssystemet meir og meir....

Skrevet

Var ikke kamera i bilen i det hele tatt, jeg spurte han om det.. Jeg har også vært ved bommen i ettertid for å se, men kan jo ikke akuratt stå der til det kommer ett tog, det kan ta mange timer.. hehe :)

Det stemmer også som det blir sagt her, mener att jeg passerte på hvitt, altså bommen var helt oppe da jeg passerte.. Men jeg trillet igang på rødt, kunne kanskje se ut som om att jeg kjørte på rødt, men er fast bestemt på att det gjorde jeg altså ikke

Har enda ikke hørt noe, vet det bare er onsdag i dag men

Skrevet
Problemet ditt i en rettssak vil være å bevise din uskyld. Det er to tjenestemenn i bilen. De står lenger bak deg og har mer oversikt over lys og bom. Ditt vitne kan hjelpe deg men jeg er redd det blir ord mot ord, og da velger alltid retten politiets side. Da har ikke politiet noe å tape, selv om det bare gjelder et forelegg på 5200. Så du må nok ut med 5200 + saksomkostninger...

Men jeg forstår deg 5200 er surt anyway!

Man skal ikke behøve å bevise at man er uskyldig, det er politiets oppgave å bevise at man er skyldig. Det skal hvertfall være sånn at man er uskyldig til det motsatte er bevist.

Skrevet

Gå til media med dette tullskapet! Lokalsnutene i Solør bruker å væra reale, men da du møter på UP f.eks, er det mye verre. Det var vel ikke Per.E du møtte på håper jeg.. ?

Tipper dem har skyvd saken under matta. Du var nok bare en måte å få ut frustrasjon på, etter en dårlig dag på jobben. Det er nok av folk som har vært offer for nettopp det her i distriktet.. :?

Skrevet

Da er du medlem av en liiiiten minoritet.

Han roa seg veldig etter rettsaken. Men nå er han visst tilbake i god gammelt slag. Men nok om han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...