Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det med eksklusiviteten snakket de om på Top Gear også mener jeg å huske. I England var det flere bmw 3-serier enn Ford Mondeo, så om du ville ha noe eksklusivt fikk du kjøpe Mondeoen.

At de her IGJEN har klart å utelate hvor mange prosent av ulykkene eieren av hvert bilmerke er skyld i, er under en hver kritikk. Jeg mener jeg leste noe om det en gang, og den statistikken så ganske annerledes ut.

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
":2urxz8no]Det med eksklusiviteten snakket de om på Top Gear også mener jeg å huske. I England var det flere bmw 3-serier enn Ford Mondeo, så om du ville ha noe eksklusivt fikk du kjøpe Mondeoen.

Du har modifisert statistikken til Clarkson en smule... ;)

Det han sa var at det ble solgt flere 3-serier i Storbritannia enn Ford Mondeoer _i 2005_, ikke at det er flere der totalt sett. Da skal man også huske på at E90 var helt ny det året, mens den nye Ford Mondeoen først kom i 2007.

Skrevet

Hehe, ja, utelot vel at det var snakk om flere salg det året. Planen var å skrive det, men tror det ble litt borte i en omformulering jeg gjorde :)

Skrevet

Hmm,interesant tanke det med firmabiler.

Jeg kjører stort sett hardt uansett åssen bil jeg kjører med jeg,

Jeg vil omformulere overskrifta.

Værsting sjåfører kjører BMW.

Skrevet
":1zobwntj]Det med eksklusiviteten snakket de om på Top Gear også mener jeg å huske. I England var det flere bmw 3-serier enn Ford Mondeo, så om du ville ha noe eksklusivt fikk du kjøpe Mondeoen.

Du har modifisert statistikken til Clarkson en smule... ;)

Det han sa var at det ble solgt flere 3-serier i Storbritannia enn Ford Mondeoer _i 2005_, ikke at det er flere der totalt sett. Da skal man også huske på at E90 var helt ny det året, mens den nye Ford Mondeoen først kom i 2007.

Clarkson må ha sitert en annen... denne uttalelsen er eldre enn fra 2005. Jeg husker også at forholdstallet 3:1 ble nevnt... dvs. at det ble solgt tre stk. 3-serier (E46) pr. solgte Mondeo. Så den såkalte Mondeomannen (et britisk uttrykk for den alminnelige mannen i gata) var døden nær eller har kjøpt seg en 3-Serie. Premium har blitt mainstream... og det er vel hva vi egentlig også ser når det gjelder bl.a BMW, Mercedes-Benz og Audi. Det som imidlertid er interessant er at de samme kjøperne (alle sammen) tror at de har oppnådd en større status... og det er dette fenomenet bl.a Clarkson ironiserer over.

Skrevet
Clarkson må ha sitert en annen... denne uttalelsen er eldre enn fra 2005. Jeg husker også at forholdstallet 3:1 ble nevnt... dvs. at det ble solgt tre stk. 3-serier (E46) pr. solgte Mondeo. Så den såkalte Mondeomannen (et britisk uttrykk for den alminnelige mannen i gata) var døden nær eller har kjøpt seg en 3-Serie. Premium har blitt mainstream... og det er vel hva vi egentlig også ser når det gjelder bl.a BMW, Mercedes-Benz og Audi. Det som imidlertid er interessant er at de samme kjøperne (alle sammen) tror at de har oppnådd en større status... og det er dette fenomenet bl.a Clarkson ironiserer over.

Episoden jeg siterer fra er nummer 6 i 2006, hvor de testkjører en blå Mondeo ST220.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...