Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en e46 320d 2004modell som begynner å "nøkke" litt når jeg kjører f.eks rett under 60 km/t og litt under 2000 rpm.

noen forslag på hva det kan være???

Skrevet

Ser at bilen kun er gått 60 000 km... Er den mye småkjørt? Allá til og fra jobb på kun 3 km osv?

I så fall kan jeg tippe på EGR ventil som er igjenkokset og/eller veivhusventilasjon.

Skrevet
Ser at bilen kun er gått 60 000 km... Er den mye småkjørt? Allá til og fra jobb på kun 3 km osv?

I så fall kan jeg tippe på EGR ventil som er igjenkokset og/eller veivhusventilasjon.

Nå er jeg spent... Hvordan ser du at den har gått 60k..? Ble bare så nysgjerrig, men antar en annen tråd eller noe i den dur :)

Jeg hadde samme tendenser på min (dog gått dobbelt så langt i såfall). Bytta luftmengdemåler og nullstilte denne og alt ble helt fint. Bilen sota også mye mindre etterpå. Var bare litt svak nykking, men irriterende nok, ved lave hastigheter i lave turtall.

Skrevet
Har samme problem på min 03 520D, nøkker rundt 2000, men ved alle hastigheter.

Jeg fikk ny LMM i høst, ny bensinpumpe i tanken, alle nye filtre, 1 ny dyse. Fusker fortsatt...

Visst du byttet bensinpumpe på dieselen din så skjønner jeg godt at ting ikke fungerer optimalt :lol:

Skrevet
Har samme problem på min 03 520D, nøkker rundt 2000, men ved alle hastigheter.

Jeg fikk ny LMM i høst, ny bensinpumpe i tanken, alle nye filtre, 1 ny dyse. Fusker fortsatt...

Visst du byttet bensinpumpe på dieselen din så skjønner jeg godt at ting ikke fungerer optimalt :lol:

Hehe, liten skriveleif der :)

Skrevet

Emmsport i Trondheim, mente at EGR ventilen kunne gjøre en slik feil, altså meget svak nykking ved alle turtall. En rens er vel bra da, antar jeg. Aner ikke hvor delen er på bilen.

Skrevet

Har samme problem på min -02 520d. Er irriterende og merkes kun under 2000rpm.

Men det er så svakt at kjærringa merker det ikke....

EGR ventil? hva menes med den? er det veivhusventilasjonsventilen?

Skrevet

EGR er koblet på innsuget, rett fram for innsuget, altså mot fronten på bilen.

Går 2 slanger inn på den, relativt enkelt å demontere har jeg funnet ut av i løpet av den siste halvtimen. Tenkte ihvertfall å ta å rense denne en dag på min bil, da den tydeligvis OFTE tettes igjen av sot, pga. mye små kjøring med lave temperaturer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...