Gå til innhold

Pappas BMW

Simpel
 Share

Har eller har faren din hatt BMW?  

136 stemmer

1. 1. Har eller har faren din hatt BMW?

• Ja
      60
    • Nei
      78

Anbefalte innlegg

Har sett litt rundt på forumet at det finnes rene BMW familier. Lurer på om BMW er en fascinasjon som går i arv. Sånn er det med meg, papsen kjøpte en 85 modell BMW 518i (E28) for 20 år siden og akkurat da var akkurat den verdens tøffeste bil. Helt til jeg fant ut at det fantes mye tøffere modeller, en 750iL kostet 1.2 mill dengang i 1989 og var drømmebilen. Så BMW har hatt en gjev klang siden da. Flere som har blitt ledet inn på den Rette Vei på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Han har aldri, eller kommer aldri til å ha BMW. Han har en stor fordom mot BMW, etter at alt som kunne gå galt gikk galt med min første. Skal sies at det ble en bra bil etter vi hadde byttet alt som var å bytte (med unntak av motoren, da var det slutt)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennekretsen har jo også litt å si. Men jeg har vel egentlig aldri blitt "presset" til å like bmw. Er noe som har kommet av seg selv egentlig.

Grunner er at jeg liker ikke japsebiler. Audi har ikke bakhjulstrekk. Og mercedes... vel de har mange fete biler, men ikke i den prisklassen jeg har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldrig vært no bmw i min familie. med unntak av min eldste bror som hadde en 1990 E30 cab. jeg syntes den var tøff. min første bil ble en opel astra gsi. som jeg kjøpte av men andre bror som hater bmw. så kjøpte jeg selv en 85 E30 prikk lik den min bror hadde. men i cupe. så ble det E38 nå sist. jeg må si jeg er ganske ensom i familien med å sette bmw høyst på bil lista. min mor hater bmw pga E30`n jeg hadde. hadde endel feil og brukte masse penger. siste året jeg hadde den så sto den stort sett stille uten skilter. så mamma kaller bmw for mye rart om dagen.bær møkka (w)vekk. eller bring meg (w)verktøy og den slags. ho har blitt mer vennlig mot bmw i senere tid da ho har funnet ut at min E38 ikke er så værst likevel. håper jeg bringer bmw inn i hjertet på mine etterkommere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at fattern min ikke engang vil sitte på med meg om jeg kjører Bmw.. han er vel det man kaller fordomsfull.. men det var helt til jeg kom med e32 740en for ei uke siden.

Da var det plutselig han som skulle kjøre... haha..

Første gang han kjører bmw.. og jeg tror jammen meg at det blir bmw på gamlingene mine neste gang, garantert en 5 serie,

"men det holder med en sekser"..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ca overtalte fattern til å handle 5-serien før e28 (e12?). Den var ehh matt gul med 520i emblemtrim. Tror det var en 518. Uansett, bilen var en katastrofe. Fjærene var kappet, et forsøk på å få gromlyd hadde ført til heavy eksoslekkasje, seff kombinert med rusthull i gulv. Jajaja, så jeg måtte faktisk ut og dytte bilen over fartsdumpa der vi bodde når jeg satt på med muttern (seriøst!) og jeg døde sakte men sikkert mens eksosen sivet inn baki bilen der jeg satt. MEN! Det var en bmw!

Pga disse "gode" minnene handla jeg meg en mistenkelig billig e32 730i. Denne var selvfølgelig oppbrukt for lenge siden. Girkassa havarerte mens bilen stod på tomgang utenfor butikken, bytta kasse og rasa igjen. For ikke å snakke om sprekk i topp, defekt varmeregister og diverse elproblemer. Dette iløpet av en måneds tid!

Endte opp med at jeg solgte den billig til en svært optimistisk trønder.

Jeg la bmw på hylla og prøvde glemme hele greia, det funka superfint helt til fattern bytta inn Maximaen sin i en E39 520i stv. Aiai, når jeg fikk prøve den en tur.. Jeg var frelst.. Var innom mye rart, endte opp med en Smart Roadster i vår. Dette var seff ikke veldig lurt, etter ørten problemer og ørten søvnløse netter fikk jeg hevet kjøpet. Etter et lite søk på finn fant jeg tilfeldigvis ut at en bekjent av min far solgte en strøøøken 523i. Ringte fyren og etter 5min sa jeg han kunne anse bilen som solgt.

Bmw er ikke akkurat godt likt i min omgangskrets, men etter endel kjøreturer har jeg/bilen tilogmed frelst fruen! Hun mente nemlig at hun ikke kom til å sette sine ben i en Bmw. Nå vil hun ut og kjøre i tide og utide, bare for å kjøre! Ai, jeg skriver visst en roman her. HYSJ på meg! Konklusjonen er at jeg ble påvirket av min fars bilvalg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke igrunn.. Hun mente vel at bmwfolk var sleske ekle underutstyrte 14isser med et ekstremt behov for å vise seg frem.

Eller noe :lol:

Hvis dette stemmer har hun ihvertfall utrolig dårlig smak siden hun valgte å leve livet sitt med meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern har aldri hatt BMW.. Men min stefar tok meg med på mitt første BMW-treff da jeg var 14.. Da bestemte jeg meg for at jeg skulle ha BMW, så nå er jeg på min tredje bil og har endeli fått meg BMW :D

Farsan ble meget imponert over kjøreegenskapene til e36'n når han fikk prøve den i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...