Ron Jeremy Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Mht rust tror jeg E53 er langt bedre enn E39 og E46, uten at jeg skal være bombastisk der. Personlig ville jeg nok heller kjøpt facelift utgaven av E53, den ser bedre ut og har langt færre problemer (statistisk sett) enn prefacelift utgaven. Og den har X-drive. Men da igjen, den er kunstig mye dyrere i enkelte tilfeller - dessverre. Men du har her en meget godt utstyrt bil og den ser meget bra ut ikke minst. Rett interiør og farge og utstyr gjør at du får to tomler opp av meg. Mht komfort, var vel det noe av det eneste jeg og endel andre ikke var like fornøyd med med E53, den er sportslig satt opp, og plass i baksete, bagasjerom var heller ikke optimalt. Men at den er større enn E91 er helt sikkert! Håper du blir fornøyd!
Hindmost Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Ser ut som en flott bil! X5 har jeg alltid hatt sansen for. Hvordan er bensinforbruket på disse? F.eks på 3.0D Jeg har hørt at disse motorene bruker svært lite bensin. Ingenting faktisk!
Chris A Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Mht rust tror jeg E53 er langt bedre enn E39 og E46, uten at jeg skal være bombastisk der.Personlig ville jeg nok heller kjøpt facelift utgaven av E53, den ser bedre ut og har langt færre problemer (statistisk sett) enn prefacelift utgaven. Og den har X-drive. Men da igjen, den er kunstig mye dyrere i enkelte tilfeller - dessverre. Men du har her en meget godt utstyrt bil og den ser meget bra ut ikke minst. Rett interiør og farge og utstyr gjør at du får to tomler opp av meg. Mht komfort, var vel det noe av det eneste jeg og endel andre ikke var like fornøyd med med E53, den er sportslig satt opp, og plass i baksete, bagasjerom var heller ikke optimalt. Men at den er større enn E91 er helt sikkert! Håper du blir fornøyd! Det var nok faceliften jeg ville ha, da den har en del oppgraderinger som gjør den mer attraktiv. Men når lommeboka og fornuften bestemmer så blir det sånn. Jeg er så langt veldig fornøyd med mitt valg, har enda ikke sett den eller prøvd den. Men det lover godt. Den skal inn til automatservice i morgen, skifte olje og filter på denne. Så mandag blir det " full shine" av bilen. onsdag den 17.12 regner jeg med jeg henter da jeg er på jobb. Forbruket if. forrige eier er ca.1,0l på mila. Dette er visst uansett hva han laster den med. Å det er ikke galt på denne tunge bilen. Jeg skal oppdatere dere på mine erfaringer, håper og tror dem blir positive!
Chris A Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Ser ut som en flott bil! X5 har jeg alltid hatt sansen for. Hvordan er bensinforbruket på disse? F.eks på 3.0D Jeg har hørt at disse motorene bruker svært lite bensin. Ingenting faktisk! Hehe, jeg så den nå Det er helt sant dem bruker ikke bensin i det hele tatt!
ErikS Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Ser ut som en flott bil! X5 har jeg alltid hatt sansen for. Hvordan er bensinforbruket på disse? F.eks på 3.0D Jeg har hørt at disse motorene bruker svært lite bensin. Ingenting faktisk! Flott kommentar OT: ErikS, hadde ikke du en Disco3 og en RR Sport? Og så har du bytta i en Toyota?? Det henger sammen med økonomi og tilfeldigheter ved salg/bytte av bil.
andreastrones Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Meget så pen og velutstyrt bil ja! Nå "mangler" vel bare kromnyrene, så har du en meget så pen bil ja! Men elektrisk justering av bakseter?
Chris A Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 Meget så pen og velutstyrt bil ja! Nå "mangler" vel bare kromnyrene, så har du en meget så pen bil ja! Men elektrisk justering av bakseter? Skal bestille nyrer, titan eller chrome.. Ja, det er visst elektrisk justering av bakseteryggene. Frem for mer bagasje og bak for mer komfort (Stressles) i følge tidligere eier. Jeg har ikke prøvd det live. Men det skal testes. Ellers er jo setene delt 60/40 manuellt som vanlig.
Ron Jeremy Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Rundt en liter høres fornuftig ut, har selv samme motor i E39, og ved langkjøring ligger jeg på 0.6, og i bykjøring ligger jeg på mellom 0.8 og 0.9. Spennende å høre hva du syns om den, vurderer E53 selv, og har gjort det lenge, så jeg vil svært gjerne ha dine synspunkter etterhvert! Gratulerer med lekker bil igjen!
Chris A Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 Rundt en liter høres fornuftig ut, har selv samme motor i E39, og ved langkjøring ligger jeg på 0.6, og i bykjøring ligger jeg på mellom 0.8 og 0.9. Spennende å høre hva du syns om den, vurderer E53 selv, og har gjort det lenge, så jeg vil svært gjerne ha dine synspunkter etterhvert! Gratulerer med lekker bil igjen! Jeg kommer tilbake med synspunkter og min oppfatning av X5'en når jeg har hentet den og prøvd den:-) Poster og nye bilder av den etter hvert. Jeg og har eid en 01 530 dA, likte den bilen godt. Den lå ca. på 0,8l til 1,0 l hjemme. Disse common rails rekkesekserene til BMW er nydelige motorer!
andreastrones Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Meget så pen og velutstyrt bil ja! Nå "mangler" vel bare kromnyrene, så har du en meget så pen bil ja! Men elektrisk justering av bakseter? Skal bestille nyrer, titan eller chrome.. Ja, det er visst elektrisk justering av bakseteryggene. Frem for mer bagasje og bak for mer komfort (Stressles) i følge tidligere eier. Jeg har ikke prøvd det live. Men det skal testes. Ellers er jo setene delt 60/40 manuellt som vanlig. Hm..! Stilig! Du får gi en tilbakemelding når du får testet dette her!
Chris A Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Skrevet Desember 23, 2008 Ja, da er bilen hentet og prøvekjørt Personlig er jeg meget fornøyd med kjøpet sålangt. Bilen var i meget fin stand innvendig og utvendig. Plassen er utvilsomt bedre en i den jeg hadde, selv om man skulle tro det var mer når man ser bilen. Setene som var nevnt tidligere som rette og ikke så gode, er jeg ikke enig i. Syns setene bak er meget gode å sitte. Recliner funksjonen gjør dem enda bedre. Fremme er det sportstoler, så dem er jo kjente for alle. Bilen har ellers mye kjekt utstyr, DSP anlegget var og meget bra. Oppdaterte navien til siste software og kart. Kjøremessig er bilen sporslig syns jeg, bilen har mer sportspreg en komfort ligger meget godt på veien. Syns den var god å kjøre, i tillegg sitter man høyt og sikkert. Åja, man føler seg litt som en konge på veien:-) Jeg har montert ny Grill og Matt chrome ringer i instrumentene på bilen, så jeg poster bilder av bilen når været tilsier det. Det er en ting, det er en ulyd ved høyt rattutslag til venstre og når jeg retter opp bilen igjen. Vibrasjon og vibrerende lyd. lyden er dær ikke hele tiden eller hele tiden når jeg svinger venstre. Ikke noe ved normal kjøring, ikke noe døgang i rattet. Står man i ro og svinger er det ikke noe lyd. Noen som har peiling? Det er skiftet tannstang når bilen var godt 55.000 sommeren 2006. Kan det være denne som har godt igjen? God jul allesammen!
runstra Skrevet Desember 24, 2008 Skrevet Desember 24, 2008 Bra du er fornøyd, førsteinntrykket har mye å si. Håper du får ordnet opp i ulyd i tannstang, ukjent feil for min del.
Chris A Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Skrevet Desember 31, 2008 Legger ut noen nye bilder! Har et par pitte små bulker som irriterer meg noen voldsomt skal utbedres etterhvert Ellers satte jeg på Chrome grill og matt chrome ringer i instrumentet. Det gjorde seg syns jeg:-) Har og satt i Mtec pærer i kurve/tåkelys og langlysene (4550k) Planen er å sette i M-tec xenon på fjerlysene etterhvert.
runstra Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Fine bilder av en fin bil:) Ringene gjør seg veldig i instrumentene,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå