Gå til innhold

Har eller har faren din hatt BMW?  

136 stemmer

1. 1. Har eller har faren din hatt BMW?

• Ja
      60
    • Nei
      78

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke på noen måte si at min interesse for motoriserte kjøretøy kan skyldes min far. Der har det gått i snusfornuftige trauste biler fra dag 1 etter hva jeg har forstått. Men gubben overrasket stort da han kjøpte seg en V70 2.0 turbo med 180 hk nå sist. Ingen sportsbil men ganske frisk motor i allefall.

Min interesse for motorer kommer vel først og fremst fra miljøet jeg vokste opp i.

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Verken pappa, eller noen andre i familien har BMW og tviler på om de noengang kommer til å kjøpe seg det. Er vist unødvendig luksus oh alt for spreke motorer :roll:

Miljøet rundt meg har gått i opel, ford og vag så har det ikke derfra heller...

Skrevet

Går nok litt i arv ja...

Far har E60 535d, Mor Z4 2.5i, Bror i USA E39 528i og jeg har selv en E61 530d.

De siste 10 årene har vi alle hatt BMW-er:

X far: E60 ACS5 3.0d, E39 530i M-tech, E39 528i

X mor: E46 328i, E30 325i

X bror: E34 520i, E28

X meg selv: E61 ACS5 2,5d, E90, X5, E39, E28, E21

og svigermor har E34....

Min egen E61 og far sin E60:

k3kuyppi25xjath0e7z5.jpg

Mor sin Z4:

2e6tng5r7se3l8nap2qu.jpg

Broderen sin E39 i junaiten:

nvpwy58nrp2hxdxmy5zu.jpg

Skrevet

Ja, hos oss har det gått i BMW siden 80 tallet med noen få unntak.

Grønn 518 E28 (mener jeg) var vel så vidt jeg vet den første. Oppgradering fra Renault 5! :) Deretter har det vært E34 525iT, E34 520iT, E34 525i, E39 525iAT, E60 520i. Dette er da mine foreldres biler.

Jo, og en periode på ett lite år i 1990/91 var det E30 325 og jeg lurer på om ikke det var en Mtech 1. Men ikke sikker. Muttern har faktisk sagt i ettertid, og sier det stadig, at den bilen skulle vi aldri ha solgt. Du verden så rett hun har! :)

Om jeg har blitt påvirket? Fullt mulig, men det kom nok mest av meg selv, den store interessen for bil. Verken far eller venner snakket nevneverdig mye om bil da jeg var yngre.

Skrevet

Den første bilen jeg kan huske at foreldrene mine hadde var en hvit 2-dørs E30 318. Fra 89-91 hvisjeg ikke husker helt feil. Etter dette har det gått i mye japsegreier o.l. helt til jeg kjøpte meg E36 i september 07 :D

Gamlingen har blitt mercedesmann og drømmer om en w124 300e 24v.

Morra min kjører corollaen til samboeren sin og sin egen scooter og drømmer om en 68 mustang cab...

Skrevet

Er selv BMW fan mye pga min far som kjøpte spellers ny E34 i 1989.. Siden har det gått slag i slag og det tok kaka når bruttern kjøpte seg E34 M5 i 97 eller no. Prøvetur i den ble jeg helt jernevasket av..hehe

Husker jeg vasket bilen hans nesten hver dag og drømte og gledet meg noe sinnsykt til den dagen jeg ble 18 og fikk kjøre den alene..

Skrevet

Husker jeg vasket bilen hans nesten hver dag og drømte og gledet meg noe sinnsykt til den dagen jeg ble 18 og fikk kjøre den alene..

Fikk du noen gang kjøre den alene? :)

Skrevet

Det mangler et alternativ i voten.. foreldrene mine hadde aldri hatt BMW før for nå 3 år siden da de kjøpte en E46 sedan. Fattern ble frelst av mine biler.. og er kjempefornøyd BMW-eier i dag. Nå er det E61 med automat som frister.

Skrevet

Jepp :) Syns selv idag at e34 M5 3.8 er noe av det "beste" som BMW har produsert!:)

Skrevet

Jepp :) Syns selv idag at e34 M5 3.8 er noe av det "beste" som BMW har produsert!:)

Ja, og den er neste bil på rangstigen om jeg skal oppgradere.... hehe.

Skrevet

Ja, og den er neste bil på rangstigen om jeg skal oppgradere.... hehe.

Problemet er vel å finne eksemplarer som fortsatt er i grei orginal stand. Syns det er så mye rart å se på markedet.

En orginal, avusblå 94-95 M5 touring...nammmm

2745606301_3c67c33ac1.jpg

Skrevet

Ingen BMW i min familie heller. Min far har alltid hatt sansen for Mercedes selv om han kjørte Volvo før. Min interesse for BMW kom nok gradvis etter hvert.

Min bedre halvdel kjører også BMW. Samme bil som meg. Så her er det iallfall kun et bilmerke som duger og resten er møkk ;)

Skrevet

Fattern har 320D, men når jeg skulle handle meg bil, fikk jeg klar beskjed om å holde meg unna alle merker som inneholdt "B, M eller W"... :roll: Ungdoms-og ihjelkjørte biler var det eneste jeg kom til å få for min 20k da...

Vel, sendte fattern og nabon for å hente en gammel japse som jeg fant på nettet til en slikk og ingenting. Nei, den var nok ihjelrusta, så di gikk på kontoret til naboen, traff en bekjent som hadde en vennine hvis mannen skulle selge en...BMW :roll:

Og når jeg kom hjem fra skolen, så hadde fattern handla meg det han nekta å handle meg XD Og ihjelkjørt var den!! hehe..Ordna på det nå heldigvis :)

Skrevet

Mine foreldre har kun hatt 1 stk BMW, og det var den som fikk meg solgt på BMW. De hadde en E28 535iM som jeg øvelseskjørte med på begynnelsen av 90-tallet. Det var lei bil å bruke til det.. :wink: 218 hk var mye i en bil den gangen, men det er kanske ikke så imponerende i dag. I tillegg så foregikk øvelseskjøringen på vinteren... 8)

Det har ikke blitt flere BMW`er på de etter den, selv om de har vurdert det så og si hver gang de har byttet bil, men det kommer mest av at det ikke er noen BMW-forhandler her vi bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...